Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
sprzedawca wyraża zgodę na naprawę prosi o dostawę jak mam wysłać w ramach smart
Jesli nie minęło 14 dni od dostarczenia paczki do Ciebie zrobisz to rozwijając ,, szczegóły zakupu ,, i klikając ,, zwróć zakup ,,... dalej intuicyjnie
Jak minęło musisz nadać za swoją kasę np. na Poczcie ,a sprzedawca skoro uznał reklamację musi ten koszt pokryć
@mdrogeria Jak minęło musisz nadać za swoją kasę np. na Poczcie ,a sprzedawca skoro uznał reklamację musi ten koszt pokryć
Nie sugeruj kupującemu rozwiązania, które jest dla niego niekorzystne (odpowiedzialność za przesyłkę, konieczność udania się na pocztę). Ustawa o prawach konsumenta nakłada na sprzedającego obowiązek odebrania towaru (art. 43d ust. 5). Ponadto naprawa / wymiana ma się odbyć bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta. Sprzedający powinien zlecić odbiór przesyłki przez kuriera lub udostępnić kupującemu etykietę do paczkomatu, jeśli byłoby to dla kupującego wygodniejsze.
@Client:43089553 przysluguje ci darmowy zwrot w ramach smart w większości zakupów ze smart i pewnie o wykorzystanie tego zwrotu chodzi sprzedawcy. Natomiast wg przepisów to najważniejsze to czy kupileś od firmy czy osoby prywatnej i na allegro zwykłym czy na lokalnie
Tak na marginesie, ciekawe, jak często sprzedający, którzy tak bardzo narzekają na darmowe zwroty Smart, sami korzystają na tych zwrotach w przypadku reklamacji. Może Allegro powinno wziąć tę kwestię pod uwagę przy planowaniu zmian w celu zwiększenia rentowności usługi (zamiast np. pozbawiać kupujących możliwości wyboru dostawcy przesyłek kurierskich).
Odsyłanie reklamowanego towaru w ramach zwrotu Smart nie zawsze jest dogodnym rozwiązaniem dla klienta. Jeśli zamówienie było do paczkomatu i kupującemu odpowiada nadanie paczki w ten sam sposób, to nie ma problemu. Niestety przy innych metodach dostawy trzeba się już pofatygować na pocztę, ewentualnie do punktu pickup. Są też przypadki, gdy kupujący nie może wyjść z domu i w grę wchodzi tylko odbiór przez kuriera. Sprzedający powinni mieć to na względzie.
@Client:43089553 Gdyby nie odpowiadała Ci metoda zwrotu Smart (np. z powodu konieczności wizyty na poczcie), pamiętaj, że sprzedający powinien Ci umożliwić odesłanie towaru w dogodny dla Ciebie sposób, np. kurierem lub przez paczkomat.
Sposoby zwrotu w ramach usługi Smart zależą od metody dostawy wybranej przez Ciebie przy zamówieniu. Możesz je sprawdzić tutaj: