Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sprzedaję na Allegro kosmetyki jako osoba prywatna. W opisie produktu jest zawarta informacja, że faktur nie wystawiam, a opcja zwrotu towaru jest wyłączona. Kupujący dokonał zakupu, a teraz wnioskuje o zwrot z powodu braku wystawienia faktury lub paragonu. Czy muszę zaakceptować zwrot?
Dziękuję za pomoc
@Client:44408113 nie 🙂
Jeśli nie było opcji faktury i nie była to sprzedaż w ramach DG - to nie.
Umowa kupna-sprzedaży została zawarta i na to oboje macie potwierdzenie w mailu od Allegro. Są wskazane strony transakcji, data, cena oraz przedmiot sprzedaży.
Jako osoba prywatna nie musisz również przyjmować zwrotu (jeśli z produktem wszystko OK). Przygotuj się tylko na komentarz i dyskusję, bo pewnie otworzy.
A jeżeli wymagany teraz juz jest paragon? Z tego, co widzę, nie ma takiej rubryki w opisie produktu, aby to zaznaczyć
Jeśli prowadzisz sprzedaż jako osoba fizyczna to nie wystawiasz ani paragonów, ani faktur. Poprzez sprzedaż zawierasz umowę kupna-sprzedaży (jak wyżej - elektronicznie). Nie masz obowiązku zapisywania niczego na papierze ani przekazywania innych danych niż robi to Allegro w mailach do Kupującego/Sprzedawcy.
Jeśli prowadzisz działalność i w ramach tej działalności sprzedaż tych konkretnych przedmiotów - to tak, faktura / rachunek (nie ma już takiego pojęcia) lub paragon - w zależności jaki to typ działalności.
Jednak sam fakt prowadzenia DG nie skutkuje koniecznością wystawienia dokumentu do każdej sprzedaży. Możesz sprzedawać swoje prywatne rzeczy, które nie są własnością Twojej firmy ani nie rozliczasz ich w kosztach/przychodach. Nawet na koncie firmowym na Allegro. Niemniej jednak wówczas nie możesz rozliczyć w kosztach firmy prowizji od takiej sprzedaży.
Jak ktoś prywatnie kupuje to nie zaznacza ani Fv a ni paragonu, umową jest sam zakup potwierdzony na Allegro.