Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Kupiłem przedmiot przez smart i chcę go zareklamować . Sprzedający twierdzi, że to uszkodzenie mechaniczne a ja, że wada produktu. Po założeniu dyskusji zgodził się na ekspertyzę. Mogę odesłać jemu ten przedmiot za darmo w ramach smart ? Minęło już grubo ponad 30 dni od zakupu . Pozdrawiam
Przecież to reklamacja! Ty wysyłasz na własny koszt a po uznaniu reklamacji sprzedający zwraca Ci koszt przesyłki. Reklamuj z tytułu rękojmi, odpowiada sprzedający za towar: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
Nie możesz już odesłać z tytułu SMART. Składasz reklamację. Wysyłasz na swój koszt (paczka pocztowa ekonomiczna, lub paczkomat) - oby jak najtaniej (w razie czego sprzedawca i tak zwróci Ci najtańszy koszt przesyłki - choćbyś nawet wysłał kurierem za 60 zł). Sprzedawca może Ci zaproponować odbiór na swój koszt - lecz w przypadku, gdy nie uzna reklamacji, może Cię nim obciążyć. Najlepiej przed zwrotem byłoby uzgodnić ze sprzedającym kwestię kosztów zwrotu. Jak nie stać Cię na kilkanaście zł za przesyłkę - to pisz do sprzedającego, zapewne znajdzie jakieś rozwiązanie.
Swoją drogą - sprzedawca nie jest w stanie stwierdzić jaka jest wada, gdy nie obejrzy towaru - to chyba jest logiczne, na "odległość" nie można nic dokładnie stwierdzić.
@Dymek-86 Czas na zwrot Smartem zależy od tego, jaki czas na odstąpienie od umowy ustawił na aukcji sprzedawca. Wejdź w Moje zakupy i kliknij Zwrot, zobaczysz, czy jeszcze da się bezpłatnie odesłać. Przy reklamacji jednak wysyłasz towar na koszt sprzedawcy, czyli płacisz za odesłanie, a sprzedawca po naprawie lub wymianie powinien Ci zwrócić koszt odesłania. Jeśli masz otwartą Dyskusję, napisz o tym i odeślij towar. Nie zamykaj Dyskusji do czasu ostatecznego rozwiązania problemu. Zrób sobie dokładne zdjęcia towaru przed odesłaniem, możesz je też dodać do Dyskusji. Sprzedawca nie musi się godzin na ekspertyzę, masz prawo odesłać towar w ramach reklamacji, a sprzedawca musi ją rozpatrzyć.
Dodam, że przy reklamacji sprzedawca jest Ci zobowiązany zwrócić rzeczywisty koszt odesłania, a nie najtańszy.