anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot - Uszkodzony - Odstąpienie od umowy zawartej na odległość

Client:102972198
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry

Klient zgłosił zwrot produktu - Produkt uszkodzony, ale paczka jest cała.
zawartość zawinięta w folie bąbelkową, na tym foliopak.
Klient twierdzi że foliopak nie jest uszkodzony natomiast produkt - mydełka  w ozdobnym kartoniku w wielu miejscach po prostu złamane,podziurawione.
Produkt przed wysyłką 100% nie był uszkodzony.
Jak to potraktować, czy klient nie powinien zgłosić reklamacji do przewoźnika allegro inpost?

oznacz moderatorów
21 ODPOWIEDZI 21

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Client:102972198, sprzedający odpowiada za przesyłkę do momentu wydania towaru kupującemu. Zgodnie z Art. 548. § 1. Kodeksu cywilnego:

Z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy.

Jeśli była to transakcja niekonsumencka, to odpowiedzialność za przesyłkę przechodzi na kupującego od momentu wydania jej przewoźnikowi. Reklamację u przewoźnika mogą złożyć dwie strony - powinniście to ustalić między sobą. 🙂 

Natomiast nadawca paczki zwrotnej odpowiada za jej bezpieczny transport. Więcej na ten temat przeczytasz w tym artykule.

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

Client:102972198
#8 Zapaleniec#

Sprzedaż była jako firma, wiec pozostaje próba reklamacji u przewoźnika

oznacz moderatorów