anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot produktów i oświadczenie o odstąpieniu od umowy

KaniewskaAnia
#8 Zapaleniec#

Cześć,

 

Czy jeśli Klient zwróci do nas produkt to musi obowiązkowo dołączyć oświadczenie o odstąpieni od umowy aby można było to odliczyć od dochodu? Jeśli nie, to na jakiej podstawie rozliczacie to księgowo? Wyczytałam w Internecie, że podstawą do odliczenia zwrotu od dochodu jest podpis Klienta na oświadczeniu. Niestety Klienci w 99 % odsyłają produkty bez tego oświadczenia. Jak rozwiązaliście ten problem u siebie?

oznacz moderatorów
18 ODPOWIEDZI 18

LEW433
#21 Demiurg#

@KaniewskaAnia Nie musi allegro traktuje odstąpienie od umowy zaznaczając w zakładce "kupione"zwrot części lub całość towaru. To jest odstąpienie od umowy.Nie mają takiego obowiązku.

oznacz moderatorów

KaniewskaAnia
#8 Zapaleniec#

@LEW433 Rozumiem, ze allegro traktuje to jako zwrot ale czy Urząd skarbowy też to tak traktuje? Czyli księgowemu powinnam przekazać screen z allegro (zakładka zwroty) i paragon? To będzie podstawa do odliczenia tego produktu od dochodu?

oznacz moderatorów

terazauto
#13 Ambasador#

Tak, tak zrób. Potwierdzenie przelewu + doksy z Allegro i będzie OK. My mamy sp. z o.o. i tak robimy. Klient może, ale nie musi wypełniać protokołu, ale przy pełnej księgowości my tego wymagamy dla porządku i spokoju fiskalnego. Tam przede wszystkim jest konieczność wpisania nr konta, a juz nam sie kiedyś Klientka pomyliła i były problemy. Wymagaj tego, jak my, tłumacząc - zgodnie z prawdą - że to dla bezpieczeństwa zwrotu środków dla Klienta. Działa jak magiczne zaklęcie 🙂

oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

A jak ci klient nie odeśle paragonu? 

oznacz moderatorów

KaniewskaAnia
#8 Zapaleniec#

Paragon zawsze można odnaleźć w pamięci kasy i dodrukować. Każda kasa ma pamięć, z której można pobrać dowolny paragon.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

KaniewskaAnia NIE MUSI , ALE MOŻE . MIAŁEM WCZORAJ PRZYPADEK . ZAKUP , EMAIL , KUPIŁEM PRZEZ POMYŁKĘ - ODEŚLĘ . BYŁO TO PRZED WYSYŁKĄ , ZWROCIŁEM KASĘ . 

POPROSIŁEM O ANULOWANIE , ALE NIC Z TEGO , CHYBA NIE POTRAFIŁ POMIMO DOKŁADNEGO OPISU JAK TO ZROBIĆ .POTWIERDZENIE ZWROTU ŚRODKÓW JEST JEDNOZNACZNE Z ANULOWANIEM TRANSAKCJI .DOBRZE ,ŻE CHOCIAŻ POINFORMOAWAŁ . 

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@mdrogeria CZY TY SOBIE W KOŃCU WŁĄCZYSZ TE UŁATWIENIA DOSTĘPU W WINDOWSIE? ZDAJESZ SOBIE SPRAWĘ JAK CIĘŻKO CZYTA SIĘ TWOJE POSTY, ZWŁASZCZA GDY SĄ DŁUŻSZE NIŻ DWIE LINIJKI?

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Knowhere OMIJAJ , PRZEPRASZAM ZA UTRUDNIENIA embarassed

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@mdrogeria NIE DA SIĘ OMIJAĆ. UPRASZA SIĘ O ZASTOSOWANIE SIĘ DO, KILKUKROTNIE JUŻ, PODANEJ PORADY. TAK CIĘŻKO WŁĄCZYĆ LUPĘ W SYSTEMIE LUB ZMIENIĆ SKALOWANIE INTERFEJSU?

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@Knowhere Rozumiem, że przeszkadza ci czytanie tekstu pisanego wielkimi literami, ale @mdrogeria szczegółowo wyjaśnił tutaj, dlaczego musi pisać tutaj tak, a nie inaczej oraz niejednokrotnie przepraszał za ten fakt.  Dlatego bardzo proszę, żebyś to zaakceptował. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@_HolaOla_ A ja wielokrotnie pisałem mu, jak może sobie ustawić w systemie interfejs tak, żeby jednocześnie jemu było dobrze, a innym to nie przeszkadzało (bo przez ostatnie kilka dni wiele osób już go upominało). Niestety, mi tego on jakoś nie chce nawet spróbować tego zrobić, tylko inni mają się męczyć "bo tak".

