Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.
Klient zakupił u nas miernik. Wysyłka była z głównego magazynu w Polsce, gdyż nie mieliśmy go chwilowo na stanie. Klient zgłosił, że naklejka z logiem sie odkleja i są ryski. Stwierdził, że jest używany.
Przesledziliśmy daty zakupu i zwrotów i wyszło, że towar byl u klienta prawie 4 tygodnie.
Zakup klienta 07.01.2023
Nadanie towaru/wysyłki 09.01.2023
Otrzymanie towaru przez klienta 11.01.2023
Zgłoszenie zwrotu po 13 dniach od otrzymania czyli 24.01.2023
Nadanie zwrotu przez klienta po 14 dniach od zgłoszenia czyli 07.02.2023 czyli po 27 dniach od otrzymania paczki przez klienta i 31 dniach od zakupu.
Otrzymanie zwrotu towaru 09.02.2023
Jak odnieść się do takiej sytuacji? Wg nas klient używał go do ostatniego dnia mozliwości zwrotu i nadania, a teraz zwrócił towar i domaga sie zwrotu pieniedzy.
Czy regulamin Allegro chroni sprzedawców w takiej sytuacji?
Regulamin Allegro nie chroni sprzedawców przed prawami kupujących.
@Jason_s_c mi to wygląda na reklamację.
dokładnie, bardziej to przypomina reklamację i allegro w takiej sytuacji również będzie stało na stanowisku, że klient reklamuje produkt. A jeśli reklamacja, to może być odrzucona (skoro klient dostał nowy produkt, a twierdzi, że był używany) lub uznana, a wtedy naprawa lub wysyłka nowego miernika.
"Zgłoszenie zwrotu po 13 dniach od otrzymania czyli 24.01.2023"
Ma 14 dni na zgłoszenie od momentu otrzymania towaru a nie zakupu.
Wszystko zgodnie z przepisami. I ja i ty wiemy że używał go równy miesiąc i nic z tym nie zrobisz.
Rozumiem. A jak to sie odności z 14 dniami zwrotu? Towar oddał po miesiącu, nie po 14 dniach.
A dodatkowo jego działalność podlega także pod pkt 43.22.Z Wykonywanie instalacji wodno-kanalizacyjnych, cieplnych, gazowych i klimatyzacyjnych, chociaż twierdzi cytuję "Ponadto mojąm główną działalność jest inny nr. PKD"
Jak tu mieć pretensje do konsumentów jak same firmy nie znają podstawowych ustaw, poczytaj ustawę konsumencką 🙂
jak wiesz że wysłany był bez rys to potrąć za używanie a to po ilu dotarł nie ma znaczenia, klient ma 14 dni na odstąpienie i kolejne 14 dni od odstąpienia na odesłanie ( liczy się data nadania a nie doręczenia ) więc można nadać po 28 dniach od odebrania 😞 a jak by nadał później też nic to nie zmienia, wtedy potrącasz za bezumowne korzystanie z Twojego produktu 🙂
Art. 27. Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem
przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny
i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i
art. 35.
Art. 28. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
1) dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje rzecz, będąc
zobowiązany do przeniesienia jej własności – od objęcia rzeczy w posiadanie
przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik
Art. 34. 1. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy lub
przekazać ją osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie,
jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy
odesłanie rzeczy przed jego upływem
Art. 34 4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące
wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował
konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt
9.
a co z działalnościa? Miernik jaki zakupił jest zwiazany z jedna z opcji jego działalnosci https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zasady-zwrotow-i-reklamacji/kiedy-sprzedajacy-moze-odmowic-p...
@Jason_s_c pomoc allegro nie ma podstawy prawnej a to też jest w ustawie konsumenckiej 🙂
Kwestia czy on odstępuje czy reklamuje wady, bo zwrot może być ze skutkiem odstąpienia lub reklamacji !!!
