Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
Mam pytanie. Klient (firma) zakupiła u mnie 2 szt. Tego samego przedmiotu po czym po kilku dniach dostałem wiadomość, że chce oddać te dwa przedmioty bo po rozpakowaniu stwierdził że jednak mu się nie przydadzą. Zwroty dla firm mam wyłączone a zakupione przedmioty są wykorzystywane zawodowo przez kupującego, czyli sprawa jest dość jasna. Ja jednak boję się że dostanę negatywny komentarz a mam nowe konto.
Generalnie chciałem napisać klientowi że nie przyjmuje zwrotów od firm ale w drodze wyjątku mogę to zrobić o ile przedmioty są nieużywane w oryginalnych opakowaniach i zafoliowane. W przeciwnym wypadku zwrotu nie przyjmę bo towar dla mnie bezużyteczny.
Jak się zachować? Co wyjdzie dla mnie korzystniej ?
Ogólnie to ręce opadają. Firma chce zwrócić towar o wartości 25 zł x 2. Ja jak coś kupuje czy to prywatnie czy na firme to jak stwierdzam że nie wykorzystam to nie zwracam. Wartosc żadna.
Wszystko już opisałeś, więc musisz sam przemyśleć i podjąć decyzję.🤗
A czy mogę zwrot używanego towaru przyjąć ale obniżyć jego wartosc ? W praktyce o kwotę zakupu z hurtowni.
Jak mogę uniknąć ewentualnego negatywa ? Co byście zrobili na moim miejscu ?
Jak chcesz przyjąć to nie kombinuj o te kilka zł. bo to nie uchroni od negatywa, albo zwracasz całość (bez kosztów przesyłki) albo odmawiasz zwrotu.
@Climatin Cześć. Jest to Twoja decyzja. Jeśli postanowisz przyjąć zwrot, to masz prawo obniżyć wartość zwrotu o tyle, o ile towar stracił na wartości (art. 34 pkt. 4 ustawy o prawach konsumenta). Twoim obowiązkiem będzie ustalenie obecnej wartość towaru, a następnie uzasadnienie tej decyzji kupującemu i wykonanie zwrotu.
@ko_alka wprowadzasz w błąd
autor wątku wyraźnie pisze, że nie jest to zakup konsumencki
więc te przepisy go nie obowiązują
@Climatin uważaj co robisz, bo możesz sobie napytać problemów
co zrobisz gdy zwrócisz wpłatę kupującemu a on nie zaksięguje faktury i korekty?
system jpk to od razu wychwyci i będą problemy
No a to nie jest jego problem jak nie zaksięguje? Przecież ja zrobilem wszystko co trzeba. Po drugie na fakturze było kilka przedmiotów.
Rozumiem, że sugerujesz żebym zwrotu nie robił. Dziękuję za opinie 🙂
@RED A jak sobie inni radzą z takimi przypadkami, sądzisz że to jedyny taki przypadek?
Kupujący nie ma obowiązku księgowania faktury, która nie jest kosztem prowadzenia działalności więc i w teorii nie musi też księgować korekty bo nie powinna być wystawiona
ale konsekwencje ponosi też sprzedawca
gdyż korekta nie będzie uznana
tu przykład już trochę nieaktualny ale pokazuje sposób interpretacji przez organa skarbowe (należy czytać tylko stanowisko organu)
tutaj info na rok 2022
https://ksiegowosc.infor.pl/podatki/vat/faktura/5384101,VAT-2022-wystawianie-faktur.html
Przykłady wskazanej przez MF dokumentacji, jaką trzeba zgromadzić, aby dokonać korekty
Lp. |
Przyczyna korekty |
Wymagana dokumentacja według MF |
1. |
Sprzedawca udziela nabywcy rabatu do transakcji dokonanych w danym półroczu, pod warunkiem realizacji na rzecz nabywcy dostaw na ustaloną kwotę |
■ umowa oraz ■ dowolne dokumenty potwierdzające realizację na rzecz nabywcy dostaw na ustaloną kwotę |
2. |
Zwrot części towarów przez nabywcę |
dokumenty potwierdzające dokonanie zwrotu towarów |
3. |
Skonto |
■ umowa regulująca warunki skonta lub ewentualnie faktura, na której wskazano warunki skonta, oraz ■ potwierdzenie otrzymania zapłaty w terminie określonym w warunkach skonta |
4. |
Zwrot zaliczki ze względu na niedokonanie dostawy w ustalonym terminie |
zawarta umowa oraz dokument lub dokumenty (np. korespondencja) potwierdzające, że dostawa nie została zrealizowana w terminie |
5. |
Przyznanie rabatu ze wskazaniem okoliczności skutkujących podwyższeniem ceny |
zawarta przez strony umowa |
6. |
Udzielenie opustu na podstawie porozumienia regulującego sposób przyznawania opustów |
porozumienie regulujące sposób przyznawania opustów oraz przekazana nabywcy wiadomość |
7. |
Zawyżenie ceny |
korespondencja mailowa między stronami |
@ko_alka Nie mieszaj człowiekowi w głowie przywołując ustawę, która nie ma w tej sytuacji zastosowania. Odpowiedz raczej czy Allegro poprze jego stanowisko w ewentualnym sporze.
