Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, Klient zakupił przedmiot za ponad 1k, wybrał przesyłkę kurier choć przedmiot był dostępny w ofercie smart czyli mógł wybrać przesyłkę za 0zł, wybrał droższą opcję. Teraz chce odstąpić od umowy odesłał przedmiot na swój koszt mimo, że mógł to zrobić za 0zł. Ustawa mówi o zwrocie najniższych kosztów przesyłki, te wynoszą 0zł więc pytanie zasadnicze czy w takim przypadku kiedy mógł wybrać bezpłatną przesyłkę a wybrał płatną muszę zwracać mu koszty ?
Proste pytanie liczę na prostą odpowiedź.
Zwracasz koszt zakupu + najtańszą przesyłkę w tej ofercie.
@madbrother ,, smart ,,, nie jest przesyłką , a usługą , jeśli sprzedajesz jako firma musisz zwrócić oprócz kwoty za towar koszt przesyłki , najniższy jaki klient mógł wybrać podczas zakupu .
Klient przyznał że posiada pakiet smart więc najniższą opłatę jaką mógł zapłacić to 0zl
To, że Ty masz ofertę w SMARCIE nie oznacza, że klient ma WYKUPIONY SMART, więc niekoniecznie wybrał droższą przesyłkę, po prostu taką miał dostępną.
Natomiast gdyby miał smarta to by miał darmową
Klient przyznał że ma pakiet smart, zatem najniższy koszt jaki mógł wybrać to 0zl, nie mam firmy jestem osobą prywatną. Domniemuje że jeśli klient posiada pakiet smart to nie mam obowiązku zwracać mu żadnych kosztów dostawy.
@madbrother nie masz obowiązku zwracać kosztu przesyłki jeśli sprzedajesz prywatnie , ale jest jeden warunek !!! jest to zwrot typu ,,, nie pasuje mi...itp ,, ALE w przypadku gdy klient zgłasza zasadną reklamację .....
Witaj, @madbrother.
Ustawa, na którą się powołujesz, tj. Ustawa z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta, daje konsumentowi prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów. (art. 27.). Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. (art. 33.)
Należy zwrócić uwagę, że Allegro SMART! nie jest zwykłym sposobem sposobem dostarczenia rzeczy, lecz płatną usługą typu premium, dostępną tylko dla wybranych użytkowników platformy Allegro.
W związku z powyższym kupującemu, który wybrał formę wysyłki inną niż Allegro SMART!, należy się również zwrot kosztów wysyłki.
Pozdrawiam.
Ustawa o prawach konsumenta nie ma tu zastosowania bo sprzedający nie jest przedsiębiorcą i siłą rzeczy kupujący nie występuje tu w roli konsumenta.
Ewentualny zwrot kosztów wysyłki i zwrotu będzie wynikał tylko z ustaleń pomiędzy stronami umowy.
Witaj, @komis-bell.
Charakter i wielkość sprzedaży @madbrother wskazują, że prowadzi On we własnym imieniu i w sposób ciągły zorganizowaną działalność zarobkową polegającą na sprzedaży towarów przez Internet. Można domniemywać, że oferowane przez Niego towary pochodzą z czasów, kiedy prowadził działalność gospodarczą pod firmą PPHU ELEKTROLAB ANDRZEJ DRAJKOWSKI (działalność zakończona upadłością firmy).
W takim przypadku kupujący u @madbrother występuje w roli konsumenta i przysługują mu wszystkie prawa wynikające z ustawy z dnia 30 maja 2014 r., co też sam @madbrother przyznał w pierwszym wpisie tego tematu.
Pozdrawiam.
@madbrother sprzedałeś jak firma, nierejestrowana DG, czy prywatnie ??? jaki powód jest zwrotu ?
To co myślisz nie liczy się jako najtańszy zwykły sposób dostawy 😞
Rozumiem, twój tok rozumowania, ale raczej SMART jako usługa to trochę inna sprawa.
Jak dla mnie: nie patrzmy na smarta. W/g prawa masz prawo mu zwrócić koszt przesyłki najtańszą przesyłką jaką mógł wybrać. Smart ci redukuje np. inposta z 9,99 na 0 Więc jak wybrał DPD, a twoja najtańsza przesyłka to bez smarta za 9,99 to koszt środków zwróconych powinien być 9,99.
Pamiętaj, że jeżeli zostawił sobie chociaż 1 rzecz, a aby ją kupić także by musiał wydać tyle samo na przesyłkę, to nie musisz zwracać kosztów przesyłki.