anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dlaczego DPD w Legnicy przekierowuje paczki bez podania przyczyny?

MAMY ROZWIĄZANIE!
akoya
#9 Pomysłodawca#

Od dwóch dni moje przesyłki są przekierowywane na automat paczkowy DPD w Legnicy a były opłacone za dostarczenie ich do punktu odbioru? Nikt mnie nie pytał o zgodę na przekierowania.

https://tracktrace.dpd.com.pl/parcelDetails?typ=1&p1=0000037267117L

druga przesyłka będzie identycznie potraktowana: 

https://tracktrace.dpd.com.pl/parcelDetails?typ=1&p1=1017405158353U

Ponad dwadzieścia lat kupuję na allegro, ale po raz pierwszy spotykam się z czymś takim. Nie korzystam z żadnych automatów paczkowych czy kas samoobsługowych w sklepach, ponieważ maszyny automatycznie wieszają się.

 

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14
sklep_solpio
#14 Krzewiciel#

@akoya Niestety DPD tak ma niby w regulaminie, że mogą sobie przekierować 😉 głupota dla mnie tym bardziej... 

ps. DPD też pozwala klientowi czyli np. tobie przekierować paczkę a potem sprzedających obciążają 100% kwoty nadania... 

oznacz moderatorów
AnnaG-Antyki
#21 Demiurg#

Bo ponad 20 lat  Allegro działało w interesie użytkowników. Teraz tylko własnym. Od kiedy weszło na giełdę z każdą zmiana jest coraz gorzej. A odpowiedzialność zawsze spada na sprzedających. Delivery to jedna wielka masakra, co dzień masa postów z problemami. A przymusowe do smarta. DPD ma taki piękny punkcik, że może przekierować jeśli ich zdaniem przyśpieszy to odbiór przesyłki... A klient ma coraz mniej możliwości wyboru. Kurier losowy, często to DPD. Bywały tu posty niepełnosprawnych zamawiających kurierem do domu i też im do automatu przekierowało. Coraz częściej podstawiane jakieś dziwne formy dostawy zamiast ostatniej wybieranej itp. A sprzedawca ma wybór: mieć smarta i co chwilę świecić oczami za dostawy lub nie mieć smarta i się tłumaczyć z braku smarta... Coraz więcej wybiera drugą opcję...

(Allegro dzieli użytkowników, by rządzić).
oznacz moderatorów
akoya
#9 Pomysłodawca#

W moim przypadku to nie jest wina Sprzedających. Omijam automaty paczkowe, bo nie zawsze znajdę kogoś, kto za mnie wklepie kod odbioru przesyłki. Mam bardzo niemiłą właściwość, która nie pozwala mi korzystać z automatów wszelkiej maści, nie tylko paczkowych (kasy samoobsługowe w sklepach i in.) Są ludzie-magnesy, są też tacy jak ja. Nic na to nie poradzę. Przewoźnicy niestety nie wiedzą o tym. Świadomie wybieram opcję dostawy towaru.

Widać Allegro ma za dużo kupujących czy sprzedających, że pozwala na takie numery z przekierowaniami bez wiedzy kupującego.

oznacz moderatorów
sklep_solpio
#14 Krzewiciel#

@akoya nie stwierdziłem, że sprzedającego to wina 🙂 chyba źle zrozumiałaś/zrozumiałeś 😄

w takim razie musisz wybierać inpost doręczenie raczej będzie do drzwi.

oznacz moderatorów
akoya
#9 Pomysłodawca#

Dobrze zrozumiałam. Odpowiedź była dla AnnaG-Antyki.

