anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot po późniejszym dodaniu warunków zwrotu

Harriewicz
#1 Nowicjusz#

Moj nabywca chciałby dokonac zwrotu towaru ktory otrzymał poprzez Allegro Paczkomaty InPost. Nie mialem jednak ustawionych warunków zwrotu które dodałem dopiero później. Jak teraz kupujący może dokonać zwrotu? twierdzi że nadal ma przycisk zwrotu wyszarzony. 

Numer przesyłki jest dodany do zamówienia. 

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Harriewicz Cześć. 🙂 Nie ustawiłeś warunków zwrotu, a Twoje konto nie jest firmowe. Generalnie nie musisz przyjmować zwrotu jako osoba prywatna, ale jeśli wyraziłeś na to swoją zgodę, to kupujący może nadać do Ciebie paczkę we własnym zakresie, tylko podaj adres 🙂 

oznacz moderatorów

Client:103346263
#1 Nowicjusz#

Przecież jest opcja protect, a jeśli towar nie ma konkretnych elementów, to jak kupujacy moze nie zrobić zwrotu? To troche godzi w jakąś uczciwosć i w to co allegro pisze na tematy zwrotow w czesto zadawanych pytaniach.

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Client:103346263 Jeśli towar nie ma konkretnych elementów, to nie mówimy o zwrocie, tylko o reklamacji. Nawet sprzedający jako osoba prywatna musi rozpatrzeć złożoną reklamację — co nie zmienia faktu, że na reklamację produkt odsyła we własnym zakresie kupujący. Dopiero po wydaniu pozytywnej decyzji reklamacyjnej, sprzedający zwraca koszty odesłania towaru. 

oznacz moderatorów

Client:103346263
#1 Nowicjusz#

No ok, juz lepiej. Ale reklamacje wysylam sprzedajacemu czy allegro? A jeśli sprzedajacy ja odrzuci dajmy na to, to co moge jeszcze zrobic, zeby uzyskac zwrot kosztów. Bo rozumiem, ze reklamacja, to paczka i pismo czy co dokladnie?

oznacz moderatorów

Client:103346263
#1 Nowicjusz#

Czy moze wysylam reklamacje do allegro i do sprzedajacego albo cos w tym stylu. Chce sie po prostu dowiedzieć czy jestem chroniony i dostane zwrot pieniedzy. Jesli nie ma konkretnej ilosci elementow, ktore powinny byc wg opisu w ogloszeniu, to raczej na pewno powinien byc zwrot pieniedzy, a jesli nie bedzie to allegro sie tym zajmie tak?

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Client:103346263 Allegro nie rozpatruje takich reklamacji — stroną transakcji jest klient i sprzedający. Jeśli dostałeś towar niegodny z ofertą, to złóż reklamację do sprzedającego i poczekaj na odpowiedź.

Jeśli nie będziesz zgadzał się z decyzją reklamacyjną, to możesz rozpocząć dyskusję ze sprzedającym. Pracownicy Allegro będą mieli wgląd do dyskusji, a także będą mogli się w niej wypowiedzieć i w razie potrzeby udostępnić Ci formularz Allegro Protect. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Pomieszałeś wszystko, moderatorka napisała  nie musi ostawiać zwrotu, prywatny sprzedajacy nie musi przyjmować zwrotu, chyba ze wyraża na to zgodę, zwrot to zawsze koszt kupującego z wyjątkami Smart i paczkomat, a że nie było ustawionego zwrotu to nie ma ani zwrotu ani za darmo.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Client:103346263 Zwrot to tylko czynność - fizyczne odesłanie towaru.

Istotny jest powód zwrotu - może to być odstąpienie od umowy lub reklamacja.

Osoba prywatna nie ma obowiązku przyjmowania odstąpienia od umowy.

"jeśli towar nie ma konkretnych elementów" to należy złożyć sprzedającemu reklamację i wykonać zwrot w celu rozpatrzenia tej reklamacji.

oznacz moderatorów