anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot używanego towaru zakupionego na firme

Climatin
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry,

Mam pytanie. Klient (firma) zakupiła u mnie 2 szt. Tego samego przedmiotu po czym po kilku dniach dostałem wiadomość, że chce oddać te dwa przedmioty bo po rozpakowaniu stwierdził że jednak mu się nie przydadzą. Zwroty dla firm mam wyłączone a zakupione przedmioty są wykorzystywane zawodowo przez kupującego, czyli sprawa jest dość jasna. Ja jednak boję się że dostanę negatywny komentarz a mam nowe konto.

Generalnie chciałem napisać klientowi że nie przyjmuje zwrotów od firm ale w drodze wyjątku mogę to zrobić o ile przedmioty są nieużywane w oryginalnych opakowaniach i zafoliowane. W przeciwnym wypadku zwrotu nie przyjmę bo towar dla mnie bezużyteczny.

Jak się zachować? Co wyjdzie dla mnie korzystniej ? 

Ogólnie to ręce opadają. Firma chce zwrócić towar o wartości 25 zł x 2. Ja jak coś kupuje czy to prywatnie czy na firme to jak stwierdzam że nie wykorzystam to nie zwracam. Wartosc żadna.

oznacz moderatorów
18 ODPOWIEDZI 18

LEW433
#21 Demiurg#

Wszystko już opisałeś, więc musisz sam przemyśleć i podjąć decyzję.🤗

oznacz moderatorów

Climatin
#7 Wielbiciel#

A czy mogę zwrot używanego towaru przyjąć ale obniżyć jego wartosc ? W praktyce o kwotę zakupu z hurtowni. 

Jak mogę uniknąć ewentualnego negatywa ? Co byście zrobili na moim miejscu ?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Jak chcesz przyjąć to nie kombinuj o te kilka zł. bo to nie uchroni od negatywa, albo zwracasz całość (bez kosztów przesyłki) albo odmawiasz zwrotu.

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Climatin Cześć. Jest to Twoja decyzja. Jeśli postanowisz przyjąć zwrot, to masz prawo obniżyć wartość zwrotu o tyle, o ile towar stracił na wartości (art. 34 pkt. 4 ustawy o prawach konsumenta). Twoim obowiązkiem będzie ustalenie obecnej wartość towaru, a następnie uzasadnienie tej decyzji kupującemu i wykonanie zwrotu. 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@ko_alka wprowadzasz w błąd

autor wątku wyraźnie pisze, że nie jest to zakup konsumencki

więc te przepisy go nie obowiązują

@Climatin uważaj co robisz, bo możesz sobie napytać problemów

co zrobisz gdy zwrócisz wpłatę kupującemu a on nie zaksięguje faktury i korekty?

system jpk to od razu wychwyci i będą problemy

oznacz moderatorów

Climatin
#7 Wielbiciel#

No a to nie jest jego problem jak nie zaksięguje? Przecież ja zrobilem wszystko co trzeba. Po drugie na fakturze było kilka przedmiotów.

Rozumiem, że sugerujesz żebym zwrotu nie robił. Dziękuję za opinie 🙂

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@RED A jak sobie inni radzą z takimi przypadkami, sądzisz że to jedyny taki przypadek?

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

Kupujący nie ma obowiązku księgowania faktury, która nie jest kosztem prowadzenia działalności więc i w teorii nie musi też księgować korekty bo nie powinna być wystawiona

ale konsekwencje ponosi też sprzedawca

gdyż korekta nie będzie uznana

tu przykład już trochę nieaktualny ale pokazuje sposób interpretacji przez organa skarbowe (należy czytać tylko stanowisko organu)

https://sip.lex.pl/orzeczenia-i-pisma-urzedowe/pisma-urzedowe/ippp1-4512-1096-15-2-ek-pismo-wydane-p...

tutaj info na rok 2022

https://ksiegowosc.infor.pl/podatki/vat/faktura/5384101,VAT-2022-wystawianie-faktur.html

Przykłady wskazanej przez MF dokumentacji, jaką trzeba zgromadzić, aby dokonać korekty

Lp.

Przyczyna korekty

Wymagana dokumentacja według MF

1.

Sprzedawca udziela nabywcy rabatu do transakcji dokonanych w danym półroczu, pod warunkiem realizacji na rzecz nabywcy dostaw na ustaloną kwotę

umowa oraz

■ dowolne dokumenty potwierdzające realizację na rzecz nabywcy dostaw na ustaloną kwotę

2.

Zwrot części towarów przez nabywcę

dokumenty potwierdzające dokonanie zwrotu towarów

3.

Skonto

■ umowa regulująca warunki skonta lub ewentualnie faktura, na której wskazano warunki skonta, oraz

■ potwierdzenie otrzymania zapłaty w terminie określonym w warunkach skonta

4.