@annas14-firma allegro go poprze ale negatywa nie usuną 😄 a tego obawia się autor wątku 😞
@kostas11 wiem, ale taki negatyw paradoksalnie byłby dobry jako ostrzeżenie dla innych kupujących, że nie ma co liczyć na zwrot jak się kupuje na firmę. Wiem, że na taki "luksus" nie mogą sobie pozwolić początkujący sprzedawcy. Dziwne że Allegro woli im dać ulgi w prowizji niż zmienić zasady oceny drakońskie dla startujących.
Zauważyłem iż jest spora grupa sępów, którzy wykorzystują nowo założone konta i tam domagają się więcej niż określone prawem czynosci, bazując na strachu sprzedawcy przed ewentualnym otrzymaniem komentarza negatywnego.
Wśród sprzedawców z 1000 pozytywnych komentarzy, taki numer nie przechodzi i swoje ofiary wybierają na nowicjuszach.
Sam przekalkulować musisz co się bardziej opłaca.
@Climatin trzepiesz się a sam piszesz że wartość żadna 🙂
Ogólnie to ręce opadają. Firma chce zwrócić towar o wartości 25 zł x 2. Ja jak coś kupuje czy to prywatnie czy na firme to jak stwierdzam że nie wykorzystam to nie zwracam. Wartosc żadna.
Masz dwa wyjścia odmów masz podstawę prawną lub przyjmij przecież to żadna wartość 😉
Dla kupującego to wartosc zadna. Dla sprzedającego gdyby miał 10 takich sytuacji w miesiącu To robi różnicę.
Odpowiem tak jak napisałem na początku. Przyjmę towar ale jak jest nieużywany. W przeciwnym wypadku nie.
Dziękuję za uwagi.
@annas14-firma @kostas11 @Halfrunt @A3dam
myślałem, że widziałem już wszystko na allegro
ale jednak @Climatin życie ciągle zaskakuje
przypadek z dzisiaj, kupujący żąda zwrotu pieniędzy
bo kupił towar i miał go używać prywatnie mimo, że beneficjentem umowy była spółka jawna
oczywiście najlepsze na koniec twierdzi, że powiadomił urząd skarbowy, bo łamię prawo
odmawiając korekty faktury i zwrotu
JAK MOŻNA SIĘ SAMEMU zadenuncjować skarbówce?
twierdzi, że powiadomił urząd skarbowy, bo łamię prawo odmawiając korekty faktury i zwrotu
Kto, przed organem powołanym do ścigania lub orzekania w sprawach o przestępstwo, w tym i przestępstwo skarbowe, wykroczenie, wykroczenie skarbowe lub przewinienie dyscyplinarne, fałszywie oskarża inną osobę o popełnienie tych czynów zabronionych lub przewinienia dyscyplinarnego,
podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
@RED postaram się przebić 😎 Kupujący, któremu nie chcemy uznać odstąpienia od umowy (art. 38 UoPK) zamierza donieść o tym na policję. US też ma zamiar poinformować, bo nie dostał faktury, której sobie nie zażyczył. 🙃
Oczywiście nie mamy nic przeciwko, z chęcią dopilnujemy by odpowiednie służby zaznajomiły go z cytowanym przez @A3dam artykułem k.k.
Przedsiębiorców twierdzących, że zakup na fakturę VAT na firmę był do celów prywatnych przestałem już liczyć.
Wszytko przez to, że Allegro wprowadza kupujących w błąd, zamiast opcji do zaznaczenia podczas zakupu paragon/faktura w cechach produktu jest np. wystawiam fakturę, klient myśli że to obligatoryjne, a nie fakultatywne.