Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Kupujący zapłacił za towar + koszt przesyłki do paczkomatu. Następnie nie odebrał paczki w wyznaczonym terminie. Przesyłka wróciła do sprzedawcy.
Czy sprzedawca powinien zwrócić kupującemu sam koszt towaru, czy koszt towaru + koszt (nadanej) przesyłki ??
Termin na odstąpienie wynosi 14 dni od odebrania przesyłki. Jeśli jej nie odebrano, nie ma ograniczeń. Proponuję kontakt z UOKiK w tej sprawie, który potwierdzi moje stanowisko.
@xyz96 A czy jest to gdzieś w ustawie( bo jak wiemy UOKiK i świat realny to dwie różne rzeczy)? I czy jest data graniczna wtedy ( rok, 5 lat, 50 lat)? I jeżeli jej nie ma to przez tyle czasu Sprzedajacy ma trzymać towar kupujacego?
@pinsplash Nie ma w ustawie daty granicznej. Może być milion lat.
@xyz96 No i jest problem ( również w drugą stronę) - a co jak sprzedawca naliczy za składowanie? I co jeżeli koszt składowania przekroczy wartość przedmiotu? Kolejny babol ustawodawczy 😐
@pinsplash Piszesz bzdury. Po odstąpieniu sprzedawca nie może nic naliczać, towar należy do sprzedawcy. Kupujący chce pieniędzy, nie chce towaru, odstąpił od umowy.
Poza tym kupujący nie zawierał umowy na składowanie, naliczanie opłat jest w tym przypadku bezprawne.
@xyz96 ???? zapętliłeś się. Piszę o sytuacji gdy przesyłka wróci do Sprzedającego a od Kupujacego nie ma żadnej wiadomości przez tygodnie czy miesiące..... jak sam wspomniałeś nie ma daty granicznej.
@pinsplash Piszesz bzdury z nudów. Szukasz dziury w całym. Nie ma umowy na składowanie, konsument jest słabszą stroną transakcji. Pisz do UOKiK i wklej tu odpowiedź, że może naliczać.
Jeżeli po milionie lat wyrazi wolę rezygnacji, wszelkie naliczenia będą podwójnie niezgodne z prawem.
@xyz96 konsument jest słabszą stroną transakcji - a teraz przeczytaj to jeszcze raz i jeszcze raz i przejrzyj to forum....🤣 To jest podstawa bzdur UOKiK
@pinsplash Zapomniałeś wspomnieć o logice i o tym, że "kupujący zawsze kłamią i tak po prostu jest".
@xyz96 Tak wiem tutaj kupujący zastosował Twoją zasadę No 3 Że kupujacy nie musi podawać prawdziwego adresu i numeru telefonu ( cytat ze Sprzedajacego : Podany nr. telefonu nie aktywny )
@pinsplash Kłamiesz. To nie jest żadna "moja zasada".
@pinsplashWłaśnie tak było w mojej sytuacji... klient zamówił towar, nie odebrał z paczkomatu i odrazu wystawił negatywa. Próba nawiązania jakiegokolwiek kontaktu była bezskuteczna. Podany nr. telefonu nie aktywny. Dla mnie to ewidentna próba (zresztą udana) narażenia sprzedawcy na straty. Dodatkowo ta jedna negatywna ocena (ze wszystkich które do tej pory otrzymałem) tak mocno wpłynęła na ogólną jakość mojej sprzedaży, że mam cofnięte wysyłki SMART. Poruszałem ten temat w innej dyskusji i wychodzi na to, że kupujący mogą wszystko a sprzedawca nic.
@Consulus Zobacz tutaj : https://spolecznosc.allegro.pl/t5/pocz%C4%85tkuj%C4%85cy-sprzedawcy/allegro-komentarze/m-p/197203#M4...
Allegro czasem anuluje komentarze ( ale Kupujacy może wystawić ponownie).
Zrób tak : Napisz do Allegro że wg Ciebie komentarz był wystawiony w celu zaszkodzenia Ci. Podaj daty wysyłki i wystawienia komentarza. Powiedz że klient nie odstąpił od umowy i według Ciebie jest to celowe narażenie Cię na straty ( również smart!). W razie czego odwołuj się do managera. Masz szanse na anulowanie negatywa, ale jak powiedziałem kupujacy może go wystawić ponownie. Nie uzywaj w korespondencji z Allegro słowa "LOGIKA" - to działa jak płachta na byka.
pinsplash potrzebna interpretacja ,ale po mojemu termin powinien być liczony od chwili podjecia przez przewoźnika decyzji o zwrocie .
@pinsplashPo dwóch tygodniach od złożenia zamówienia.
Przykład na "własnej skórze":
Klient kupuje towar wykonany według jego specyfikacji, na zamówienie (wymiar, wzór, kolor), po otrzymaniu dzwoni, że się pomylił. Towar wraca przepakowany i uszkodzony. Niestety źle zapakował. Zwróciłem pieniążki.
Protokół spisany, zdjęcia...szkoda nerwów. Klient w sumie nie chciał źle, ale "piniędzy nimam" 😞
Sytuacja bez wyjścia.
A nie jest tak, że gdy produkt jest na zamówienie robiony pod klienta to nie ma prawa zwrotu?
@musashi2007 sprzedający nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu jeżeli produkt jest nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służy zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
O właśnie. Lepiej bym tego nie ujął 😋