anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot - Uszkodzony - Odstąpienie od umowy zawartej na odległość

Client:102972198
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry

Klient zgłosił zwrot produktu - Produkt uszkodzony, ale paczka jest cała.
zawartość zawinięta w folie bąbelkową, na tym foliopak.
Klient twierdzi że foliopak nie jest uszkodzony natomiast produkt - mydełka  w ozdobnym kartoniku w wielu miejscach po prostu złamane,podziurawione.
Produkt przed wysyłką 100% nie był uszkodzony.
Jak to potraktować, czy klient nie powinien zgłosić reklamacji do przewoźnika allegro inpost?

oznacz moderatorów
21 ODPOWIEDZI 21

xyz96
#21 Demiurg#

@Client:102972198 Nie, klient reklamację składa sprzedawcy, który jest odpowiedzialny przed kupującym za przesyłkę, jej zaginięcie i uszkodzenia, także powstałe w transporcie. Sprzedawca może ewentualnie reklamować przesyłkę u przewoźnika. Reklamację klienta trzeba rozpatrzyć i zająć stanowisko w ciągu 14 dni.

oznacz moderatorów

Client:102972198
#8 Zapaleniec#

Rozumiem, ale jeśli to klient uszkodził przesyłkę i próbuje zrzucić winę,
można ne uznać reklamacji?

oznacz moderatorów

MrMarco
#13 Ambasador#

Można nie uznać, ale musisz wykazać, że tak było jak mówisz. W przypadku rękojmi, przez pierwszy rok to sprzedawca musi udowodnić, że wada nie występowała w momencie zakupu 😞

 

oznacz moderatorów

Client:102972198
#8 Zapaleniec#

Jako sprzedawca jestem pewien że wysyłam nie uszkodzony towar, druga sprawa żeby to uszkodzić i połamać to trzeba co najmniej usiąść na tą paczkę lub stanąć.

oznacz moderatorów

MrMarco
#13 Ambasador#

@Client:102972198  mógł nawet ktoś przejechać po paczce wózkiem widłowym... różnie bywa. I tak sprzedajacy odpowiada...

Sprzedający online nie ma za bardzo praw w tym kraju 😕

oznacz moderatorów

Client:102972198
#8 Zapaleniec#

Czyli jednak trzeba próbować reklamować u przewoźnika

oznacz moderatorów

MrMarco
#13 Ambasador#

Reklamuj obowiązkowo - musisz mieć od klienta takie zrzeczenie się reklamacji z jego strony. Firma kurierska może odrzucić taką reklamację tak czy siak.

Ty niestety musisz rozpatrzeć reklamację swojego klienta w 14 dni, niezależnie od tego czy masz już odpowiedź od kuriera

oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@Client:102972198 Jako sprzedawca powinnaś  wysyłać towar nie tylko nie uszkodzony, ale też solidnie zapakowany. Możesz mieć pretensje tylko do siebie. Żaden przewoźnik nie uzna takiej reklamacji.

 

oznacz moderatorów

Client:102972198
#8 Zapaleniec#

Towar jest solidnie zapakowany, ale nie musi być chyba pancernie zapakowany...

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

W sytuacji gdy opakowanie jest nieuszkodzone, a uszkodzona jest zawartość - trudno będzie wykazać winę przewoźnika, a nie np. sposobu pakowania lub zabezpieczenia zawartości.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

MrMarco
#13 Ambasador#

Zawsze jest trudno wskazać winę przewoźnika, chyba że sami tak zniszczą paczkę, że już nie da rady jej wysłać dalej i piszą wtedy do nadawcy, że paczka w strzępach.

Naprawdę uważacie, że kurier może po paczce np przejechać samochodem? To nie uszkodzi foliopaku a zawartość już może. To już trochę przesada, żeby pakować wysyłki w pancerne opakowania na wypadek takich sytuacji. Normalny proces logistyczny chyba nie powinien uszkodzić mydełka w folii bąbelkowej, to nie porcelana. Po prostu firmy kurierskie robią z naszymi przesyłkami co chcą i w razie problemów "nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi"

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@Client:102972198  

Uważasz, że folia bąbelkowa ochroni mydełko przed zniszczeniem? Ja nawet  twardej książki boję się wysyłać w kopercie bąbelkowej bo dochodzi często ze zbitymi rogami. I wcale folia nie musi być uszkodzona.

_____________
Kama
oznacz moderatorów

MrMarco
#13 Ambasador#

Jeszcze w kartoniku jest to mydełko

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

 

@MrMarco

 Z tego co zrozumiałam to jakiś cienki ozdobny kartonik. Całość przywalona stertą paczek w transporcie i efekt jest jaki jest. Takie delikatne rzeczy wkłada się do porządnego kartonu 😊

_____________
Kama
oznacz moderatorów

MrMarco
#13 Ambasador#

@Kaliope_Brzeg  no tak, w kurierce różne rzeczy się dzieją 😁

Piszę o tym kartoniku, bo pamiętam że kiedyś na koloniach tłukliśmy się z kolegami mydłami zawiniętymi w ręczniki i mydła po tej operacji były całe 😛

oznacz moderatorów

Client:102972198
#8 Zapaleniec#

Na pewno uchroni przed połamaniem, rozumiem że kurierzy nie specjalnie przejmują się paczkami, ale jest różnica pomiędzy rzucaniem paczki a jej zgnieceniem.

oznacz moderatorów

MrMarco
#13 Ambasador#

@Client:102972198  sprzedajesz jako firma czy osoba prywatna?

oznacz moderatorów

Client:102972198
#8 Zapaleniec#

jako firma

oznacz moderatorów

MrMarco
#13 Ambasador#

To niestety za największe cuda jakie zrobi kurier odpowiadasz przed klientem 😕 Możesz potem reklamować, ale realia są takie, że firmy kurierskie bronią się rękami i nogami przed uznaniem reklamacji

oznacz moderatorów