Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Kupujący zapłacił za towar + koszt przesyłki do paczkomatu. Następnie nie odebrał paczki w wyznaczonym terminie. Przesyłka wróciła do sprzedawcy.
Czy sprzedawca powinien zwrócić kupującemu sam koszt towaru, czy koszt towaru + koszt (nadanej) przesyłki ??
Jeśli odstąpił od umowy to cała kwotę jaką zapłacił za towar i najniższy koszt przesyłki w ofercie.
nie odstąpił od umowy. Nie odebrał paczki, wystawił negatywną opinię i teraz żąda zwrotu po przez dyskusje na Allegro stwierdzając, że nie otrzymał towaru.
. Nie otrzymał towaru bo go nie odebrał. Jeśli otwarł dyskusję i żąda zwrotu pieniędzy to musisz mu je zwrócić i potraktować jak odstąpienie od umowy.
To trochę nie normalne. Dlaczego sprzedawca ma ponosić koszt nadanej przesylki, której klient nie odbiera tylko i wyłącznie z jego winy. W tym przypadku będę stratny o koszt przesyłki...
Takie są niestety przepisy ,pozwalają na bezkarne olewanie zawartych transakcji przez kupujących a sprzedawcy pozostaje tylko zwracać kasę liczyć straty i świecić niesprawiedliwym negatywnym komentarzem .
@Consulus Jeśli żąda zwrotu pieniędzy to znaczy, że wyraził wolę rezygnacji z towaru, czyli odstąpił od umowy. Należy mu się zwrot całej wpłaty.
Rozumiem, jednak jest to bardzo nie korzystne dla sprzedawców. Taki delikwent (bo ciężko go nazwać klientem) może w nieskończoność zamawiać towar z różnych kont fikcyjnych i narazić sprzedającego na poważne koszty nie odebranych przesyłek, następnie wystawiać negatywne opinie i w konsekwencji pozbawić sprzedawcę dobrej reputacji, usługi SMART....... i pieniędzy (koszty wysyłek). Mam nadzieje, że kiedyś przepisy zmienią się w tej kwestii.
Consulus jest tak jak jest , musisz sobie takie incydenty wkalkulować w marżę . Zapłacą wszyscy ,a Ty musisz wyjść na swoje .
Przykre to ale niestety prawdziwe .To taka specyficzna forma równouprawnienia gdzie klient może wiele a sprzedawca ma niewiele do powiedzenia.
@Consulus Sprzedajesz i nie przeczytałaś tak ważnych kwestii, trąbią o tym tu na okrągło, nie wspomnę o burzliwych dyskusjach.
Przeczytałem, ale są różne sytuacje i nie mogłem znaleźć odpowiedzi w tej właśnie kwestii (jak w temacie).
Ok, dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam i życzę miłego dnia.
Chciałbym jeszcze na chwile wrócić do tematu, ponieważ od konsultanta Allegro otrzymałem taką odpowiedź "Jeżeli Klient obciążył Pana kosztami nieodebranej przesyłki to jak najbardziej może Pan pomniejszyć kwotę zwrotu o koszt przesyłki."
To jak to w końcu jest?
Konsultant się niejasno wyraził. Jeżeli zapłacisz za powrót paczki, możesz od wpłaconej przez kupującego kwoty odjąć ten koszt, ale przy paczkomacie nie płacisz za powrót paczki, więc oddajesz kupującemu całą wpłatę.
Consulus tak , jeśli zapłaciłbyś za zwrot . UK mówi jednoznacznie , zwracasz koszt towaru i najniższy koszt przesyłki jaki masz w ofercie .
Ok, dziękuję za pomoc
@xyz96 @mdrogeria @mwmonety @TATLOK - odstąpienie od umowy i zwrot środków oczywiście jest ok wg prawa.
Ale czy " oddaj kasę" jest równoznaczne z odstąpieniem od umowy? Bo chyba nie bardzo, wg mnie US do tego się może przyczepić.
@Consulus Po jakim czasie otworzył dyskusję ?
Jest równoznaczne. Chce kasę, nie chce towaru.
@pinsplash Myślę że US w tej kwestii nie ma nic do gadania. Dla US ma być jasne, że zwróciłeś wpłatę za przyjęty zwrot. Np. podpis klienta na oświadczeniu w sklepie stacjonarnym, gdy zwracasz gotówkę, lub dowód przelewu przy zwrocie na kartę etc.
@xyz96 może chcieć kasę i chcieć towar, takie ewenementy też są.
@TATLOK @xyz96 @mdrogeria - no właśnie ( jak już pisałem) jak przyjąć termin odstąpienia przy NIE odebraniu paczki? Od kiedy liczyć? jak to jest w ustawie?
I drugie. Jeżeli Kupujacy odstąpi i nie odbierze to ok. Ale jeżeli Kupujący milczy i nie odbierze - to czy to nie jest CELOWE narażanie Sprzedajacego na straty? 🤔