Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zamówiony towar przestał spełniać swoją funkcję po miesiącu. Muszę więc wysłac go do reklamacji. Czy wysyłam paczkę we własnym zakresie czy kwota potem zostanie zwrócona? Czy ma znaczenie jaką drogą wyślę paczkę (czy kurier, paczkomat, poczta)?
Jak zakup od firmy to jest zawsze zwrócona za wysylke do. Jak zakup od osoby prywatnej to zwrocona jest tylko po uznaniu reklamacji za zasadną. Wysyłasz czym chcesz / na co sie umówicie zasadny jest tylko koszt paczki tzn długopisu na europalecie nie wysyłaj bo ci nikt nie odda tak absurdalnej kwoty. Zachowaj kwiy nadania i potwierdzwnie zapłaty do rozliczenia
Zmienił się zapis w KC, teraz nie ma większej różnicy czy sprzedawca to osoba prywatna czy firma.
Art. 561(2). (Kodeks Cywilny)
§ 1. Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie – do miejsca, w którym rzecz została wydana kupującemu.
Art. 43d (ustawa o prawach konsumenta)
5. Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.
@pecela no właśnie :
"§ 1. Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą....."
oraz
"Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie."
A co jeśłi wada sie nie potwierdzi ? Bo akurat teraz mam taki przypadek. Czy jełsi produkt nie jest wadliwy i spełnia swoją funkcje a kupujący mimo wszystko chce go reklamować i przysyła na reklamacje? Czy wówczas te artykuły także obowiązują ?
Bo w obydwu przypadkach jest mowa o kosztach produktu który ma wade. A co jeśłi produkt nie ma wady ? działa prawidłowo? a reklamacja jest bezzasadna produkt nie jest wadliwy i nie podlega ani naprawie ani wymianie ?
@_Likos_ dokładnie o tym samym sobie pomyślałem, treść tych zapisów sugeruje odsyłanie towaru uszkodzonego, wadliwego itd. Czyli z automatu mamy do czynienia jakby z uznaniem reklamacji. A co w przypadku gdy kupujący odsyła pełnowartościowy produkt, np, z powodu nieumiejętności jego obsługi, montażu itd. Ja mam masę takich przypadków. Ludzie nie potrafią mi nawet podać jaki model auta posiadają, a potem reklamują produkt pełnowartościowy, bo nie mają bladego pojęcia jak co działa 🙂
@_Likos_ temat czego? Składania reklamacji? Z uk wiadomo sprzedawca odbiera zawsze na swój koszt albo oddaje za uzasadnioną formę wysyłki np xcom potrafi oddać kupującemu cenę reklamacyjnej przesylki nierejestrowanej pocztowej czy co tam na rynku najtaniej można przesłać i uokik się do nich jeszcze nie dowalił. Z kc jest inaczej bo jak @pecela pisał kupujący który wykonuje uprawnienia z tytulu rękojmi... słowo klucz "wykonuje" bo strony wpierw muszą się porozumieć odnośnie reklamacji tzn gdzie wysłać, jaką formą, kiedy, czy wysłać etc ost miałeś przyklad na forum totalnej niekompetencji konsultanta i kupującego pt kupujący bez konsultacji z sprzedawcą osobą prywatną odesłał telefon na adres nadania mimo że sprzedawca w tym czasie przebywa zagranicą efekt sprzedawca 3x odrzuca reklamację z powodu niedostarczenia towaru na wskazany przez siebie adres a konsultant nie rozumie sytuacji i wymusza wydawanie kolejnej decyzji reklamacyjnej do wydanej już decyzji reklamacyjne. W kc strony są sobie prawnie równe i nie może być wymuszenia działania jednej strony na drugiej. Sprzedawca ma wydać decyzję reklamacyjną do 14dni ale to on decyduje czy zrobi to na podstawie zdjęć czy tiwaru w łapie i będzie chciał zdjęć to masz mu dać zdjęcia a nie wypychać wysylkę reklamacji.
@az1rael chyba bardziej chodziło o nazewnictwo użyte w przepisach, czyli towar wadliwy lub wymagający naprawy. A przecież reklamacje dotyczą również produktów sprawnych i pełnowartościowych, bo wiadomo, że klient potrafi wszystko zareklamować 🙂
@mikeza to w uk i tak musisz odebrać na swój koszt kupującego wydaje mu się że nie działa jako nie chce już tego ale jest po terminie na zwrot wymuszę zwrot kasy i będę buczał żeby mi allegro oddało z protect. Pytanie czy sprzedawca może potem obarczyć kupującego za bezzasadne naciąganie na koszty oplafy paczki do siebie bo wiadomo że kupujący se musi zapłacić za odesłanie sam w przypadku gdy towar był ok. W kc natomiast strony są równw to sprzedawca może dochodzić zwrotu kosztów odesłania i zawracania mu zadu
@az1rael miałem ostatnią taką sytuację, że klient wymusił na mnie pokrycie kosztów odbioru paczki (reklamacja) otrzymałem towar pełnowartościowy i sprawny. po czym delikwent stwierdził, że on go już nie chce i odstępuje od umowy. Takie cwaniakowanie jednym słowem. Oddałem całą kwotę, nie bawiłem się w potrącanie przesyłek, chociaż przy odstąpieniu to on powinien opłacić zwrotną paczkę, ale było już po terminie, więc wykorzystał fikcyjną reklamację w celu odstąpienia od umowy bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
@leniuch_1985 Zależy co i jak, zwracana jest po rozpatrzeniu reklamacji. Sprzedający może także dać Ci kod, etykietę albo wysłać kuriera po reklamowany towar. Najlepiej uzgodnić to ze sprzedającym.