anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot po czasie

hondantv
#8 Zapaleniec#

Kupujący odesłał towar na własny koszt po terminie nie informując mnie o tym. Jak postąpić w takiej sytuacji ? Zwrócić mu pieniądze czy odesłać towar. Proszę o pomoc

 

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13

mdrogeria
#21 Demiurg#

@hondantv ani to , ani tamto . Towart należy do klienta .. no chyba ,że otrzymałeś odstąpienie od umowy . Jeśli nie otrzymaleś napisz wiadomość,że masz to i to i czekasz na wyjaśnienie . Na razie nie wiesz czy jest to rezygnacja z zakupu czy reklamacja .

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@hondantv Kiedy przesyłka została doręczona kupującemu?
Czy i jeśli tak to kiedy kupujący złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy?
Kiedy nadał przesyłkę?

oznacz moderatorów

kaliszaneczka-x
#15 Entuzjasta#

Według prawa jak nic nie zgłosił to to nadal jego towar. Możesz go wezwać do odbioru lub wpłaty na ponowną wysyłkę, wyznaczyć termin, kasować za przechowywanie itp. Ale realnie jak jest w takim stanie jak wysłałeś to lepiej oddać, bo negatyw więcej szkody pewnie zrobi...

oznacz moderatorów

hondantv
#8 Zapaleniec#

Towar otrzymałem dzisiaj. Kupujący napisał tak : przepraszam iż w ciągu 14 dni nie zwróciłem towaru ale jak otrzymałem to zachorowałem i nie byłem w stanie zwrócić

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@hondantv no to masz rezygnację , ustwodawca nie określa formy ani sposobu odstąpienia od umowy przez klienta . Nie rób problemów i oddaj kasę .

oznacz moderatorów

hondantv
#8 Zapaleniec#

Czyli nie ma znaczenia że czas minął. Mam zwrócić całą kwotę czy potrącić koszty związane z przesyłką, prowizję zus itp

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@hondantv Ile warty ten towar jako nowy? Stracił cokolwiek na wartości?

 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@hondantv ma znaczenie , klient nie wywiązał się z nałożnego na niego obowiązku przez ustawodawcę natomiast Ty masz w tej sytuacji wolną rękę .

O zwrot prowizji pewnie w dalszym ciągu możesz wystąpić 

ZUS haha... 

kosztów nadania nie musisz w tym wypadku zwracać , idziesz na rękę klientowi przyjmując zwrot po czasie .

Możesz odmówić przyjęcia i wezwać klienta do odbioru towaru .

Jesteś przedsiębiorcą i nikt za Cieboe decyzji nie podejmie .

oznacz moderatorów

hondantv
#8 Zapaleniec#

Teraz to mam mętlik. Czyli muszę zwrócić pieniądze czy nie muszę. Jak to wygląda w świetle prawa. Są to niewielkie koszty ale to chodzi o sam fakt

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@hondantv w tej sytuacji Ty jesteś prawem . Ustawodawca nie zabrania Ci przyjmowania zwrotów po obowiązującym terminie , ale daje Ci prawo odmowy ich przyjęcia .

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@hondantv Odpowiedź brzmi - jeśli klient przekroczył 14 dni na złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy (liczone od północy dnia następującego po dniu w którym przesyłkę odebrał) to nie musisz przyjmować zwrotu.
Jeśli oświadczenie złożył ale nie dotrzymał terminu 14 dni na zwrot po złożeniu oświadczenia to generalnie nadal powinieneś go uznać.

Ponadto - nic nie stoi na przeszkodzie aby go uznać niezależnie od tego jakich terminów klient dotrzymał bądź też nie 🙂

oznacz moderatorów

czesci_truck
#9 Pomysłodawca#

Osobiście oddałbym kasę klientowi (szkoda nerwów na przepychanki) , może faktycznie nie był w stanie odesłać wcześniej.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@hondantv  "...ale jak otrzymałem to zachorowałem..."

Czym ty handlujesz że na widok przesyłki  ludzie chorują ??...😂

Lepiej oddaj kasę bo napisze że z twojego powodu się rozchorował.

Zauważ też że użył słowa  przepraszam,  pokaż że potrafisz się zachować..👍

oznacz moderatorów