Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry
Chciałabym zapytać jak wygląda sprawa kiedy sprzedałam tkaninę cięta z belki zgodnie z zamówieniem, zamówienie zostało wysłane zgodnie z terminem oraz towar jest niewadliwy a kupujący odesłał towar pocztą (wysyłka paczkomatem) i żąda zwrotu zapłaty razem z kosztami. Co zrobić, czy prawo odstąpienia od umowy przysługuje?
Prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni bez podania przyczyny nie przysługuje, ale przysługuje prawo do reklamacji z rękojmi za wady i niezgodności z opisem. Rękojmia trwa 2 lata. Reklamację trzeba rozpatrzyć i ją uznać lub odrzucić, jeśli jest bezzasadna. Po odrzuceniu reklamacji kupujący może skorzystać z Programu Ochrony Kupujących lub wystąpić na drogę sądową.
Dziękuję za odpowiedź. Co mam zatem zrobić z towarem, który mi ta osoba odesłała ? Był to zwykły list pocztowy, odesłać ja jego koszt?
A tak z ciekawości, jak masz całą belkę materiału i ktoś zamówi 11m. Czy to jest postrzegane jako towar na indywidualne zamówienie czyli bez możliwości zwrotu czy nie? Jak takie coś rozpatrujesz?
Pytam bo ostatnio zamawiałem właśnie materiał na zasłony, po prostu kolor mi nie dopowiadał ale było wszystko ok i odmówili mi zwrotu bo towar przycięty na życzenie klienta.
No właśnie próbuje to ustalić jak powinno się postępować 🙂 bo sytuacja jest analogiczna.
Mi uzasadnili to tak, że materiał jest przycinany z beli na zamówienie klienta( w moim przypadku 11m) i nie podlega to zwrotom, poparte formułką z ustawy"
Art. 38. Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta: Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
@xyz96 Czy orientuje się Pani jak to wygląda?
@Camper_Voyager Jakbyś sprzedawał 11 mb(tak wystawione) to tak ale jak klient chce 11mb i ty go przycinasz to nie, jest to indywidualne zamówienie.
@Lew33 dobrze napisał
jak w aukcji można kupić 11m to odstąpienie i zwrot przysługuje
jak było to zrobione na zamówienie to nie
kwestia opisu i utworzenia oferty
np: jak będzie napisane kupujesz 1m i wielokrotność - jest zwrot
na życzenie przy zamówieniu dotniemy tkaninę do wybranego rozmiaru to już niekoniecznie
@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ Stary post, ale ciekawy. Wypowie się ktoś kompetentny jak traktować takie zwroty i towar. Czy towar cięty z rolki belki, gdzie jest wystawiona oferta z podaną ceną za metr bieżący towaru, zamówienie przez kupującego np. 3 mb (oczywiście w jednym kawałku) zaspokaja zindywidualizowane potrzeby klienta?
Jak dla mnie to zwrot przysługuje. Podstawową jednostką u Ciebie jest metr wiec kazda jego wielkorotność bedzie sie kwalifikować pod zwrot
gdyby klient kupił 1m i 75cm to wg mnie cały czas mogłby zwrocić 1metr ale tych 75cm juz nie
Oferujesz metrowe kawałki konkretnej tkaniny i jedyne czym sie różni 1metr od np 17metrów to długość
Wg mnie jest to za mało by uznać, że produkt jest tworzony według specyfikacji klienta.
@do-pieca_pl bardzo proste jak klient kupi na całe metry np 3 m to może zwrócić, ale jeśli utniesz mu na zamówienie 2,75m to już zwrócić nie może
@Client:80340374 a kto mu przytnie te 0,75m z 1,75m? jak przytnie nierówno to już się nie nada na odsprzedaż dlatego albo całość albo nic
Nie rozumiem przytaczania postu sprzed ponad 2 lat.
Sugeruję zamieszczenie odpowiednich informacji w opisie aukcji - jak sugeruje np. RED
W sprzedaży jest 1 mb. - jako jedna sztuka.
Ktoś chce więcej - kupuje np. 10 szt. bo chce 10 mb - a tu "zonk" - dostaje 10 szt. kawałków po 1 mb. I będzie to zgodne z ofertą.
