Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,klient zwrócił mi procesor, powód "nie pasuje mi". Widać że procesor był zamontowany w płycie głównej, co w takim wypadku? Czy mogę odmówić zwrotu? Według mnie montaż procesora odbiega znacząco od tego co klient mógłby z nim zrobić w sklepie stacjonarnym, dwa że wszystkie dane procesora są podane w specyfikacji technicznej więc dokładnie wiadomo co się kupuje. Ja nie sprzedam już go 2 raz jako nowy produkt. Proszę o odpowiedź moderatorów.
@HappyHoursShop pomniejsz wartość zwrotu.
Przyjąć zwrot musisz. Nie musisz zwracać pełnej wpłaty, a tylko tyle ile ten procesor jest teraz wart, min. 1 zł. I koniecznie uzasadnij zmniejszenie kwoty zwrotu, bo bez tego Allegro może mu oddać różnicę z Allegro Protect i Ciebie obciążyć tą dopłatą.
@HappyHoursShop wystaw na licytacji od x zł żeby się szybko sprzedał i oddaj tyle za ile poszedł takiej wyceny ci nikt nie podważy a masz prawo obniżyć kwotę zwrotu o tyle ile to teraz warte. Jako firma zwrot przyjąć musisz.
ile jest wart procesor po próbie montażu w miejscu do tego nie przeznaczonym (np: niewłaściwa płyta główna)?
Pytanie czy został przy tym uszkodzony (np pogięcie pinów). Procesory są tak skonstruowane, że nie będą pasować do innego socketa (nie licząc montażu na chama).
Ale na pewno trzeba go traktować jako wersję OEM, jeżeli nie ma oryginalnego opakowania.
wieloletnie doświadczenie nauczyło nas, że próbować montować procesor można gdzie się da, nie przejmując się, czy płyta odpowiednia, czy procesor siedzi poprawnie w gnieździe i itp
przynajmniej raz w miesiącu odbudowujemy u siebie komputer w serwisie po takich zabawach jakiegoś domorosłego specjalisty
zastanów się, człowiek kupił procesor, próbował go montować i pisze, że nie pasuje w czasach internetu, gdzie jeszcze przed zakupem może się dowiedzieć czy będzie działał u niego?
Jak zamontuje na siłę, to go uszkodzi. A wtedy nie jest to już procek, tylko złom elektroniczny.
@RED jak działa to wart tyle za ile się sprzeda, a jak nie działa to wart 1 grosz zwrotu
@pecela i sprzedawca ma takie coś sprawdzać?
kilkadziesiąt lat temu mieliśmy w firmie taki łańcuszek - procesor był chyba uszkodzony - by sprawdzić zamontowaliśmy go na płcie głównej, która się z nim uszkodziła, więc chcieliśmy ją sprawdzić innym procesorem, który się uszkodził na tej płycie, więc użyliśmy innej i tak dalej
skończyliśmy z kupką uszkodzonych płyt głównych i procesorów 🙂
--------------------------
o podstawce intela 1151 już nie wspomnę
------------------------------
generalnie w bieżącym przypadku jest też możliwość, że kupujący kosztem sprzedawcy chciał sobie zdiagnozować nie działający komputer, zamontował nowy procesor, komputer mu nie wystartował więc zrobił zwrot towaru wybierając losowo opcje zwrotu.
@RED no chyba niestety musi sprawdzać, bo jak inaczej rozpatrzyć reklamację albo jaką kwotę zwrócić za zwrot skoro nie wiadomo czy klient zwrócił towar sprawny?
Ogólnie współczuje takich problemów każdemu sprzedawcy takiego towaru, no ale jakie tu jest inne rozwiązanie? Przecież jak się obniży kwotę za zwrot i sprzeda towar dalej to się może okazać, że kolejny klient dostał niesprawny towar. A zwrócenie 1 zł, bo "nie wiem czy sprawny" nie jest w porządku i skończy się pewnie tym, że klient dostanie zwrot z allegro protect.
@vonNogay klient i tak dostanie zwrot z allegro protect bo allegro wali do takich januszy sałatą z armaty, pamiętam jak taki janusz zakupowy kupił smartwatch za 3k i mimo że w instrukcji pisało nie wchodzić z nim pod gorący prysznic i do sauny to wlazł w ramach testów bo mu się wodoszczelność z wodoodpornością pomyliła i co 3k z protecta pyk januszowi na konto po odrzuconej reklamacji
@az1rael no tak, ale jak sprzedawca nie uzna reklamacji z jakiegoś konkretnego powodu to allegro sprzedawcy tym protectem nie obciąży. A jak zwróci 1 zł to może być inna sytuacja.
Ogólnie to jest chore, aby można było zwracać rozpakowany, montowany procesor (zakładając, że był sprzedawany nowy), powinno z tym być jak z zafoliowaną płytą CD.