Art. 38a. Przepisy dotyczące konsumenta zawarte w niniejszym rozdziale stosuje
się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością
gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby
charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej
przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
jeśli brał na fakturę (a jego działalnośc sugeruje, że wykorzystywał miernik w swojej pracy zarobkowej) i upiera się przy odstąpieniu to możesz nie przyjąc takiego zwrotu, no chyba, że to reklamacja, to wtedy musisz się do niej ustosunkować.
nie jest to reklamacja, klient twierdzi, że dostał towar używany. A jedynie znaczacą wizualnie wada było lekko odklejone logo z symbolem produktu. Które wg mnie było celowo oderwane, gdyz w kleju były lekkie zanieczyszzcenia no od macania palcami
wiec jak mam sie odnieść do tej sytuacji. Wiem że mógł uzywać do swoich celów i teraz chce zwrotu gotówki
klient twierdzi, że produkt jest niezgodny z opisem z aukcji Allegro, bo mamy zaznaczony nowy, a on twierdzi, że byl uzywany.
w tym rzecz, że nie wiem czy faktycznie był porysowany, gdyz został wysłany z głownego magazynu. Ale wg załaczonych zdjęć (wysłanych kilka dni po otrzymaniu przez klienta towaru) i to jaki miernik przyszedł do nas świadczy, że w między czasie musiał byc uzywany, gdyz były dodatkowo zabrudzenia na gumowej osłonie czujnika/sondy miernika. Czego nie było widac na zdjęciach, wcześniej przysłanych przez klienta.
Patrząc na powyższe art. moge nie uznac zwrotu?
@Jason_s_c Musisz się zdecydować czy jest to zwrot bez podania przyczyny, czy jest to reklamacja.
Skoro użytkownik wskazał wady przedmiotu to jest to reklamacja.
@br. to klient ma się określić, nie sprzedawca zgadywać co autor miał na myśli.
trafiłeś po prostu na lepszego cwaniaka. Założył sobie, że będzie korzystał z produktu, a potem zgłosi, że był używany, sprytne, bo jak potem to weryfikować. Jakby produkt był faktycznie w kiepskim stanie to kupujący nie czekałby 14 dni ze zgłoszeniem problemu, ale on w tym czasie korzystał z miernika i dlatego takie opóźnienie. Wykombinował, że zamiast pójść wypożyczyć odpłatnie to dostanie gratisowe wypożyczenie na allegro od sprzedawcy.
W dyskusji allegro zazwyczaj pyta kupującego, czy zgłasza reklamację, czy odstępuje od umowy, bo to jest tutaj kluczowe. Moim zdaniem on go reklamuje, chociaż wydaje mu się, że odstępuje od umowy. jeśli odstępuje, nie ma podstaw, bo kupił na fakturę i korzystał zarobkowo. Jesli reklamuje to musisz zweryfikować stan produktu i albo wysłać naprawiony/nowy, albo odrzucić reklamację. Innej opcji nie ma. Ostateczność to przyjąć zwrot i obniżyć zwrot o obniżenie wartości produktu z powodu użytkowania przez klienta.
@Jason_s_c Jeśli klient zgłasza wadę przedmiotu to jest reklamacja i trzeba się do niej odnieść. Naklejkę trzeba przykleić, a ryski wytłumaczyć że po 27 dniach użytkowania przez klienta miały prawo powstać. Gdyby zgłosił ze są ryski zaraz po odbiorze przesyłki to byłby to jakiś dowód na wcześniejsze używanie, ale po 27 dniach użytkowania to normalne że są.
Po naprawieniu naklejki przedmiot trzeba odesłać użytkownikowi. Prawdopodobnie znajdzie inną usterkę ale na to nie macie wpływu. Radzę dobrze udokumentować stan miernika, zabezpieczyć plombami, stickerami itp
Zwrotu pieniędzy będzie mu się należał dopiero po kolejnej uzasadnionej reklamacji tego przedmiotu, czyli jeśli naklejka odklei się ponownie.
Mam tylko wątpliwość czy naklejka ma jakiś ważny wpływ na użytkowanie przedmiotu i czy taka reklamacja nie powinna być odrzucona już teraz.
Sprawa zakończyła sie tym, że musieliśmy zwrócić klientowi pieniądze. W związku z tym chciałbym ostrzec pozostałych sprzedawców przed klientem [edycja], aby uważali, żeby i z Was nie zrobił darmowej wypożyczalni sprzętu do swoich potrzeb firmowych.