Zwrot zaliczki ze względu na niedokonanie dostawy w ustalonym terminie

zawarta umowa oraz dokument lub dokumenty (np. korespondencja) potwierdzające, że dostawa nie została zrealizowana w terminie

5.

Przyznanie rabatu ze wskazaniem okoliczności skutkujących podwyższeniem ceny

zawarta przez strony umowa

6.

Udzielenie opustu na podstawie porozumienia regulującego sposób przyznawania opustów

porozumienie regulujące sposób przyznawania opustów oraz przekazana nabywcy wiadomość

7.

Zawyżenie ceny

korespondencja mailowa między stronami

 

 

oznacz moderatorów

annas14-firma
#16 Inspirator#

@ko_alka Nie mieszaj człowiekowi w głowie przywołując ustawę, która nie ma w tej sytuacji zastosowania. Odpowiedz raczej czy Allegro poprze jego stanowisko w ewentualnym sporze.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@annas14-firma allegro go poprze ale negatywa nie usuną 😄 a tego obawia się autor wątku 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

annas14-firma
#16 Inspirator#

@kostas11 wiem, ale taki negatyw paradoksalnie byłby dobry jako ostrzeżenie dla innych kupujących, że nie ma co liczyć na zwrot jak się kupuje na firmę. Wiem, że na taki "luksus" nie mogą sobie pozwolić początkujący sprzedawcy. Dziwne że Allegro woli im dać ulgi w prowizji niż zmienić zasady oceny drakońskie dla startujących.

oznacz moderatorów

Halfrunt
#20 Guru#

Zauważyłem iż jest spora grupa sępów, którzy wykorzystują nowo założone konta i tam domagają się więcej niż określone prawem czynosci, bazując na strachu sprzedawcy przed ewentualnym otrzymaniem komentarza negatywnego. 

Wśród sprzedawców z 1000 pozytywnych komentarzy, taki numer nie przechodzi i swoje ofiary wybierają na nowicjuszach.

 

Sam przekalkulować musisz co się bardziej opłaca.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Climatin trzepiesz się a sam piszesz że wartość żadna 🙂

Ogólnie to ręce opadają. Firma chce zwrócić towar o wartości 25 zł x 2. Ja jak coś kupuje czy to prywatnie czy na firme to jak stwierdzam że nie wykorzystam to nie zwracam. Wartosc żadna.

Masz dwa wyjścia odmów masz podstawę prawną lub przyjmij przecież to żadna wartość 😉

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Climatin
#7 Wielbiciel#

Dla kupującego to wartosc zadna. Dla sprzedającego gdyby miał 10 takich sytuacji w miesiącu To robi różnicę.

Odpowiem tak jak napisałem na początku. Przyjmę towar ale jak jest nieużywany. W przeciwnym wypadku nie.

Dziękuję za uwagi.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@annas14-firma @kostas11 @Halfrunt @A3dam 

myślałem, że widziałem już wszystko na allegro

ale jednak @Climatin życie ciągle zaskakuje

przypadek z dzisiaj, kupujący żąda zwrotu pieniędzy

bo kupił towar i miał go używać prywatnie mimo, że beneficjentem umowy była spółka jawna

oczywiście najlepsze na koniec twierdzi, że powiadomił urząd skarbowy, bo łamię prawo

odmawiając korekty faktury i zwrotu

 

JAK MOŻNA SIĘ SAMEMU zadenuncjować skarbówce?

 

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@RED 

twierdzi, że powiadomił urząd skarbowy, bo łamię prawo odmawiając korekty faktury i zwrotu

Art.  234. kk

Kto, przed organem powołanym do ścigania lub orzekania w sprawach o przestępstwo, w tym i przestępstwo skarbowe, wykroczenie, wykroczenie skarbowe lub przewinienie dyscyplinarne, fałszywie oskarża inną osobę o popełnienie tych czynów zabronionych lub przewinienia dyscyplinarnego,

podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

 

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@RED postaram się przebić 😎 Kupujący, któremu nie chcemy uznać odstąpienia od umowy (art. 38 UoPK) zamierza donieść o tym na policję. US też ma zamiar poinformować, bo nie dostał faktury, której sobie nie zażyczył. 🙃

Oczywiście nie mamy nic przeciwko, z chęcią dopilnujemy by odpowiednie służby zaznajomiły go z cytowanym przez @A3dam artykułem k.k.

Przedsiębiorców twierdzących, że zakup na fakturę VAT na firmę był do celów prywatnych przestałem już liczyć.

oznacz moderatorów

Halfrunt
#20 Guru#

Wszytko przez to, że Allegro wprowadza kupujących w błąd, zamiast opcji do zaznaczenia podczas zakupu paragon/faktura w cechach produktu jest np. wystawiam fakturę, klient myśli że to obligatoryjne, a nie fakultatywne.

oznacz moderatorów