anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nietypowy problem z paczkomatem inpost

Glock00
#7 Wielbiciel#
  • Witam, czy ktoś z was miał kiedy taki problem z InPostem? Kupiłem 3 pary butów, zmierzyłem w domu, wybrałem właściwy rozmiar i zrobiłem zwrot dwóch pozostałych par. Umieściłem paczke w paczkomacie, otrzymałem smsa że paczka nadana i właściwie zapomniałem o temacie. Po kilku dniach dzwoni do mnie kobieta z inpostu że nadalem paczke a kurier wpisał że skrytka była pusta. Kobieta twierdzi że nadawałem rozmiar C a jestem pewien że wkladałem do rozmiaru B. Zlecili przeszukanie paczkomatu i paczki nie znaleźli. Kazalem im sprawdzić monitoring ale niby nie mają możliwości bo musi wpłynąć oficjalna reklamacja, żeby dział techniczny im udostępnił nagrania. Złożyłem reklamacje na którą mają odpowiedzieć w 30 dni. Boję się że dostanę za 30 dni odpowiedź, że nie mają nagrania lub minęło zbyt wiele czasu a buty były warte ponad 500zl. 
oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3

xyz96
#21 Demiurg#

@Glock00 To był zwrot Smart? Jeśli tak, za paczkę, jej zaginięcie przed Tobą odpowiada sprzedawca, który udostępnia odesłanie tą metodą, więc od niego domagaj się zwrotu wpłaty już teraz. Odpowiedzialność sprzedawcy w takim przypadku potwierdza Allegro. Wystarczy Ci dowód odesłania rzeczy, a taki posiadasz. Zgodnie z ustawą;

Art.  32.  [Zwrot przedmiotu świadczenia oraz płatności]
1. 
Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.
2. 
Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
3. 
Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
 
 
Sprzedawca może złożyć reklamację w InPost. 
oznacz moderatorów

Glock00
#7 Wielbiciel#

Dziekuje za wiadomość, nie wiedziałem że tak to funkcjonuje. Tak, był to zwrot w ramach allegro smart. Czyli jak dobrze rozumie tym "dowodem jej odesłania" będzie w moim przypadku wpis w systemie inpost, że "paczka została umieszczona w paczkomacie"? 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Wszystko co związane z odesłaniem może być dowodem odesłania rzeczy. W zakładce Moje zakupy jest informacja o dokonaniu zwrotu do tego sprzedawcy, jest tam numer zwrotu, masz też potwierdzenie od InPost wysłane SMS-em, jest wpis w systemie potwierdzający wysyłkę. Nie wiem, co jeszcze masz. Z pewnością nie odsyłasz towaru bez żadnego dowodu. 

oznacz moderatorów