anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Moją paczkę odebrał ktoś inny

bronowicki
#1 Nowicjusz#

witam, paczka została odebrana ze stacji ORLEN przez inną osobę, czy mozna uzyskać potwierdzenie odbioru fizyczne (kto złożył podpis) czy jest jakiś program rekompensaty dla kupujacych. czy mozecie coś zaproponować ?

 

Pozdrawiam 

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

accadia
#13 Ambasador#

Na Orlenie nie sklada sie podpisu - podaje sie tylko 4 ostatnie cyfry z dowodu osobistego.

Nie mniej wydajacy ma obowiazek dokonac weryfikacji osoby, ktorej paczke wydaje.

Kazda stacja ma monitoring - powinni latwo zweryfikowac komu wydali paczke.

Jako, ze Orlen jest w tym zakresie tylko uslugodawca, sprzedajacy powinien zlozyc reklamacje w firmie, w ktorej nadawal paczke.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@bronowicki Ty się nie musisz tym przejmować, po prostu złóż pisemną reklamację sprzedawcy i domagaj się wydania opłaconego towaru. To on musi Ci udowodnić, że towar otrzymałeś, jeśli tego nie zrobi, powinien wysłać go ponownie na swój koszt lub oddać Ci całą wpłatę.

Reklamację złóż najlepiej tu; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i poproś tam o pomoc Allegro.

Jeżeli to nie przyniesie rozwiązania, zamknij Dyskusję jako nierozwiązaną po 14 dniach i złóż wniosek o zwrot środków z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia

Za przesyłkę do momentu jej odebrania przez Ciebie odpowiada sprzedawca, za jej zaginięcie, uszkodzenie itp.

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

xyz96

"...To on musi Ci udowodnić, że towar otrzymałeś..."

Już udowodnił.

Paczka odebrana. Każdy może sobie napisać: "nie mam paczki, nie wiem kto odebrał".

Marna ta porada.

accadia ma lepszą.

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@DECO-MASTER Niczego nie udowodnił. Statusem przesyłki to sobie może udowadniać......  Każdy może sobie wpisać status "odebrano", sprzedawca musi udowodnić wydanie rzeczy kupującemu, jeśli ten twierdzi, że jej nie otrzymał. Jak to dobrze, że na tym forum kupującym nie doradzają wyłącznie sprzedawcy.

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

xyz96 Jakoś sobie nie wyobrażam aby przewoźnik na życzenie wysyłającego zmienił status na "odebrano".

Gdzie drwa rąbiesz, tam wióry lecą

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@xyz96  " Każdy może sobie wpisać status "odebrano""  Naprawde???

Ja jako nadawca nie moge. Moze to zrobić wyłącznie pracownik przewoźnika .

Powinien to zrobić w momencie odebrania przesyłki przez klienta. Takie rzeczy sa do sprawdzenia trzeba tylko napisac reklamacje i poczekac na odpowiedź.

Ostatnio kuriera który ode mnie odbiera paczki klient próbował wrobić na niedostarczenie przesyłki za 3,5 tysiąca. Ostatecznie sie okazało że jednak odebrał ta paczke i jakims sposobem zostało to udowodnione.  Wiec spokojnie. Napisałbym reklamacje i poczekal na odpowiedź

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@_Likos_ Oczywiście że przewoźnik może sobie wpisać status "odebrano" przy niedoręczonej przesyłce lub doręczonej komuś innemu niż adresat, ma taką możliwość.

Co prawda chodzi tu o inny rodzaj reklamacji, ale zobacz czego wymaga od sprzedającego Allegro;

 

W przypadku tego typu reklamacji niezbędne jest nam dostarczenie następujących dokumentów:
1) skan potwierdzenia odbioru towaru/realizacji usługi, z widocznym podpisem klienta (uwaga: potwierdzenie nadania przesyłki nie jest wystarczającym dokumentem do oddalenia reklamacji posiadacza karty);

 

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/obci%C4%85%C5%BCenie-kosztami-sprzedaj%C4%...

