anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedajacy otrzymał w zwrocie inny towar niż wysłałem.

Lisek514
#7 Wielbiciel#

Witam,

Zrobiłem zwrot z smart, za pomocą impostu,  sprzedający poinformował mnie, iż dotarł do niego inny towar niż wysłałem.  Na pewno nie doszło do pomyłki  z mojej strony i do paczkomatu włożyłem odpowiednią przesyłkę. 

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

Halfrunt
#18 Luminarz#

To tylko ty tak twierdzisz, może pomyliłeś skrytki, albo kurier wyciągając paczki pomylił etykiety. Możesz zadzwonić na Inpost i jako nadawca zwrotu złożyć reklamację, niech wyjaśnią na jakim etapie do pomyłki doszło. Możesz też napisać do sprzedawcy, aby on zgłosił reklamację. 

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@Halfrunt , @Lisek514
Możesz zadzwonić na Inpost i jako nadawca zwrotu złożyć reklamację
Nadawcą przesyłek SMART! "Allegro ..." - jest Allegro i jeżeli do pomyłki doszło z winy przewoźnika, to reklamację przesyłki SMART! najlepiej składać bezpośrednio do Allegro.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Lisek514 Przy Smarcie to sprzedawca odpowiada za przesyłkę zwrotną, ponieważ darmową dostawę udostępnia, więc to on może zgłaszać ewentualne reklamacje w InPost. Kupujący w tym przypadku nie zawiera umowy z przewoźnikiem. Na takim stanowisku stoi też Allegro. Żądaj więc zwrotu wpłaty, sprzedawca ma na to 14 dni od zgłoszenia przez Ciebie zwrotu. Jeżeli nie dostaniesz pieniędzy, otwórz Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i poproś tam o interwencję Allegro. 

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@xyz96 
Przy Smarcie to sprzedawca odpowiada za przesyłkę zwrotną

Doskonale wiesz (jako bywalec tego forum), że to nieprawda. Brak jest jakiejkolwiek podstawy prawnej na poparcie tej wadliwej tezy co wielokrotnie (nawet na tym forum) wykazywałem, a konsultanci Allegro nie byli i nie są w stanie podać do tej pory żadnej podstawy prawnej dla poparcia swoich chybionych tez, ani podważyć moich.
Żerowanie na konfliktowaniu Kupujących ze Sprzedawcami podając im niepoparte żadnymi przepisami prawnymi fałszywe tezy - jest co najmniej nieetyczne.

@Lisek514 

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/kto-odpowiada-za-zgubiony-zwrot-smart/m-p/...

"Adresat przesyłki (czyli w tym przypadku: Sprzedawca) ponosi odpowiedzialność za przesyłkę (t.j. za ryzyko przypadkowego uszkodzenia lub zagubienia odsyłanej przez Kupującego rzeczy) dopiero od chwili wydania tej przesyłki Adresatowi "

W Twoim przypadku problem jest nieco inny:
Jeżeli dobrze zrozumiałem: Sprzedawca nie twierdzi, że nie otrzymał przesyłki, ale że przesyłka zawierała inną rzecz - i to należałoby wyjaśnić z nim (albo z Allegro, które jest Nadawcą przesyłek SMART!) w pierwszej kolejności.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@A3dam Doskonale wiem, że to prawda. Kupujący nie zawiera umowy z przewoźnikiem, robi to sprzedający w zakresie wysłania i odesłania przesyłki, a o odpowiedzialności mówi art. 548 § 3 Kodeksu cywilnego.

Oczywiście nie mam zamiaru po raz setny rozwodzić się nad tą sprawą i wałkować tematu do upadłego - było wałkowane, więc jeśli ktoś chce, niech wałkuje sam. Ja mam takie stanowisko w tej sprawie i go nie zmienię, jest ono zgodne z prawem. To samo twierdzi Allegro. 

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@xyz96 
Pozwolę sobie zacytować przepis, na który się powołujesz:
§ 3. Jeżeli rzecz sprzedana ma zostać przesłana przez sprzedawcę kupującemu będącemu konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą jej wydania kupującemu. Za wydanie rzeczy uważa się jej powierzenie przez sprzedawcę przewoźnikowi, jeżeli sprzedawca nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez kupującego. Postanowienia mniej korzystne dla kupującego są nieważne.

aby Ci, którzy chcą myśleć samodzielnie mogli sobie sami wyrobić zdanie o Twoich - wprowadzających Kupujących w błąd - "poradach".
Wskazuję, że ów przepis odnosi się wyłącznie do przesyłki "od Sprzedawcy do Konsumenta" (dostawa rzeczy Kupującemu) i nie dotyczy żadnych innych przesyłek: w szczególności tych, odsyłanych przez Kupującego ze zwracanym towarem.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@A3dam NIE. On się odnosi do całej drogi przesyłki w obie strony w przypadku dostawy i zwrotu Smart. Kupujący przy odesłaniu paczki nie zawiera umowy z żadnym przewoźnikiem. To działa tak, jakby sprzedawca sam odbierał towar od kupującego. Poza tym, daj mi już spokój. Od początku tego forum wałkujesz ciągle jeden i ten sam temat, a ja mam tu dziesiątki tematów dziennie. 

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@xyz96 
ja mam tu dziesiątki tematów dziennie
To Twoja  sprawa jak spędzasz dzień, dopóki nie starasz się szkodzić innym.
W mojej ocenie godne potępienia jest wprowadzanie innych (zwłaszcza Kupujących nieposiadających często odpowiedniej wiedzy) w błąd.

On się odnosi do całej drogi przesyłki w obie strony w przypadku dostawy i zwrotu Smart
To jest konfabulacja.
Ludzie umieją czytać, a zainteresowani to ocenią.

jakby sprzedawca sam odbierał towar od kupującego.
Jakby sam odbierał ... ale sam nie odbiera.
Etykiety/kody/talon na balon - rozdaje Allegro (nie Sprzedający).
Jeżeli to Sprzedający "organizowałby" tą przesyłkę ze zwrotem to powinien mieć możliwość zapewnienia jej Kupującemu również w przypadku otrzymania od Kupującego reklamacji z tytułu rękojmi (np. przez dwa lata), a tak nie jest.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

To Twoja  sprawa jak spędzasz dzień, dopóki nie starasz się szkodzić innym.

Większego szkodnika jak ty oraz osoby bardziej komplikującej proste spawy, w mojej ocenie, tutaj nie ma. 

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@xyz96 
Dura lex, sed lex.
Ja tylko cytuję obowiązujące przepisy, a Ty zbyt często konfabulujesz.
Wnioski niech wyciągają zainteresowani - stosownie do swoich potrzeb i możliwości.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Tak, znam duralex, dobre, twarde szkło. Ja też cytuję przepisy, a ty zbyt często komplikujesz do granic absurdu proste sprawy. W tym wątku także jako pierwszy mnie zaczepiłeś i dążysz do awantury, czyniąc mi osobiste zarzuty. Wnioski niech wyciągną zainteresowani kupujący i niech mają pewność, że za powrót paczki Smart odpowiada sprzedawca. 

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@Lisek514 
Kupujący nie zawiera umowy z przewoźnikiem
Kupujący zawiera umowę na przesyłki SMART! (także zwrotne) z Allegro, które jest ich Nadawcą i mając Umowę z przewoźnikiem przyjmuje reklamacje od Kupujących i Sprzedających korzystających z tych form dostawy z przedrostkiem "Allegro ..."
Sprzedawca również może nie mieć zawartej umowy z przewoźnikiem realizującym przesyłkę odsyłaną przez Kupującego.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów