Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.
Czy usługa allegro Smart pozwala za darmo zwrócić produkt wyłącznie w przeciągu 14 dni od daty zakupu?
To znaczy, że po roku od daty zakupu Smart nie pozwala za darmo zwrócić produktu na gwarancję?
Tak, po pół roku produkt do reklamacji wysyła się albo na koszt sprzedawcy, albo nabywcy, z tym, że po uznanej reklamacji, sprzedawca ten koszt powinien kupującemu zwrócić.
@voga18 To są dwie zupełnie inne procedury.
Masz prawo zwrócić w ciągu 14 dni przedmiot dobry bez wad ale dlatego że ci się nie podoba, lub nie pasuje na przykład rozmiar.
Natomiast na przedmiot uszkodzony składasz reklamację, to nie jest zwrot, to jest żądanie naprawy albo wymiany przedmiotu na sprawny. Ktoś musi ten przedmiot wysłać, jeśli twoje żądanie jest uzasadnione sprzedający powinien ci oddać koszt zwrotu.
Zasady wysyłki przedmiotu do serwisu określa karta gwarancyjna. Do tego reklamacja z tytułu niezgodności z umową (pot. rękojmia) oraz reklamacja z tytułu gwarancji, to dwa różne świadczenia.
Reklamację z tytułu niezgodności z umową składa się do sprzedawcy.
Reklamację z tytułu gwarancji składa się do gwaranta.
Jeżeli chodzi o koszty wysyłki, to w przypadku reklamacji z tytułu niezgodności z umową, sprzedawca ma obowiązek odebrać reklamowany przedmiot na swój koszt. Natomiast w przypadku reklamacji gwarancyjnej, gwarant zazwyczaj pokrywa koszt przesyłki od kupującego do autoryzowanego serwisu (trzeba wysłać konkrentym kurierem, przysyłają właśnego kuriera, przysyłają etykietę nadawczą), ale nigdy nie pokrywa kosztów wysyłki do sprzedawcy (wyjątkiem jest jak to sprzedawca jest jednocześnie gwarantem lub gwarancji realizowana jest przez sprzedawcę).