anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot za promowanie oferty, gdy kupujący się rozmyślił

MAMY ROZWIĄZANIE!
resistdj
#10 Popularyzator#

Witam. Po raz kolejny (kiedyś myślałem że to na prawdę pech i trafiłem na niezrównoważonego człowieka) sprzedałem przedmiot, który był promowany. Opłata za promowanie naliczana jest każdego dnia. Kupujący jednak od czasu zakupu nie odzywa się, numer telefonu podany w allegro jest nieprawidłowy, na wiadomości nie odpisuje mimo że jest online. Człowiek chcąc sprzedać przedmiot szybciej, za nie małą opłatą,  godzi się na to by allegro również miało z tego tytułu jakiś większy zysk aniżeli tylko prowizja od zwykłej sprzedaży - opłata za promowanie i dodatkowa prowizja za sprzedaż promowanej oferty + standardowa prowizja od sprzedaży. Czy uczciwym jest pobieranie opłaty za promowanie i brak możliwości zwrotu tej opłaty, w sytuacji gdy ze strony sprzedającego nie ma żadnych komplikacji, a trafił po prostu na niedorozwiniętego kupującego który krótko mówiąc swoim zachowaniem doprowadził do tego że przedmiot należy wystawić ponownie? Dlaczego to dalej nie jest unormowane w cywilizowany sposób? Czy osoba która bierze udział w licytacji bądź kupuje przedmiot przez Kup Teraz, nie powinna być w żaden sposób zobowiązana do poniesienia ewentualnych konsekwencji swoich działań? Może gdyby osoba która kupuje, po czym się rozmyśla i unika kontaktu (co pracownicy allegro mogliby bez problemu stwierdzić sprawdzając zapis rozmów między kupującym a sprzedawcą) była informowana że w razie rezygnacji z zakupu na podstawie "widzimisię" będzie obciążona kosztami które poniósł sprzedawca, uniknęlibyśmy na tym portalu wielu nieprzyjemnych sytuacji i zarówno Allegro jak i sprzedający nie mieliby do nikogo pretensji, a jedyną ich stratą byłby zmarnowany czas, lecz mimo wszystko w kwestii finansowej wszyscy byliby zadowoleni? No może poza niezdecydowanym kupującym, czemu winien jest tylko sam sobie.

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4
LEW433
#21 Demiurg#

Naprawdę! a co ma kupujący do twoich promocji, kupujący nie musi zapłacić z wielu powodów, nie wiedziałeś przed wystawieniem towaru o takich możliwościach, nikt Cię nie zmusza do promowania a prowizję zwrócą jak nie zapłaci.

oznacz moderatorów
resistdj
#10 Popularyzator#

"kupujący nie musi zapłacić z wielu powodów" - decydując się na zakup i bezpośrednio po zakupie urywanie kontaktu powinno być uregulowane na takim portalu w kwestii finansowej. Dlaczego według Ciebie kupujący powinien mieć większe prawa i jawnie i celowo szkodzić sprzedawcy, narażając go tym samym na dodatkowe koszta które musi ponieść nie ze swojej winy? Skoro istnieje opcja promowania, to chyba można z niej korzystać? Sugeruję by allegro to w jakiś sposób wreszcie uregulowało, by sprzedawca nie ponosił strat finansowych przez nieodpowiedzialnych kupujących, bo to tylko zniechęca na przyszłość do sprzedaży czegokolwiek (spokojnie, nie tylko mnie) a już tym bardziej do promowania swoich ofert. To nie loteria że możesz coś wygrać lub przegrać a w teorii najlepszy portal zakupowy w tym kraju. Jednak widząc że dla tego portalu liczy się tylko to by zarobić, a nie interesuje ich że zarobili mimo tego że sprzedawca (dzięki któremu zarobili) sam ponosi straty, nie wygląda chyba uczciwie. Rozumiem jak najbardziej kwestię zwrotów nawet bez podania przyczyny, lecz praktyki trolli powinny być ukrócone już dawno, czego jak widać Allegro nadal nie zrobiło. Opcja o której mówię, by kupujący ponosił koszty które przez jego nieodpowiedzialne zachowanie ponosi nadal sprzedawca, to tylko nadal opcja. Nie nakazuję nikomu niczego bo nie mam takiego prawa, w Allegro pracuje chyba nie 5 czy 10 osób a znacznie więcej, czy więc sugerowanie by zajęli się wreszcie różnymi fake kontami czy zakładanymi przez dzieci naprawdę dla Ciebie jest czymś dziwnym? Żyjemy w cywilizowanym świecie i chyba w celu wymiany zdań / pomocy / doradzania powstało Społeczność Allegro. Jeśli kolega lubi być okradanym, nie widzę przeszkód, są różne zboczenia i dewiacje. Każdy ma do tego prawo. Tak jak każdy ma prawo do zakupu i sprzedaży oraz ewentualnych zwrotów. Jednak zamierzone kupowanie wiedząc że i tak nie ma się zamiaru dokończyć transakcji i obciążanie innych swoimi fantazjami nie należy moim zdaniem do normalnych ani nawet akceptowalnych zachowań.

oznacz moderatorów
AQUASYSTEMS
#12 Orędownik#

Odpowiedź jest prosta: działasz na platformie - monopoliście, która nie patrzy na dobro sprzedającego tylko i wyłącznie na dobro kupującego. Finisz. 

oznacz moderatorów
mwmonety
#21 Demiurg#

Kiedys też sporo ofert wystawiałem w licytacjach z wyróżnieniem ,bo faktycznie ceny końcowe takich aukcji były sporo wyższe i karkulowalo się oddać te podwójna prowizje. Niestety ale klienci zaczęli coraz więcej licytować dla zabawy ,wykorzystując to że są bezkarni i przestali za aukcje płacić co przynosiło tylko straty . Teraz jak mam nawet pakiet jakiś darmowych wyróżnień to niechętnie z tego korzystam .

oznacz moderatorów