Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witajcie,
Mam pytanie odnośnie zwrotu towaru przez klienta.
W naszej firmie obowiązkowo klient musi odesłać podpisaną korektę wraz z formularzem zwrotu.
Czy klient może odmówić podpisania i odesłania takich dokumentów?
jaki czas mam jako sprzedawca na zwrot środków klientowi?
dziękuję za pomoc
@esklepmalolepszy Formularz zwrotu wysłany ze strony Allegro wystarczy, klient nie musi wysłać dodatkowych formularzy. Klient nie ma też obowiązku odsyłania podpisanej korekty.
Środki należy zwrócić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni od otrzymania formularza zwrotu. Można się wstrzymać do czasu otrzymania zwracanej rzeczy.
dziękuję Ci za odpowiedź. A czy jest coś takowego w regulaminie allegro? Próbuję namierzyć ale nie mogę znaleźć takiej informacji.
@esklepmalolepszy nie w regulaminie allegro. Jest w Kodeksie Cywilnym, Ustawie konsumenckiej, dyrektywach unijnych oraz wytycznych UOKiKu.
Po prostu poszukaj w wyszukiwarkach i wyskocza Ci odpowiednie podstawy prawne oraz informacje jak postepować w danej sytuacji, czego możesz wymagać a czego nie
Nie, na temat konieczności podpisania korekty nic nie ma w regulaminie, podobnie jak o konieczności wysłania dodatkowych formularzy zwrotu. Formularz allegrowy ma wystarczać. Czas na zwrot środków wynika z Ustawy konsumenckiej.
Sprzedajesz na Allegro i należy wiedzieć że tu kupujący ma do dyspozycji w zakładce "Moje zakupy" możliwość kliknięcia zwrot i wg allegro to wystarcza, lepiej zwróć środki bo będzie negatywny komentarz i jeszcze może być więcej komplikacji, masz na zwrot 14 dni od chwili otrzymania oświadczenia zwrotu, możesz się wstrzymać do czasu zwrotu towaru.
@esklepmalolepszy Od 1 stycznia 2021 roku nie jest już niezbędne posiadanie potwierdzenia przez odbiorcę otrzymania faktury korygującej. Zajrzyj na stronę :
https://bezprawnik.pl/korekty-sprzedazy-bez-podpisu-odbiorcy/ tam masz wyjasnienia, a w razie wątpliwości skonsultuj się ze swoim US ( ale ze swoim, bo mimo przepisów każdy US stosuje własną ich interpretację, co często powoduje problemy - kończy się na NSA)
@esklepmalolepszy podstawowe pytanie czy to był zwrot konsumencki ( nie związany z działalnością ) czy zwrot związany z działalnością na który się zgodziliście dobrowolnie ?
@kostas11 Przy wystawianiu f-ry korygującej to nie ma żadnego znaczenia. Istotne sa przepisy skarbowe.
@Ziolko39 bardziej chodziło mi o jaki czas mam jako sprzedawca na zwrot środków klientowi?
Ustawowy reguluje UK a dobrowolny jak się dogadają i nikt nikogo nie ma jak ganiać i ponaglać 🙂
@kostas11 Ok. Myśleliśmy o dwóch zupełnie różnych sprawach. Budowaliśmy drogę zaczynając z obu stron i mineliśmy się. Wyszła nam autostrada.