 

 

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@xyz96  dlatego własnie napisalem że najprościej zaczekac na reakcje przewoźnika który oczywiście powinien taki dokument dostarczyc. Jeśli taki dokument potwierdzający doręczenie sie odnajdzie wówczas paczke nalezy uznac za doręczoną. Jesli przewoźnik takiego dokumentu nie bedzie w stanie dostarczyć wówczas klientowi sie należy ponowna wysyłka  lub zwrot całości kosztów a reszte załatwiają miedzy sobą sprzedawca i przewoźnik

Kiedyś klientka reklamowała niedoręczone nasiona trawy podczas gdy okazało sie że trawę mąż odebrał i od razu wysiał. Zanim zakonczylismy szukanie paczki to trawa już zaczeła kielkowac w ogródku 🙂

Mam nadzieje że w tym przypadku także sie wszystko dobrze zakonczy i wyjasni.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@_Likos_ Tak jest i tym piszę w pierwszym poście. Dodam tylko, że kupujący nie musi czekać na rozpatrzenie reklamacji, którą sprzedawca złoży przewoźnikowi.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@xyz96  teoretycznie nie musi. Z drugiej strony czasem rozsądnie jest po prostu poczekać na wyjasnienie niż nawzajem sie denerwować.

Wiesz znalazłem na szybko coś takiego:

"O ile jednak ustawa określa termin na udzielenie odpowiedzi, o tyle oszczędnie wypowiada się co do terminu na wykonanie reklamacji. Z treści art. 8 ustawy można jedynie stwierdzić, iż reklamacja, a ściślej uczynienie zadość żądaniu reklamacyjnemu powinno być dokonane w odpowiednim czasie."

https://www.infor.pl/prawo/prawa-konsumenta/reklamacja/285011,Ile-czasu-powinna-trwac-reklamacja.htm...

Czyli de facto:

W ciągu 14 dni sprzedawca musi napisac klientowi że uznaje jego reklamacje. A potem może spokojnie czekać na pismo od przewożnika. Jesli przewoźnik dostarczy dowód doręczenia - wówczas uznaje sie to za wykonanie reklamacji ( bo paczka została  doręczona), jesli przewoźnik nie dostarczy takiego dowodu - wówczas nalezy klientowi zwócić środki po odpowiedzi przewoźnika a samemu załatwiac sprawe z przewoźnikiem

 

Jak mówie znalazłem to na szybko wiec nie mam 100% pewności musiałbym jeszcze troche poczytać aby sie upewnić czy sie nic nie zmieniło.

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@_Likos_ W przypadku niedostarczenia towaru klient nie składa typowej reklamacji, tylko odstępuje od umowy ze względu na przekroczenie terminu dostawy podanego w aukcji, a wtedy sprzedawca musi zwrócić wpłatę niezwłocznie. Art. 5431 Kc.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@xyz96  cóz moim zdaniem niekoniecznie.

Kupujacy szuka paczki a nie odstępuje od umowy. W kilku wątkach jakie tutaj czytałem problem byl w niedostarczeniu paczki i w tym że klienci jej nie otrzymali a nie w tym ze sprzedawca nie uznaje odstąpienia od umowy

Zaden a kupujących nie wspominal o odstąpieniu od umowy. Raczej wszyscy mówią o chęci otrzymania zaginionej paczki. Tej  lub ewentualnie kolejnej.

Zreszta podobnie mam na własnym podwórku. Klient po prostu chce otrzymac to co kupił. Jesli sa problemy z przesyłką trzeba je wyjasnić i tyle.

Wiec raczej typowa reklamacja.

 

oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@bronowicki, myślę, że w tej sytuacji warto skorzystać z Dyskusji. Stąd dowiesz się, jak ją rozpocząć. Opisz tam swoją sytuację - sprzedający ma 24 godziny na to, by odpowiedzieć na Twoje zgłoszenie (z wyjątkiem sobót, niedziel i dni wolnych od pracy). Po tym czasie możesz poprosić o pomoc pracownika Allegro. Trzymam kciuki za wyjaśnienie sprawy! 😊

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@bronowicki zgłoś to sprzedawcy bo jako nadawca może reklamować, na orlenie składa się podpis na wydruku że paczka zastała odebrana, i można to sprawdzić, co mówią na orlenie, co masz w sledzeniu paczki ? 

Tu do czasu wyjaśnienia nic nie zrobisz, bo sprzedawca ma potwierdzenie że odebrane a Ty nie masz jak udowodnić że to nie Ty 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów