Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
1. kupiłem w sierpniu drukarkę od sprzedającego.
2. dotarła uszkodzona mimo że opakowanie było ok.
3. sprzedający przyjął telefonicznie reklamację więc jako posiadacz pakietu SMART nadałem przesyłkę pocztową zwrotną do sprzedawcy
4. przesyłka nie dotarła do sprzedawcy
5. z pomocą pani na poczcie złożyłem reklamację ( wyszukała że trop urywa się w Gdyni )
6. po jakimś czasie poczta przysłała listownie informację że ja nie miałem prawa zgłosić reklamacji ! tylko allegro lub sprzedawca
7. sprzedawca mówi że kłamią i nie on ma składać reklamację
8. allegro nie odpowiada na moje wpisy w dyskusji ze sprzedającym - dla jasności piszę w dyskusji do allegro ale nie mam jak inaczej się do nich odezwać
Uffff, co robić. Sprawa ciągnie się od sierpnia a ja nie mam ani drukarki, ani pieniędzy ani nawet zaakceptowanej reklamacji na poczcie !!!
@hajpatryk Nie zagłębiaj się w to, nie nadążysz, to jest skomplikowane do granic absurdu, masz dowód nadania przesyłki. Czy sprzedawca naprawdę jej nie otrzymał, tego nie wiesz. Wystąp o zwrot pieniędzy z Programu Ochrony Kupujących. Wnioski są rozpatrywane średnio w czasie 7 dni. https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia Po upublicznieniu sprawy niemal na pewno pieniądze odzyskasz.
@xyz96 A teraz przeczytaj co napisałeś, i popraw aby było na temat.
@hajpatryk Ty jako nadawca składasz reklamację, ALE ponieważ to Smart i nie Ty płacisz, musisz mieć od Allegro upoważnienie,
@pinsplash Niczego nie zamierzam poprawiać, to nie ma być Kosmos i nie trzeba szukać rozwiązań poza układem. POK załatwi sprawę.
@xyz96 Jaki powód POK?
@pinsplash Taki, że klient nie ma towaru i pieniędzy, a odesłał w systemie Allegro, to dodatkowy powód działający na jego korzyść. Nie utrudniaj kupującemu odzyskania środków po nieudanym zakupie na Allegro, chyba że masz taką misję.
@xyz96 znowu wracasz do słynnego wątku o inpoście?
A ja odpowiem może nieco inaczej - jako sprzedawca.
hajpatryk - ostatnie doświadczenia nieco mnie nauczyły stawiania ocen. Same wpisy na AG niewiele znaczą, bez odpowiedniego udokumentowania - to z doświadczenia.
1. - to już spory "szmat czasu"
2. - nikt z AG nie ma wglądu do zdjęć uszkodzeń, rodzaju uszkodzeń. Proszę, uwierz mi, że żadna firma nie wysłałby z premedytacją uszkodzonego towaru. Uszkodzenia mechaniczne - nie ma takiej możliwości, żeby nie było ich widać na opakowaniu zewnętrznym.
3. Reklamacji nie składa się telefonicznie, generalnie można, lecz musisz co najmniej na e-mail otrzymać jej potwierdzenie. Najlepiej wysłać na e-mail zgłoszenie, lub listownie.
4. - nie komentuję, nie wiem, brak jakichkolwiek danych
5/6 - Nieprawidłowe działanie. Pani na Poczcie powinna udzielić stosownych informacji , widocznie PZO (Pani Z Okienka) brak odpowiedniego przeszkolenia - to standard w PP, sam szkolę pracowników PP gdyż brak jest takich działań ze strony ich pracodawcy . Przy zwrocie przesyłki SMART - w przypadku zaginięcia, to sprzedawca składa reklamację. Natomiast za bezpieczeństwo jej zapakowania - odpowiada kupujący.
7. Jak pisałem, odpisuję jako sprzedawca i niestety, nie mogę się zgodzić z tą wypowiedzią. Owszem, mógłbym się przyczepić do zabezpieczenia zwracanej przesyłki przez kupującego, ale odnośnie jej zaginięcia - niestety, złożenie takiej reklamacji leży w gestii sprzedającego.
8. - Nie za bardzo tego rozumiem. Zakup w sierpniu (brak wskazanej daty zakupu i odbioru, brak wskazanej daty odesłania, ) , licząc to nawet na koniec sierpnia, to data odesłania jest na ok. 14 września.
Założyłeś dyskusję na Allegro i piszesz, że Allegro nie odpowiada na Twoje posty - nie ma takiej możliwości, sprzedawca musi odpowiedzieć w dyskusji, jak nie odpowie, to włączy się Allegro, zawsze możesz poprosić pracownika Allegro o pomoc. Ta sytuacja jest więc dla mnie niezrozumiała i kompletnie nie moge w nią uwierzyć.
pinsplash - sorry, po przeanalizowaniu problemu muszę stwierdzić, że zaginięcie takiej przesyłki odpowiada sprzedawca, trochę czasu to zajmuje, ale wiedzy przybywa (niestety, odpowiadam jako sprzedawca)
Dziękuję poszczególnym osobom za udział w rozmowie.
maxr01 Napisałem że złożyłem reklamację w ramach smart, czyli oczywiste że zmieściłem się w terminie 14 dni, inaczej nie było by możliwości darmowego zwrotu.
Właśnie złożyłem w POK. Zobaczymy co z tego wyjdzie ...
@hajpatryk, widzę, że Twój wniosek w POK został zaakceptowany. 🙂
@hajpatryk No i się udało, a takie problemy inni widzieli 🙂
Zamiast pomóc, chcieli utrudnić.
Tak. Dziękuję wam za poradę z POK. Tak, zgłosiłem i drugiego dnia pieniądze miałem na koncie. Sprawnie allegro z tym zadziałało.