anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot towaru przez kupującego po 14 dniach

melonek5555
#8 Zapaleniec#

Witam.

Klient kupił słuchawki bezprzewodowe. Założył dyskusję po 18 dniach od otrzymania przesyłki, ponieważ jak pisze (wysłał też zdjęcie) podczas ładowania słuchawki się przegrzały i nadtopiły plastikową obudowę (nie ma dziury wypalonej, a po prostu jakby plastik się nagrzał i zniekształcił). Domaga się zwrotu pieniędzy z tytułu rękojmi. Towar zakupiony od osoby prywatnej, nie od firmy.

Czy sprzedawca ma obowiązek przyjąć reklamacje i zwrócić pieniądze, skoro nie sprzedaje jako firma oraz minęło 14 dni?

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

komis-bell
#21 Demiurg#

Masz obowiązek rozpatrzyć reklamację - pozytywnie lub negatywnie.
Możesz poprosić o odesłanie słuchawek w celu rozpatrzenia reklamacji lub też rozpatrzyć ją bez odsyłania.
Na wydanie decyzji reklamacyjnej masz 14 dni od momentu jej zgłoszenia.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

sprzedawca prywatny również ma obowiązek przyjąć reklamację i rzeczowo się do niej odnieść 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@melonek5555 Oczywiście że ma obowiązek, a Ty mylisz zwrot od reklamacji kupujący składa Ci reklamację a Tu musisz ją rozpatrzyć możesz uznać albo nie, możesz także przy pierwszej reklamacji naprawić te słuchawki ale musisz coś zrobić, na decyzję masz 14dni.

oznacz moderatorów

melonek5555
#8 Zapaleniec#

Oki

 

A jak to się ma do kosztów przesyłki aby słuchawki do mnie dotarły? Czy jeżeli klient chce, abym to ja płacił za wysyłkę słuchawek do mnie, to mam obowiązek na to przystać, czy to on płaci za przesyłkę kurierską albo pocztę czy cokolwiek by to było?

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@melonek5555 odsyła na swój koszt , ALE gdy reklamacja będzie zasadna pokrywasz wszystkie koszty jakie poniósł ..... łącznie z TAXI na Pocztę .

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@melonek5555 Jest to tak że możesz opłacić ale może on i tak w zasadzie najczęściej jest, ale po rozpatrzeniu reklamacji to ty musisz mu zwrócić za odesłanie. W sumie to i tak Ty płacisz.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@melonek5555 masz 14dni na rozpatrzenie reklamacji i wydanie decyzji. Towar wraca do ciebie na jego koszt ale po uznaniu reklamacji ty masz mu zwrocić za paczkę kasę na podstawie dowodu nadania

oznacz moderatorów