Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry, pisze z zapytaniem mianowicie dostałem zwrot kurtki (handluje nową odzieżą) od klienta po miesiącu czasy (2 tyg zgłoszony zwrot i po kolejnych dwóch odsyłka) po rozpakowaniu okazało się że towar jest zniszczony, rozcięty, brudny, smierdzący (jak można tak po miesiącu zajechać kurtkę?). Odrazu krew mi się zagotowała i zadzwoniłem do gościa, coś się zająkał i powiedział że oddzwoni, później nie odbierał telefonów. Odmówiłem zwrotu zapłaty i po kilku dniach założył mi dyskusje i twierdzi że to nie ta kurtka i raz przymierzył (ehe akurat). Jest to zwykły oszust, cwaniak nadużywający zwrotów. Jak w takiej sytuacji postąpi allegro? Byłoby nierozsądne oddawać gościowi pieniądze.
@E-Fashion2023 W takim wypadku, jeżeli przedmiot wrócił do Ciebie w stanie innym niż na moment jego sprzedaży, możesz pomniejszyć kwotę odstąpienia o koszt przywrócenia produktu do stanu sprzed sprzedaży. Jednakże samego zwrotu nie możesz odmówić, ponieważ nie jest to zgodne z prawem.
Towar nie nadaje się do dalszej odsprzedaży, jest zniszczony, podarty, brudny i śmierdzi. Co w takim przypadku?
Zwróć mu 1 PLN
Praktyk Ci doradzi. Możesz obniżyć koszt do poziomu nawet groszy. Możesz zrobić licytację tę kurtki, wtedy poznasz realną, rynkową cenę kurtki (szkoda czasu na to). Jeżeli zwrócisz bardzo mało to szykuj się na negatywną ocenę, wniosek do Allegro Protect. Być może Allegro odda samo z siebie i nic od Ciebie nie będzie chciało, może być że naliczą Cię za to (bywa różnie). Zrób na wszelki wypadek dokumentację, dokładny opis uszkodzeń, zdjęcia, za argumentuj obniżenie zwrotu jeżeli tak zrobisz. Generalnie, zwróć tyle ile uważasz. Jeżeli konsument się nie zgodzi to niech zgłasza sprawę do sądu.
Czyli jak kurtka jest na tyle zniszczona że nie nadaje się do jakiejkolwiek dalszej odsprzedaży tylko do utylizacji to co mam zrobić? Zaznaczyłem odmowa zwrotu środków i opisałem temat i chce mu to odesłać na jego koszt. Czy mam zwrócić np 1zł?
Nie możesz odmówić zwrotu kupującemu jeżeli takowy mu przysługuje z mocy prawa, ale jak nie przysługuje to możesz odmówić zwrotu bez podania przyczyny. Natomiast jak zniszczyła kurtkę to możesz obniżysz wysokość zwrotu nawet do 1zl ale musisz mieć na to uzasadnienie.
Dzięki, zwróciłem 1zł i czekam na reakcje tego "klienta". Dyskusje już założył więc czekam na allegro. Swoją drogą to jest chore, gościu zamówił kurtkę, odesłał rozwaloną po miesiącu i ja mam za to płacić, niesamowite. Coś jak z wynajmem mieszkania.
No tak jest, możliwe że Allegro mimo tego zwróci mu kasę, najważniejsze że jak tak odesłał to musisz odpowiadać i mieć argumenty do takiej "zaniżonego zwrotu", żeby ciebie nie obciążyło Allegro zwrotem rekompensaty.
Mam, kurtka kompletnie nie nadaje się do dalszej odsprzedaży, przepocona, brudna i podarta, smierdząca (swoją drogą ja bym się wstydzi coś takiego odesłać) i nadaje się jedynie do utylizacji.
Rozumiem ale tu nie chodzi o twoje moje nasze odczucia, tu chodzi żebyś nie został obciążony kosztami rekompensaty. więc pilnuj tej dyskusji bo zapewne zostanie złożony wniosek do AP, oby nie.
Super, dzięki za pomoc kolego.
Jak się zakończyła sprawa ze zwrotem?
Zwróciłem 1zł, kurtkę zutylizowałem i tyle. Poza tym kupujący miał podejrzanie zawieszone konto, gdy wpisałem jego nr telefonu w google wyswietlały mi się dane jakiejś Ukrainki. Nie ma takiego wykorzystywania, nie dałem sobie wejść na głowe. Pozdrawiam.
👌
Dzięki za pomoc kolego.