Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
co zrobić jeśli sprzedający nie odebrał zwrotu i wraca on do mnie (Poczta Polska)?
@slmat nie odbieraj , po odstąpieniu od umowy towar należy do sprzedawcy , ważne tylko czy odstąpienie zrobiłeś w sposób skuteczny .
Zgłosiłem w SMARcie i wysłałem tak jak Allegro kazało
@slmat czyli nie odbieraj , jeśli to Poczta to naliczą opłatę za zwrotkę , niemniej dobrze by było skontaktować się ze sprzedawcą .
Sprzedawca nie jest skory do szybkiego odpowiadania niestety
@slmat nie martw się , to jego problem , napisałeś wiadomość , Twoja rola się skończyła , teraz krok należy do niego jak chce odzyskać towar , nie zapomnij upomnieć się o zwrot środków po 14 dniach od zgłoszenia zwrotu .
@slmat zgodnie z prawem, jak skutecznie odstąpiłeś, odesłałeś, sprzedawca ma 14 dni na zwrot kasy od odstąpienia, może się wstrzymać do otrzymania paczki lub otrzymania potwierdzenia nadania, wyślij mu potwierdzenie nadania, niech reklamuje i szuka paczki, Twoja rola się skończyła 😄
Art. 32 . 3. Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze towar od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Pozwolę sobie w tym samym temacie, bo zbliżony problem. Na allegro jestem od b. dawna jednak po raz pierwszy mam taki przypadek. Zakupiłem produkt, konkretnie łańcuch, do zakupu FV na JDG (nie związane z prowadzoną działalnością), w ofercie produktu zapis: "TOWAR NA ZAMÓWIENIE NIE PODLEGA ZWROTOWI zgodnie z Art. 38 pkt. 3 Ustawy o prawach konsumenta."
Produkt dotarł niezgodny z opisem tj sprzedawca przysłał inny rodzaj łańcucha, główna różnica to na pierwszy rzut oka inny wygląd, kolejne to inne przeznaczenie produktu, po prostu oba typy służą do czego innego, są inną metodą, i (jeśli dobrze zrozumiałem z rozmowy z producentem) z innych materiałów wykonane, wymiary jednak praktycznie identyczne. Po zakupie skontaktowałem się z producentem bezpośrednio, który potwierdził, że jest to inny łańcuch. Zgłosiłem zwrot podając jako powód: niezgodność towaru z umową. W ustawowym terminie oczywiście, kupione w opcji smart, odesłane tym samym sposobem tj z etykietą wygenerowaną po wypełnieniu zwrotu z poziomu allegro. Sprzedawca nie odebrał zwrotu, chcąc (chyba) przechytrzyć mnie postanowił w statusie kuriera prosić o wpisanie "błędny adres" mimo, że adres pokrywa się z danymi firmy w allegro a etykieta jest generowana automatycznie. Jutro tj 29.11 przesyła będzie do mnie doręczana.
Czy odbierać przesyłkę a jeśli nie to czy jako powód podać po prostu odmowa przyjęcia. Czy sprzedawca ma prawo odmówić zwrotu ponieważ miał zapis o tym w ofercie tj o braku takiej możliwości. Powód zwrotu jest jednak taki, że otrzymałem zły produkt nie zaś moje widzimisie. Czy ma tutaj znaczenie to, że do zamówienia otrzymałem FV? Nie chciałbym skończyć w sytuacji, że allegro odmówi mi możliwości zwrotu, ja paczki nie odbiorę i w takim wypadku zostanę bez produktu i pieniędzy.
Po pierwsze, towar na zamówienie w kontekście ustawy o prawach konsumenta, to towar wykonany na indywidualne zamówienie klienta (czyli personalizowany).
Po drugie, kurier nie wpisze statusu, jaki chce odbiorca. Być może firma zmieniła adres (i nie zaktualizowała tego na swoim profilu), albo kurier nie znalazł (zwłaszcza jak był tam po raz pierwszy), ale stawiam na błędy adres w Allegro.
Po trzecie, dokumenty wystawione przez Pocztę Polską (czyli i Pocztex) mają status dokumentów urzędowych. Na etykiecie powinna być stosowna adnotacja o powodzie zwrotu wraz z odciskiem datownika (jest to dokument urzędowy).
Chodzi o to, że łańcuch jest cięty pod wymaganą długość. Odnośnie adresu: adres na FV, w allegro na etykiecie i w CEIDG jest ten sam. Firma to DPD nie Poczta Polska.
Teraz sprawdziłem i okazało się, że sprzedawca w innych ofertach gdzie nie ma wyłączonego zwrotu podaje inny adres do zwrotu, w tym kontekście jaka jest moja wina skoro taką etykietę wygenerowało do zwrotu allegro oraz jak mniemam mam wysłać na własny koszt ponownie na adres z innych ofert tego samego sprzedawcy.
@slmat Otworzyć dyskusję, po odstąpieniu od umowy zakupu nie jesteś już jego właścicielem, przy zwrocie Smart strona jest sprzedający oraz allegro: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
a jak nie możesz to napisz tu:https://allegro.pl/pomoc/kontakt