W moim przypadku, nie korzystam z opcji, przekierowania przesyłek do automatu. Ostatnio nawet nie podają numeru tel do Kuriera. Czyżby nowa opcja??

oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@akoya przepraszam Cię za tę sytuację. Wyjaśniamy już z przewoźnikiem, dlaczego Twoje przesyłki zostały przekierowane. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów
akoya
#9 Pomysłodawca#

Olu, rozumiem, że mogą mieć nawał pracy, Kurier może być przeciążony, ale nie rozumiem, że bez podania przyczyny, przekierowuje się przesyłki. Na "Gadane" znalazłam komentarze innych, którzy też byli w ten sposób potraktowani.  Podajemy swoje dokładne dane do wysyłki, sposób dostawy, numery telefonów i...  grochem o ścianę. To przykre.

oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@akoya zdaję sobie sprawę, że nie jesteś zadowolona z tej sytuacji, ale jedyne co możemy w tej chwili zrobić to poprosić o wyjaśnienie firmę kurierską. Przykro mi, ale ja również nie wiem, dlaczego kurier przekierował te paczki nie kontaktując się z Tobą. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów
pecela
#18 Luminarz#

@akoya

MJeżeli chodzi o przekierowanie do punktu, to niestety ustawodawca, nie przewidział konieczności uzyskania zgody adresata lub nadawcy na takie działanie. Do tego dla firmy kurierskiej poprawia to statystyki doręczeń, bo przekierowaną przesyłką traktuje się jak doręczoną (awizo zatrzymuje bieg terminu doręczenia). 

Natomiast przesyłki z linków, nie były przekierowywane. Pierwsza od początku była wysłana do automatu pocztowego (na mapie wygląda jakby był tam punkt i automat), a druga do punktu odbioru. 

oznacz moderatorów
akoya
#9 Pomysłodawca#

Nie doczytałaś do końca. Obie przesyłki były opłacone za dostarczenie ich do punktu odbioru. Pierwsza dostarczona była do automatu, druga, po interwencji Sprzedającego trafiła do punktu odbioru.

Ja nie muszę wiedzieć, czy robię im statystyki czy nie. Skoro wybrałam i opłaciłam sposób dostawy to nie powinno to być zmieniane bez porozumienia ze mną. W pierwszym linku widać jak wół, że przesyłka przeleżała najpierw w sortowni a potem została przekierowana do automatu.

oznacz moderatorów
AnnaG-Antyki
#21 Demiurg#

Ja wiem, że Ty tak nie stwierdziłeś. Jednak masa klientów szczególnie tych z młodszych pokoleń to właśnie sprzedających wini za takie rzeczy. Teraz to jeszcze w miarę ewidentna sytuacja. A i tak sporo osób w takiej sytuacji sypie negatywami. A co gdy np kurier one przez 3 dni nie pojawi się po odbiór przesyłek? Sprzedawca tu nawet nie udowodni, że 3 dni paczka leży gotowa i 2 razy ponaglał Allegro w międzyczasie...

Niestety obecnie pewność dostawy do drzwi jest tylko jak zamówisz płatną opcję np inpost czy poczta. Lub jak masz tego farta, że Ci losowo pocztex wybiorą. Jeszcze nie dawno miałam, a teraz też już tylko DPD. 

(Allegro dzieli użytkowników, by rządzić).
oznacz moderatorów
akoya
#9 Pomysłodawca#

Moja pierwsza przesyłka (pierwszy link) dostała podwójną naklejkę, co widać na załączonym zdjęciu.  Pod spodem jest oryginalna, czyli skierowanie do punktu odbioru, wierzchnia jest skierowana do automatu paczkowego. Mój przypadek nie jest pierwszym.przeklejona naklejkaprzeklejona naklejkaDSCF5534.JPG

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@akoya rozumiemy. Tak jak napisała Ola, wyjaśniamy to z przewoźnikiem, rozumiem, że to denerwujące, przewoźnik nie powinien zmieniać wybranej formy dostawy, jednak obecnie musimy poczekać na odpowiedź od przewoźnika, gdy tylko ją otrzymamy skontaktujemy się z Tobą e-mailowo w sprawie nr 51748166.

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów
akoya
#9 Pomysłodawca#

Akceptuję Pani propozycję. Czekam na odpowiedź Przewoźnika. Dziękuję.

oznacz moderatorów