W opisie aukcji warto zamieścić info, że oferta dotyczy 1 mb. Jeśli ktoś che więcej - np. 10 szt. - to otrzyma 10x1mb, lub 1x10mb - jako rzecz na indywidualne zamówienie (nieprefabrykowana), bez prawa zwrotu - warto wystawić wtedy inną aukcję.
@do-pieca_pl Jako Allegro nie kwestionujemy wyłączenia prawa do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny przy towarach ciętych na metry.
Nie oznacza to, że na 100% takie wyłączenie zawsze będzie skuteczne i prawnie uzasadnione. Nie mamy jednak twardych argumentów które dałyby nam podstawę, aby takie wyłączenie kwestionować.
Jeśli chodzi o opis produktu to informacje na temat zwrotów powinny być w odpowiedniej zakładce. Więc należy w zakładce "Zwroty" przy ograniczonej możliwości lub braku możliwości zwrotu, wybrać powód: "[...] jeśli sprzedajesz: [...] Rzecz wyprodukowaną na indywidualne zamówienie kupującego, według jego wytycznych. Np.: koszulka z zaprojektowanym przez kupującego nadrukiem".
(edytowano 3.04.2023)
Tylko znalezienie kupca na dokłądnie 11 m TEJ konkretnej tkaniny ma tak niskie prawdopodobieństwo jak to, ze na tej tkaninie zostanie zrobiony haft z imieniem Krzysztof i próba sprzedaży po zwrocie. Jest mozliwa sprzedaz innnemu Krzysztofowi, ale jaka jest szansa????
Tu nie jest opisane że jakieś inicjały, tylko cena dotyczy 1m a ty kupujesz wielokrotność a więc nie jest zamówienie indywidualne.
Wszystko da się sprzedać, idąc takim tokiem rozumowania. Ustawa o zwrotach mówi o braku możliwości zwrotu rzeczy nie prefabrykowanej. Cała rolka jest takim towarem. Gdy klient zamawia na metry, jest wykonana usługa odmierzania i cięcia na zamówioną przez klienta długość - towar nie jest z półki, także nie jest prefabrykowany oraz została wykonana dodatkowa usługa (nie tylko pakowanie i wysyłka tj. towaru z półki). Niektóre tego typu towary obcięte z rolki są nie do sprzedania, bo np najczęściej zamawiany i pasująca długość to 4 metry i nikt nie zamawia 16 metrów (brak możliwości sprzedaży w takiej długości) lub mniejsze długości które zalegają i stają się odpadem. Sprawdzam w historii sprzedaży i nigdy takiej długości nie sprzedałem (nadal jest możliwa sprzedaż, lecz przez 14 lat, takiej długości nikt nie kupił)
Czy można prosić Allegro o interpretację prawną takiego rodzaju zakupów?
Ewentualnie jak skomponować opis i warunki, żeby nie było wątpliwości co do braku możliwości zwrotu?
Np cena za 1mb, rolka ma 40 mb, możesz zamówić mniejszą ilość, którą specjalnie dla Ciebie utniemy, oczywiście w warunkach ograniczona możliwość zwrotu. Czy tak skomponowany opis jasno określa, że jest to zakup zaspokajający zindywidualizowane potrzeby klienta?
dokładnie to mam na myśli. Sprzedaj 11 m tkaniny o określonej fakturze, wzorze, kolorze. Pewnie, że ktoś zamówi 4 m, może po 2 latach ktoś zamówi 2 m, sprzedający może sobie tak to ciąć w nieskończoność, kupujący nie będzie miał pojęcia, że towar po dziwnym zwrocie i jakoś pójdzie. Ale jak na końcu po takich wycinankach zostanie 1 m, to co? Do utylizacji i za to już nikt nie zapłaci.
Dodatkową sprawą jest to, że jak docinasz z belki, rolki w większości jest to przygotowane, po części zautomatyzowane stanowisko.
Jak tniesz i odmierzasz ręcznie z towaru który jest poskręcany i zgnieciony to ciekawe czy uda się np z 16 mb uciąć dokładnie 4 x 4 mb. Raczej niemożliwe i zostaje kawałek 3,95 mb. Czyli nienadający się do sprzedaży
@do-pieca_pl moja poprzednia odpowiedź wynika z konsultacji z Działem prawnym, ale napisałam ponownie podając Twoje argumenty, dam znać gdy otrzymam odpowiedź 🙂
Proszę o odpowiedź podpartą zapisami z ustawy