Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zamówiłam 3 produkty, jeden z nich nie przyszedł, zamiast niego przyszedł inny. Sprzedający powiedział, że wyśle prawidłowy dopiero, gdy ja odeślę ten nieprawidłowy.
Ale jak mam zaznaczyć zwrot towaru, którego nie ma w zamówieniu? Przecież gdy odeślę ten towar zaznaczając ten prawidłowy, to stracę możliwość zwrotu tamtego, który przyjdzie.
Czy regulamin w ogóle dopuszcza taką sytuację? Bo nie znalazłam odpowiedzi na to pytanie.
@czarne_sandaly Napisz sprzedającemu żeby podesłał Ci opłaconą etykietę lub kod do nadania zwrotu.
Dziękuję, o to właśnie poprosiłam sprzedającego już w mojej pierwszej wiadomości, wydawało mi się to naturalnym rozwiązaniem. Tymczasem kilka dni i kilkanaście wiadomości później on przysyła informację, że mam odesłać błędny towar, wtedy dostanę właściwy. Nie wydaje mi się to w porządku.
Na razie rozpoczęłam dyskusję za pośrednictwem allegro, ale chciałam się tutaj dowiedzieć, czy w takiej sytuacji w ogóle możliwy jest zwrot przez allegro smart.
@czarne_sandaly regulamin dopuszcza, możesz odesłać przez zwrot allegro jako reklamacja tyle że masz jeden taki darmowy zwrot, pamiętaj że jest ważny 14 dni od odebrania paczki więc jak już piszecie kilkanaście dni to i tak zaraz przepadnie, a pamiętaj że sprzedawca też dopłaca do darmowych wysyłek i zwrotów 😞
@kostas11 Kupujący może ale nie musi korzystać ze zwrotu przez allegro - może ten darmowy zwrot będzie potrzeby do odesłania innego towaru.
@czarne_sandaly Napisz, że składasz reklamację na podstawie niezgodności towaru z umową i na podstawie Art. 43d.5 ustawy o prawach konsumenta to sprzedający jest zobowiązany odebrać reklamowany towar na swój koszt.
@komis-bell dziękuję za podpowiedź! Właśnie tego się obawiałam, że zwracając teraz błędny towar nie będę mogła skorzystać ze darmowego zwrotu, gdy ten prawidłowy nie będzie mi z jakiegoś powodu odpowiadał.
Choć w tej chwili jestem tak poirytowana postawą sprzedającego, że mam ochotę zwrócić całość zamówienia.
Dziękuję za pomoc!
@czarne_sandaly To podpowiem jeszcze, że czas 14 dni na odstąpienie od umowy zaczyna swój bieg w momencie dostarczenia kompletnego zamówienia.
Czyli dopiero po otrzymaniu ostatniego już prawidłowego towaru zaczyna bieg termin na odstąpienie od umowy dla całego zamówienia.
Czas 14 dni na złożenie oświadczenia od umowy zaczyna swój bieg o północy dnia następującego po dniu w którym odbierzesz ostatni towar.
Z tym, że bezpłatny zwrot przez allegro liczy się już od momentu otrzymania pierwszej przesyłki. Jeśli ten czas liczony przez allegro zostanie przekroczony to nadal masz możliwość odstąpienia od umowy ale wtedy już - zgodnie z przepisami - na koszt własny.
@czarne_sandaly Nie daj się wciągnąć w żadne żądania sprzedającego to jego wina i niech go sobie odbierze albo niech Ci podeśle etykietę bądź kuriera,
@czarne_sandaly "Choć w tej chwili jestem tak poirytowana postawą sprzedającego, że mam ochotę zwrócić całość zamówienia. "
I to jest najlepsza opcja. Zwrócić całość nierzetelnemu sprzedawcy, i dokonać nowego zakupu u innego sprzedawcy.
Dziękuję, w takim razie po prostu dokonam zwrotu z użyciem smarta. Zastanawiam się, czy w tej sytuacji zaznaczyć "towar inny niż zamówiony", jeśli przyszedł zupełnie inny produkt? Przepraszam za może głupie pytania, ale to pierwsza taka moja sytuacja, choć jestem na allegro od kilkunastu lat.
Na marginesie - jak najbardziej rozumiem, że za zwroty ktoś płaci (sprzedawca), ale wychodzę z założenia, że za swoje błędy się płaci, a nie przerzuca to na klienta.
@czarne_sandaly tak, ten powód będzie właściwy. Dodam, że w przypadku reklamacji, a taką zgłaszasz, sprzedający po jej uznaniu musi zwrócić kupującemu wszystkie poniesione koszta, także koszt przesyłki do niego. Więc gdybyś zapłaciła za wysłanie do niego produktu to po uznaniu reklamacji, musiałby Ci zwrócić ten koszt.
Tak, ale jak skorzysta zwrotu ze Smartem i dostanie prawidłowy przedmiot to pozbawia się już darmowego zwrotu w razie czego!
@LEW433 napisałem żeby odesłała nie to co trzeba jako odstąpienie od umowy i zamówiła od razu 2 raz to samo wtedy najszybciej dostanie ten towar co trzeba a nie dopiero jak wróci paczka z tym co zostało pomylone tak będzie najszybciej a kasa i tak wróci
@az1rael Jak sprzedający się pomylił to sam powinien to szybko naprawić a nie zostawiać kupującego z problemem.
i nie zostawi ale najpierw odbierze paczkę z towarem pomylonym co potrwa pewnie 2-4 dni robocze potem przyśle towar ten co trzeba co pewnie potrwa kolejne 2 dni czyli kupująca poczeka tydzień a tak miałaby to na wtorek
@czarne_sandaly możesz odstąpić od umowy i odesłać ten nieprawidłowy towar smartem lub napisać sprzedawcy że ma podesłać ci etykietę nadawczą w celu odesłania mu tego towaru. Odnośnie 1 przypadku zakupisz ponownie 2szt sprzedawca zrobi ci zwrot kasy i wyśle nową właściwą sztukę