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Knowhere JUŻ PISAŁEM ,, OMIJAJ ,, PRZEPRASZAM ZA NIEDOGODNOŚCI kiss

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@mdrogeria Gdy allegro da mi na AG opcję ignorowania nicków wrzuconych na listę, to z chęcią z niej skorzystam. Na razie jednak od dwóch tygodni nie potrafią wyprostować bajzlu, którego ktoś narobił tamtą aktualizacją.

A ja już Ci pisałem - SKORZYSTAJ Z UDOGODNIEŃ DOSTĘPU, KTÓRE W SYSTEMIE SĄ WŁAŚNIE DLA TAKICH OSÓB, JAK TY.
Dlaczego chociaż nie spróbujesz tego zrobić? Jesteś aż tak leniwy, że nawet nie chce Ci się kliknąć i sprawdzić jak to działa, czy aż takim egoistą, że nie obchodzi Cię fakt, że inni forumowicze męczą się z Twoimi postami?

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

5stan
#7 Wielbiciel#

Sorry za długi opis ale rzadko kupuję na Allegro a taka sytuacja zdarzyła mi się pierwszy raz.

Kupiłem przedmiot na aukcji. W związku z tym że nie był zgodny z opisem postanowiłem go zwrócić. Przed upływem 14 dni głosiłem odstąpienie od umowy-wypełniłem formularz. Po kilku dniach odesłałem sprzęt. Przesyłka dotarła do adresata. Po 14 dniach zero odzewu postanowiłem napisać i zapytać kiedy mogę liczyć na zwrot kosztów. Wreszcie odzew z prośbą o podanie numeru nadania przesyłki. Wysłałem. Dzisiaj kolejna wiadomość z prośbą o napisanie wiadomości o odstąpieniu od umowy i podanie numeru aukcji przedmiotu i nr konta do przelewu. Od zakupu przedmiotu minął ponad miesiąc. 

Pytanie nr 1: czy nie będzie żadnych konsekwencji jeżeli sprzedający chce żebym napisał że odstępuję od umowy  a minął już ponad miesiąc?;

Pytanie nr 2: czy to normalne że sprzedający prosi o nr konta ? nie widzi go w przelewie kupna przedmiotu ?

Dziękuję za odpowiedzi i przepraszam za wywód. 

oznacz moderatorów

KaniewskaAnia
#8 Zapaleniec#

@5stan

 1) Nie będzie żadnych konsekwencji. Ty wywiązałeś się ze swojego obowiązku i poinformowałeś Sprzedającego w ciągu 14 od otrzyma przesyłki o odstąpieniu od umowy i odesłałeś zamówienie.

2) Tak, sprzedający widzi Twój nr konta jednak wszystkie "typowe" formularze zwrotu również mają miejsce na podanie nr konta bankowego. Nie jest to nic nadzwyczajnego.

Moim zdaniem, Sprzedający zagubił ten zwrot. Takie rzeczy nie powinny mieć miejsca ale nikt nie jest nieomylny.

Jeśli chcesz szybko załatwić temat to podeślij ( może być skan lub zdjęcie) Sprzedającemu uzupełniony formularz zwrotu z datami takimi jak na pierwotnym dokumencie.

Jeśli chcesz być mniej miły (nie zalecam) to poinformuj Sprzedającego, że przekazałeś mu już wszystkie dane, natomiast on nie wywiązał się z ustawowego zwrotu pieniędzy za zwracany produkt w ciągu 14 dni od otrzymania przesyłki zwrotnej.

Jeśli nadal będziesz miał problem ze Sprzedającym to otwórz Dyskusje ze Sprzedającym, tam Waszą rozmowę będą monitorować pracownicy Allegro.

oznacz moderatorów

5stan
#7 Wielbiciel#

Dzięki Wielkie za odpowiedzi.

oznacz moderatorów

myslenie-szkodzi
#12 Orędownik#

@mdrogeria A na niepoprawne pisanie w języku polskim, z pogwałceniem wszelkich zasad interpunkcji to czym wyjaśnisz? XD

oznacz moderatorów

5stan
#7 Wielbiciel#

Do mnie to było ?

oznacz moderatorów