Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam mam pytanie czy mogę zwrócić towar, do 14 dni, zakupiony na działalność fakture? Gdyż zostałem wprowadzony w błąd, maszyna nie trze dobrze np. ziemniaków?
@aaana123 jak maszyna nie działa, to się składa reklamację, a nie zwrot, ale zapytaj sprzedającego, może Ci przyjmie😉
No właśnie nie chce jej przyjąć
@aaana123 no to składasz reklamację, nic więcej nie wymyślisz
Bez sensu to prawo polskie
Przedsiębiorca, podobnie jak konsument, może zwrócić towar zakupiony przez internet w ciągu 14 dni od daty jego otrzymania, bez konieczności podawania przyczyny. Dotyczy to wyłącznie zakupów dokonanych na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, np. w sklepie internetowym.
Szczegóły dotyczące zwrotu towaru przez przedsiębiorcę:
Termin zwrotu:
14 dni od dnia otrzymania przesyłki (licząc od następnego dnia).
Zakup:
Dotyczy zakupów dokonanych na odległość (np. w sklepie internetowym) lub poza lokalem przedsiębiorstwa.
Odstąpienie od umowy:
Przedsiębiorca ma prawo odstąpić od umowy i zwrócić towar bez podawania przyczyny.
Zwrot pieniędzy:
Sprzedawca powinien zwrócić zapłacone pieniądze w terminie 14 dni od daty otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
Koszt zwrotu:
Przedsiębiorca ponosi koszty związane ze zwrotem towaru.
Wyjątki:
Istnieją wyjątki, gdy prawo do zwrotu nie przysługuje, np. przy towarach wykonanych na indywidualne zamówienie, towarach szybko się psujących, czy też niektórych usługach.
@aaana123 fajnie sobie powycinałeś co aktualnie Ci pasuje , zapoznaj się dokładnie z pełną treścią zapisu Ustawodawcy.
Tak jest w googlach
@aaana123 no to czytaj , szczególnie końcówkę cyt ,,
Zwrot towaru (odstąpienie od umowy) w ramach JDG (jednostki działalności gospodarczej) jest możliwy w przypadku zakupów dokonanych przez internet, ale tylko pod pewnymi warunkami. Od 1 stycznia 2021 roku przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą mają prawo do zwrotu towaru w ciągu 14 dni, podobnie jak konsumenci, ale tylko w przypadku, gdy zakup nie miał charakteru zawodowego.
No nie miał charakteru zawodowego
@aaana123 to po co Ci byłą FV ?
@aaana123 niby dlaczego bez sensu ? jesteś przedsiębiorcą czyli fachowcem w swojej branży dlatego nie przysługuje Ci prawo jednostronnego rozwiązania umowy.
,,Stare przysłowie pszczół mówi ,, ... widziały gały ....,
No właśnie nie widziały i się przejechały!!!
@aaana123 njapierw trzeba coś ustalić
1) czy Twoja firma to JDG
2) czym sie zajmuje Twoja firma (zgodnie z wpisem do CEIDG oraz w rzeczywistości
3) co to była za maszyna
Dopiero wówczas bedzie można cokoweik powiedzieć o prawie zwrotu na warunkach UoPK
1 tak
2 sklep spożywczo przemysłowy
3 maszyna do warzyw. Dokupiona została również tarcza do tarcia ziemniaków, no i nie trze
@aaana123 widziały ...jako przedsiębiorca i fachowiec powinieneś wiedzieć co warty jest sprzęt ,konsument może nie wiedzieć , ale Ty dla włąsnego bezpieczeństwa powinieneś
Jeśli dzwonisz do firmy i mówisz na czym Ci zależy w związku z maszyna, a oni mówią że będzie ok,a nie jest, to jest ewidentnie wprowadzenie w blad
@aaana123 jeżeli zakup był na fakturę i był związany z Twoją działalnością, to prawo do odstąpienia Ci nie przysługuje. Jeżeli produkt nie jest zgodny z opisem/jest wadliwy powinnaś go zareklamować.
Czyli muszę go zareklamować, ehh, dziękuję