Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupujący odesłał towar na własny koszt po terminie nie informując mnie o tym. Jak postąpić w takiej sytuacji ? Zwrócić mu pieniądze czy odesłać towar. Proszę o pomoc
@hondantv ani to , ani tamto . Towart należy do klienta .. no chyba ,że otrzymałeś odstąpienie od umowy . Jeśli nie otrzymaleś napisz wiadomość,że masz to i to i czekasz na wyjaśnienie . Na razie nie wiesz czy jest to rezygnacja z zakupu czy reklamacja .
@hondantv Kiedy przesyłka została doręczona kupującemu?
Czy i jeśli tak to kiedy kupujący złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy?
Kiedy nadał przesyłkę?
Według prawa jak nic nie zgłosił to to nadal jego towar. Możesz go wezwać do odbioru lub wpłaty na ponowną wysyłkę, wyznaczyć termin, kasować za przechowywanie itp. Ale realnie jak jest w takim stanie jak wysłałeś to lepiej oddać, bo negatyw więcej szkody pewnie zrobi...
Towar otrzymałem dzisiaj. Kupujący napisał tak : przepraszam iż w ciągu 14 dni nie zwróciłem towaru ale jak otrzymałem to zachorowałem i nie byłem w stanie zwrócić
@hondantv no to masz rezygnację , ustwodawca nie określa formy ani sposobu odstąpienia od umowy przez klienta . Nie rób problemów i oddaj kasę .
Czyli nie ma znaczenia że czas minął. Mam zwrócić całą kwotę czy potrącić koszty związane z przesyłką, prowizję zus itp
@hondantv Ile warty ten towar jako nowy? Stracił cokolwiek na wartości?
@hondantv ma znaczenie , klient nie wywiązał się z nałożnego na niego obowiązku przez ustawodawcę natomiast Ty masz w tej sytuacji wolną rękę .
O zwrot prowizji pewnie w dalszym ciągu możesz wystąpić
ZUS haha...
kosztów nadania nie musisz w tym wypadku zwracać , idziesz na rękę klientowi przyjmując zwrot po czasie .
Możesz odmówić przyjęcia i wezwać klienta do odbioru towaru .
Jesteś przedsiębiorcą i nikt za Cieboe decyzji nie podejmie .
Teraz to mam mętlik. Czyli muszę zwrócić pieniądze czy nie muszę. Jak to wygląda w świetle prawa. Są to niewielkie koszty ale to chodzi o sam fakt
@hondantv w tej sytuacji Ty jesteś prawem . Ustawodawca nie zabrania Ci przyjmowania zwrotów po obowiązującym terminie , ale daje Ci prawo odmowy ich przyjęcia .
@hondantv Odpowiedź brzmi - jeśli klient przekroczył 14 dni na złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy (liczone od północy dnia następującego po dniu w którym przesyłkę odebrał) to nie musisz przyjmować zwrotu.
Jeśli oświadczenie złożył ale nie dotrzymał terminu 14 dni na zwrot po złożeniu oświadczenia to generalnie nadal powinieneś go uznać.
Ponadto - nic nie stoi na przeszkodzie aby go uznać niezależnie od tego jakich terminów klient dotrzymał bądź też nie 🙂
Osobiście oddałbym kasę klientowi (szkoda nerwów na przepychanki) , może faktycznie nie był w stanie odesłać wcześniej.
@hondantv "...ale jak otrzymałem to zachorowałem..."
Czym ty handlujesz że na widok przesyłki ludzie chorują ??...😂
Lepiej oddaj kasę bo napisze że z twojego powodu się rozchorował.
Zauważ też że użył słowa przepraszam, pokaż że potrafisz się zachować..👍