Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Pewna firma meblowa kupiła ode mnie zawiasy do mebli biorąc na nie fakturę VAT.
Owa firma zażyczyła sobie zwrot powołując się na nowelizację prawa, że jednoosobowa firma ma być traktowana jak konsument.
Z tego co wyczytałem to owszem, ale jeśli towar który kupuje NIE jest powiązany z jej profilem działalności.
Czy ktoś może to objaśnić laikowi jakim jestem?
Drugie pytanie powiązane, firma odesłała zwrot zanim ustaliliśmy czy jest taka możliwość, a kurier który ją doręczał zostawił paczkę "po znajomości" w punkcie obok, a zespół Allegro mówi, że odebranie paczki wiążę się z przyjęciem zwrotu - Sęk w tym, że nie ja ją odebrałem.
I tutaj znów powielam prośbę o pomoc.
Tak jak napisałeś, zwrotu nie musisz przyjmować ponieważ przedmiot jest związany z wykonywaną działalnością kupującego, ewentualnie możesz przyjąć ale nie musisz. Czyli przesyłka jest teraz w punkcie czy u Ciebie? Z tego co wiem to jak przesyłkę odebrałeś, i zwrotu nie przyjmiesz z wiadomych przepisów, to kupujący na własny koszt musi odebrać ten przedmiot od Ciebie. Musisz go poinformować jaka jest Twoja decyzja i że musi odebrać sam przedmiot bo mu się zwrot nie należy(jeżeli jest taka Twoja decyzja)
Przesyłka jest u mnie, a punktem był zaprzyjaźniony sklep obok, który odebrał paczkę grzecznościowo bo tak zaproponował kurier.
Mimo wszystko, dziękuję za objaśnienie bo nie nadążam już z tymi zmianami prawa.
A ten pkt. nie zrobił ci niedźwiedziej przysługi? Wysłali zwrot bez uzgodnienia z tobą? Oczywiście jeżeli zakup na Fv związany z działalnością to zwrotu bez podania przyczyny nie musisz przyjmować. Zapewne będzie dalszy ciąg przepychanki, niestety.
Właśnie nieco zrobił, co już wiem. Tak, nie czekając na odpowiedź wysłali zwrot wbrew naszym ustaleniom.
Mimo wszystko dziękuję bardzo za pomoc, już chociaż wiem jak rozwiązać sprawę dalej.
R1Pek musisz wziąć pod uwagę dwie sprawy
1. ustawienia jakie mazsz tu -https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/warunki-zwrotow
2. konsekwecje - dyskusja - negatyw .... musisz sam wyważyć .
wysyłasz regułkę : Szanowny Panie, W świetle obowiązujących przepisów zakup ma charakter zawodowy i nie jest Pan traktowany jako konsument, jako strona powyższej umowy, a co za tym idzie nie przysługuje Panu prawo do zwrotu na podstawie ustawy o prawach konsumenta.
Dziękuje do widzenia.