Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry
Klient zgłosił zwrot produktu - Produkt uszkodzony, ale paczka jest cała.
zawartość zawinięta w folie bąbelkową, na tym foliopak.
Klient twierdzi że foliopak nie jest uszkodzony natomiast produkt - mydełka w ozdobnym kartoniku w wielu miejscach po prostu złamane,podziurawione.
Produkt przed wysyłką 100% nie był uszkodzony.
Jak to potraktować, czy klient nie powinien zgłosić reklamacji do przewoźnika allegro inpost?
@Client:102972198 Nie, klient reklamację składa sprzedawcy, który jest odpowiedzialny przed kupującym za przesyłkę, jej zaginięcie i uszkodzenia, także powstałe w transporcie. Sprzedawca może ewentualnie reklamować przesyłkę u przewoźnika. Reklamację klienta trzeba rozpatrzyć i zająć stanowisko w ciągu 14 dni.
Rozumiem, ale jeśli to klient uszkodził przesyłkę i próbuje zrzucić winę,
można ne uznać reklamacji?
Można nie uznać, ale musisz wykazać, że tak było jak mówisz. W przypadku rękojmi, przez pierwszy rok to sprzedawca musi udowodnić, że wada nie występowała w momencie zakupu 😞
Jako sprzedawca jestem pewien że wysyłam nie uszkodzony towar, druga sprawa żeby to uszkodzić i połamać to trzeba co najmniej usiąść na tą paczkę lub stanąć.
@Client:102972198 mógł nawet ktoś przejechać po paczce wózkiem widłowym... różnie bywa. I tak sprzedajacy odpowiada...
Sprzedający online nie ma za bardzo praw w tym kraju 😕
Czyli jednak trzeba próbować reklamować u przewoźnika
Reklamuj obowiązkowo - musisz mieć od klienta takie zrzeczenie się reklamacji z jego strony. Firma kurierska może odrzucić taką reklamację tak czy siak.
Ty niestety musisz rozpatrzeć reklamację swojego klienta w 14 dni, niezależnie od tego czy masz już odpowiedź od kuriera
@Client:102972198 Jako sprzedawca powinnaś wysyłać towar nie tylko nie uszkodzony, ale też solidnie zapakowany. Możesz mieć pretensje tylko do siebie. Żaden przewoźnik nie uzna takiej reklamacji.
Towar jest solidnie zapakowany, ale nie musi być chyba pancernie zapakowany...
W sytuacji gdy opakowanie jest nieuszkodzone, a uszkodzona jest zawartość - trudno będzie wykazać winę przewoźnika, a nie np. sposobu pakowania lub zabezpieczenia zawartości.
Zawsze jest trudno wskazać winę przewoźnika, chyba że sami tak zniszczą paczkę, że już nie da rady jej wysłać dalej i piszą wtedy do nadawcy, że paczka w strzępach.
Naprawdę uważacie, że kurier może po paczce np przejechać samochodem? To nie uszkodzi foliopaku a zawartość już może. To już trochę przesada, żeby pakować wysyłki w pancerne opakowania na wypadek takich sytuacji. Normalny proces logistyczny chyba nie powinien uszkodzić mydełka w folii bąbelkowej, to nie porcelana. Po prostu firmy kurierskie robią z naszymi przesyłkami co chcą i w razie problemów "nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi"
Uważasz, że folia bąbelkowa ochroni mydełko przed zniszczeniem? Ja nawet twardej książki boję się wysyłać w kopercie bąbelkowej bo dochodzi często ze zbitymi rogami. I wcale folia nie musi być uszkodzona.
Jeszcze w kartoniku jest to mydełko
Z tego co zrozumiałam to jakiś cienki ozdobny kartonik. Całość przywalona stertą paczek w transporcie i efekt jest jaki jest. Takie delikatne rzeczy wkłada się do porządnego kartonu 😊
@Kaliope_Brzeg no tak, w kurierce różne rzeczy się dzieją 😁
Piszę o tym kartoniku, bo pamiętam że kiedyś na koloniach tłukliśmy się z kolegami mydłami zawiniętymi w ręczniki i mydła po tej operacji były całe 😛
Na pewno uchroni przed połamaniem, rozumiem że kurierzy nie specjalnie przejmują się paczkami, ale jest różnica pomiędzy rzucaniem paczki a jej zgnieceniem.
@Client:102972198 sprzedajesz jako firma czy osoba prywatna?
jako firma
To niestety za największe cuda jakie zrobi kurier odpowiadasz przed klientem 😕 Możesz potem reklamować, ale realia są takie, że firmy kurierskie bronią się rękami i nogami przed uznaniem reklamacji