anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nie mogę wybrać opcji przy zwrocie Kurier DPD, mimo że wymiary paczki są prawidłowe

Ryuqu
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry. Chciałem zwrócić zakupiony telewizor. Sprzedawca zgodził się na zwrot i przy tej usłudze pojawiły się problemy. Przy sposobie wysyłki wybieram Kurier DPD, gdzie wymogiem jest to, aby produkt znalazł się w poniższych wymiarach:

Waga maks. 31,5 kg (u mnie jest to około 15 kg)
Długość maks. 150 cm (ok. 120-130 cm)
Suma boków (dł. + szer. + wys.) maks. 300 cm (tutaj wychodzi około 240 cm)
 
Wszystkie warunki są spełnione, tymczasem nie mogę dalej przeprocedować tej czynności, bo okazuje się, że nagle nie wpisuję się w gabaryt maksymalny. 
 
Dlaczego przy wyborze tego typu rozwiązań są tak mylące i jednocześnie dziwne rozwiązania? No i pytanie, czy jest jakakolwiek opcja, żeby wysłać to kurierem z odbiorem z adresu? Do paczkomatu wysyłka się nie zmieści, a na pocztę nie ma kto tego TV dostarczyć. Dlatego chciałem zwrócić paczkę w ten sam sposób, w jaki ją zamówiłem. 
oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@Ryuqu w tej ofercie istnieje również możliwość zwrotu przed kuriera DHL, czy tam również występuje ten problem? 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Ryuqu
#7 Wielbiciel#

Niestety, ale spośród kurierów miałem do wyboru jedynie opcję kuriera DPD. Ostatecznie udało się wybrać opcję zwrotu po zmniejszeniu gabarytów o kilka cm. Niemniej wciąż nie rozumiem działania systemu ze sprzecznymi informacjami. 

Dodatkowo usługa zwrotu jest płatna 20 zł, mimo zakupu poprzez Allegro Smart. Chociaż - według poniższych linków - powinna być darmowa albo płatna 5 zł. Chciałem więc zasygnalizować te problemy.

 

Jak zwrócić przedmioty kupione w ramach Allegro Smart!

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zwrot-z-allegro-smart/jak-zwrocic-przedmioty-kupione-w-ramac...

 

Metody dostawy i zwrotu przesyłek w ramach Allegro Smart!

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/dostawa-z-allegro-smart/metody-dostawy-i-zwrotu-przesylek-w-...

 

 

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@Ryuqu podczas zgłaszania zwrotu wybrałeś podjazd kuriera na wskazany adres, a ta opcja jest dodatkowo płatna. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Ryuqu
#7 Wielbiciel#

Niestety, ale informacji o tym także nigdzie nie znalazłem zarówno przy wybieraniu opcji, jak i w podesłanych artykułach, na które zostałem naprowadzony przez Allegro. Myślałem, że po wyborze i skutecznej reklamacji będę mógł się ubiegać o zwrot środków.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@Ryuqu przykro mi, ale formularzu zwrotu wyraźnie zaznaczone jest, która opcja zwrotu jest bezpłatna, a która dodatkowo płatna tak jak na tym przykładzie: 

Zrzut ekranu 2025-03-25 o 21.09.31.png

Jeśli więc wybrałeś opcję odbioru przez kuriera z wskazanego adresu to jest to opcja dodatkowo płatna i nie ma możliwości jej zwrotu. 

 

 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

Ryuqu
#7 Wielbiciel#

Przeczytałem, ale chodzi mi o coś innego - o sprzeczne informacje. Dostaję informację X. Działam według niej, a potem okazuje się, że nagle są jeszcze jakieś inne aspekty brane pod uwagę. To jest dramat po stronie Allegro, które utrudnia życie. 

oznacz moderatorów