anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot towaru bez oświadczenia .

ITSlawno
#8 Zapaleniec#

Cześć 

Chciałbym się naradzić z wami w sprawie jednej kwestii . 

Klient zakupił towar , wykonał kilka dni temu telefon że chciałby odstąpić dopytał się o adres rozmowa zakończona 7 marca przychodzi do mnie zwrot ( klient nie zrobił go ani przez allegro ani nie wysłał wersji papierowej odstapienia od umowy). Zadzwoniłem poinformowałem że jak najbardziej przyjmę zwrot ale żeby wypełnił formularz odstąpienia na allegro , ale nie mógł ponieważ mineło 14 dni na zwrot - 6 marca dzień wcześniej paczka nadana 03.03.2023r . 

Tutaj moje pytanie do Was czy w takim wypadku musiałem dokonać zwrotu ? Jak to wygląda według prawa ? Dyskusje w Allegro wzieły stronę kupującego ..

 

I jeszcze jedna kwestia odnośnie prowizji nie małej gdyż klient 3 razy zakupił ten sam przedmiot i za niego nie zapłacił wystąpiłem o zwrot prowizji po kilku dniach klient opłacił jedno zamówienie w związku z tym allegro oddało mi prowizje za 2 nieudane sprzedaże tego przedmiotu za trzecią nie bo transakcja doszła do skutku teraz nie mogę poprosić o zwrot prowizji po przyjąciu zwrotu ponieważ " jest aktywny wniosek o zwrot prowizji który jest odrzucony " czy mam szanse odzyskac prowizje ?

 

Jak wy to załatwiacie bo szczerze jak widzę że wszystko jest pod klienta a mam wrażenie w dyskusjach wogóle nie czytają naszych sprzedających wiadomości a tylko i wyłącznie kupujących 

 

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

LEW433
#21 Demiurg#

Odstąpienie od umowy zakupu nie musi być w formie pisemnej >oświadczenia.

oznacz moderatorów

ITSlawno
#8 Zapaleniec#

Ok rozumiem ale nie było też formularza na allegro więc wnioskuję że w takiej sytuacji prawo własności jest po stronie kupującego czy jestem w błędzie ?? 

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Konsument może odstąpić od umowy poprzez złożenie stosownego oświadczenia. Jego forma może być dowolna. Dla celów dowodowych najlepiej zrobić to na piśmie.

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/forma/

oznacz moderatorów

ITSlawno
#8 Zapaleniec#

Dobrze to wiem nie było wypełnionego formularza nie było nic napisane ani papierowo ani mailowo czy telefon kilka dni przed  " chyba będę chciał zwrócić jaki jest adres ? " jest równoznaczne z odstąpieniem .

Tak jak pisze klient nie wypełnił formularza poza telefonem nie ma zadnej informacji o zwrocie tylko przyszedł do mnie towar. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

OK rozumiem, ale tu na Allegro jak już napisałeś że był telefon:dowód" to Allegro uzna że było odstąpienie.

oznacz moderatorów

ITSlawno
#8 Zapaleniec#

Jasne rozumiem , a przyszłościowo co robić w przypadku gdyby nie było żadnego kontaktu i towar przyjdzie po terminie ? 

I może doradzisz coś co z prowizją mam szanse ją odzyskać czy liczyć sie z tym że przepadła ? 

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Możesz się stawiąc i nie przyjąć takiego zwrotu, wiele tu było opisanych sytuacji, ale musisz to właściwie rozegrać i mieć świadomość negatywa,

Tak, jeżeli zwrocisz kasę powinieneś dostać zwrot prowizji.

oznacz moderatorów

ITSlawno
#8 Zapaleniec#

@la_nika czy mogłbym prosić o pomoc w tej kwestii. Wiedza przyda mi się na przyszłość z góry dziękuję 

oznacz moderatorów

tagoga17
#10 Popularyzator#

Piszesz, że kupujący poinformował Ciebie w trakcie rozmowy telefonicznej o odstąpieniu.. i to w zupełności wystarczy. Nie przytoczę dokładnych regułek ale wiem, że kupujący nie ma obowiązku wypełniać żadnego papierka o odstąpieniu od umowy, czy to elektronicznie czy w formie papierowej. Wystarczy wiadomość, w jakiejkolwiek formie od kupującego o odstąpieniu od umowy i musisz ją uznać za dostarczoną. 

Druga sprawa odnośnie prowizji... wystarczy że napiszesz do allegro ( nie musi to być wniosek na stronie allegro ), może to być na czacie, można jako wiadomość na emaila, można przez pomoc/kontakt... napiszesz o zwrot prowizji i krótko dlaczego. Powinni zrobić zwrot prowizji raczej bez problemu

oznacz moderatorów

ITSlawno
#8 Zapaleniec#

Dzięki za rozwiązanie moich problemów  i rozjaśnienia sytuacji w kwestii zwrotów. 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@tagoga17 Nie ma obowiązku ale ustawa konsumencka i skarbówka jest innego zdania 😞 

Powinni zrobić zwrot prowizji raczej bez problemu ??? Poproszą o potwierdzenie odstąpienia i mają szach mat 😄 z jednej strony każą oddać po telefonicznym odstąpieniu a z drugiej strony sami wymagają do zwrotu prowizji 😞

Załącznik z ustawy konsumenckiej 

Załącznik nr 1

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas [2] o swojej
decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład
pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).
Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to
obowiązkowe. [3]

Załącznik nr 2
Wzór formularza odstąpienia od umowy
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
– Adresat [w tym miejscu przedsiębiorca powinien wpisać nazwę przedsiębiorcy, pełny adres
pocztowy oraz, o ile są dostępne, numer faksu i adres e-mail]
– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży
następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na
wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres konsumenta(-ów)
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– Data

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@ITSlawno jak tak bardzo chcesz mu to odstąpienie przyjąć to niech wypełni wzornik ręcznie podpisze zeskanuje i wyśle ci poprzez wiadomość do sprzedającego a na tej podstawie odzyskasz sobie prowizje

 

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@ITSlawno niech Ci napisze zwykłą wiadomość np przez CW o rezygnacji i do zwrotu prowizji dołącz wiadomość u etykietę z paczki 

oznacz moderatorów

biosorcerer
#15 Entuzjasta#

Cześć @ITSlawno 🙂

Jeśli robisz zwrot przez Allegro, to w takich przypadkach drukuj z pozycji zamówienia szczegóły zamówień, tam masz informację o dacie wpłaty i zwrotu. Spytaj, czy Twojej księgowej to wystarczy do prawidłowego rozliczenia zwrotu. Moja taki dokument akceptuje. Dodatkowo piszę w notatce, o formie kontaktu z klientem. Do tego dołączam Etykietę, jako dowód, że towar wrócił i oczywiście dokument sprzedaży, jeśli był w przesyłce. Taki pakiet przekazuję księgowej.

oznacz moderatorów