Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam Serdecznie, podpowiedzcie mi proszę bo niewiem jak to ugryźć. Klient kupuje dmuchane Jacuzzi w dniu 02.07 (nawet w ramach przyspieszenia dostawy dowozimy go osobiście własnym transportem i otrzymuje go 03.07). Mija równiótkie 14 dni (16.07) i Klient klika zwrot (oczywiście ma do tego pełne prawo ale...)
Dzwonię do niego 17.07 i pytam co tam...
a facet bez ogródek mówi tak:
"Wie Pan co... poużywaliśmy tego, ale żonie się to jacuzzi kompletnie nie podoba, ona nie chce się w tym kąpać bo ani się wygrzać, ani popływać itd... dlatego postanowiłem go oddać bo przecież mam do tego pełne prawo"
Pytam go.... Nooo dobrze, ale jest używane jak sam Pan zauważył... a facet: "no niby tak ale niewiele i to mi się zupełnie nie podoba - prawdę mówiąc myślałem że to będzie lepsze [...] teraz nas nie ma ale około soboty lub niedzieli (22-23.07) go ładnie umyję, spakuję do pudełka i w poniedziałek 24.07 odeślę pocztą, żebym miał potwierdzenie, że go do Was odesłałem"
żenada...
Nie jesteśmy uciążliwi i zawsze szukamy rozwiązania. Z oczywistych względów produkt nie nadaje się do dalszej sprzedaży jako nowy.
Noi teraz seria pytań:
1) Minęło 14 dni od zakupu i Klient zgłosił, ale nie odesłał/nie dostarczył w tym terminie - czy wobec tego musimy przyjąć ?
2) Klient nawet nie ukrywa, że używał tylko zwyczajnie się mu nie spodobało (rozróżniam rozpakowanie w celu sprawdzenia, a dwutygodniowe użytkowanie
Podpowiedzcie jakie stanowisko możemy przyjąć aby było w miarę bezinwazyjnie. Jeśli nawet prawnie jesteśmy OK, to poleci negatyw... warto, a może w takiej sytuacji Allegro go usunie ?
Dziękuje z góry za pomoc
1) 14dni na odstąpienie od umowy zakupu a nie odesanie, ma nastepne 14dni na odesłanie.
2) Jak ma prawo do zwrotu to Ty musisz przyjąć ale masz prawo obniżyć zwrot środków o tyle o ile wartość odesłanego towaru się zmniejszyła, nawet do 1zł, ale musisz mieć uzasadnienie obniżenia zwrotu.
dziękuję...
Czyli co... dać go na licytację i za ile się sprzeda to zwrócić różnicę ?
@budano_pl Ma prawo odstąpić od umowy w 14 dni - zmieścił się. Potem kolejne 14 dni na odesłanie - jak zrobi to 24go jak pisze - to zmieści się. Ty czekasz na odbiór. pamiętaj że musisz się zmieścić w terminie na oddanie pieniędzy. Nie możesz odmówić ich zwrotu, ale mozesz pomniejszyć wartość o tyle ile stracił produkt. Jak to wycenisz ? twoja decyzja. Można tak jak piszesz wystawić używane i zobaczyć za ile się sprzeda, lub sprawdzić po ile sprzedają się używane i od razu tyle potrącić itp itd...
@budano_pl Możesz tak zrobić, dać na licytację ale masz 14dni na zwrot środków od chwili odstąpienia od umowy zakupu, możesz się wstrzymać do chwili odesłania albo jak kupujący prześle Ci że nadał zwrot.
Wydaje się, że licytacja byłaby najlepszym rozwiązaniem - nikt nie zarzuci, że źle wyceniliśmy itd...
14 dni od momentu otrzymania produktu. Wtedy wystawimy licytacje na 14 dni i ostatniego dnia sama powstanie kwota. Nie będzie budziła wątpliwości, a dokonamy niejako wszelkich starań, żeby wartość była jaknawyższa.
Dam też ten temat do prawnika, żeby ładnie mu to napisał co i dlaczego tak...
Negatyw wpadnie 😞
Zobaczcie, że mam 100% poleceń...
Dzięki serdeczne za pomoc
☹️ Pewnie wpadnie .
@LEW433 a też allegro go pewnie nie usunie...
Dzieki za pomoc
Pomyśl na przyszłość o ograniczeniu prawa zwrotu na tego typu produkty. Bo wydaje mi się że można w przypadku takich produktów wyłączyć prawo zwrotu ze względów higienicznych. Pewności nie mam ale raczej produkt ten można pod to podciągnąć.
14 dni masz na dokonanie zwrotu środków od dnia w którym klient zgłosił zwrot a nie od dnia jak otrzymasz ten używany towar, więc uważaj i pilnuj terminów.
hah.. no tak miałem kiedyś taki przypadek, że Klient otworzył dyskusje bo chciał zrobić reklamacje, napisaliśmy, żeby wysłał produkt, nie zrobił tego a po 14 dniach allegro zablokowało konto bo nie rozpatrzyliśmy reklamacji 😄
@budano_pl no tak, bo miałeś odrzucić reklamację przed upływem terminu z powodu braku zwrotu produktu do reklamacji, wówczas konta by nie zablokowali.
Ale za wiele tych poleceń nie masz. 1 negatyw przy tej ilości na miesiąc to na granicy utraty smarta.
Handlujemy sezonowo na Allegro, robimy około 1000 transakcji w ciągu trzech miesięcy w roku... Zawsze utrzymujemy około 300 poleceń. Jeden negatyw to utrata supersprzedawcy i smarta. Mam tą świadomość
1 klient może sprawdzić towar tylko w takim zakresie co w sklepie stacjonarnym
2 poszukaj oferty zakupu tego tiwaru na allegro używanego możliwe że znajdziesz i mozesz się nia posiłkować jako wyznacznikiem ceny do zwrotu środków z art 34 ustawy konsumenckiej o pomniejszeniu zwrotu
3 dopisz że to wyrób higieniczny taka rzecz nie może być zdezynfekowana środkami chemicznymi o mocnym działaniu w celu usunięcia śladow biologicznych osób co używały bo ją one zniszczą ludzie mogą mieć choroby skóry pasożyty tego się nie powinno dać odsprzedawać po użyciu. Jacuzzi ma filtry przynajmniej prawdziwe powinno się je całe wymienić. Dopisz sobie do ograniczenia zwrotow w ofercie a na podkładkę jako konsument z punktu widzenia kupującego napisz do uokiku na mail o
porady@dlakonsumentow.pl zgloszenie o takiej sytuacji że kupiłeś jackuzzi dmuchane a sprzedawca ci nie chce zwrocic kasy za nie bo ograniczyl zwrot ze wzgledow higienicznych czy tak moze zrobic dostaniesz interpretacje z paragrafami
@az1rael dziekuje
wnioskuje, że:
ad 1. w marketach budowlanych stoją takie jaccuzi z wodą więc pewnie można się pokąpać 😄 😄 😄
spróbuje z tym maile dlakonsumentów.pl też może coś mądrego wniesie...
Dziekuje serdecznie za pomoc
@budano_pl tylko pamiętaj musisz zawsze tam pisać jako poszkodowany kupujący bo dostaniesz odpowiedź spadaj przedsiębiorco na drzewo