anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zaginiona smart przesyłka z multiskryki

Krisfortolsza
#8 Zapaleniec#

Za kupiłem buty na allegro, wybrałem dostawe asmart w paczkomacie, paczka ruszyła w trase i została umieszczona w multi skrytce wraz z innymi smartami, gdy wyjąłem paczki to zabrakło paczki z butami, złożyłem reklamacje do in postu po 3 tygodnia dostałem wiadomość że paczka była dostarczona że KOD dostałem i że oni usługę zrealizowali. Co teraz?? Policja i zgłaszać że zostałem oszukany?? 

 

 

Przesylam ich odpowiedź

 

InPP/DOK/AM/2020/IPR10918657
[edit]
ODPOWIEDŹ NA REKLAMACJĘ IPR10918657
Szanowni Państwo,
w związku ze zgłoszoną przez Państwa reklamacją IPR10918657 dotyczącą przesyłki
638471337061031122226539 informujemy, że odbiór przesyłki przez Klienta nastąpił w dniu
25.09.2020r. Podczas odbioru przesyłki Klient dostaje informację, że w skrytce znajduje się więcej niż
jedna przesyłka. Po weryfikacji zgłoszenia stwierdzono zatem, że usługa pocztowa została
wykonana. Brak jest zatem podstaw do ustalenia odpowiedzialności Operatora, który jak wykazało
niniejsze postępowanie doręczył przesyłkę w sposób prawidłowy zgodnie z Regulaminem
świadczenia Usług przez InPost Sp. Z o. o. :
§9 3. Przesyłkę Paczkomatową uznaje się za doręczoną w momencie otwarcia skrytki Paczkomatu,
w której umieszczono Przesyłkę Paczkomatową przez osobę, która podała dane potrzebne
do otwarcia skrytki lub w momencie jej fizycznego doręczenia do uprawnionej osoby.
Usługa Przesyłka Paczkomatowa jest wykonana z chwilą umożliwienia odebrania Przesyłki
zgodnie z umową, tj. z chwilą dostarczenia Przesyłki do Paczkomatu i powiadomienia Odbiorcy
zgodnie z § 8 ust. 2.
Firma InPost nie uchyla się od odpowiedzialności odnośnie realizacji usług jednakże w tym
konkretnym przypadku - mając na uwadze powyższą analizę, nie mamy podstaw do uznania
reklamacji jako zasadnej.
Z poważaniem,
[edit]

 

 

 

 

oznacz moderatorów
32 ODPOWIEDZI 32

LEW433
#21 Demiurg#

@Krisfortolsza Czyli buty mają "właściciela'.

oznacz moderatorów

Krisfortolsza
#8 Zapaleniec#

Nie wiem, przed ostatnio miałem podobnie z nimi ale po paru dniach paczka magicznie znalazła się na magazynie, przepraszali  mnie za to  a tu znowu  taki klops co robić?? Na chwilę obecną zgłosiłem się do rzecznika praw konsumenta ale czy to coś da? Może policja?? Może sprawa z powództwa cywilnego?? A może allegro coś ruszy sprawę?? 

oznacz moderatorów

uEdka
#21 Demiurg#

@Krisfortolsza powiadom sprzedającego, to on jest odpowiedzialny za dostarczenie przesyłki i to on powinien złożyć reklamację do Inpostu. Tobie powinien przesłać drugie buty albo zwrócić pieniądze 🙂

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Krisfortolsza Tak to prawda ze do czasu odbioru przesyłki za towar odpowiada sprzedawca i to co napisała@uEdka to św prawda, więc działaj w tym kierunku.

oznacz moderatorów

pulkownik66
#19 Nestor#

@uEdka  @LEW433  Co z wami? Sprzedający dostał informację że przesyłka została odebrana. Tak można jechać po sprzedających za każdym razem. Wyciągam paczkę i mówię że jej tam nie było. Tak mogę ciągnąć w nieskończoność dopóki mi tego osobiście nie wręczy.

Wcale nie zaprzeczam że tej paczki nie było, ale liiitości- dokonywać gwał..tu, na sprzedającym, który ma wyraźnie napisane że paczkę odebrano.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@pulkownik66 odpowiada i tyle, a gwałt.😁 Wiesz że to zawiłe sprawy i jakbym miał stanąć po którejś z  stron to wskazałbym na "kuriera".😁

oznacz moderatorów

pulkownik66
#19 Nestor#

@LEW433  To dlaczego naprowadzacie kupującego w dziwną stronę? Czytałeś odpowiedź inpost-u. Paczka została doręczona- d oooo ręczona do adresata.

Z innej beczki- w TV mówili żeby odstąpił od umowy. Jak?- Prawnie buty zostały odebrane przez kupującego- czego dowodem jest oświadczenie InPost że usługa została wykonana.

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@pulkownik66 My tu raczej nie stanowimy problemu!!!@uEdka

oznacz moderatorów

uEdka
#21 Demiurg#

@pulkownik66 Zgoda, sprzedający nie zawinił, ale to do niego należy złożenie reklamacji, a kupujący ma prawo do zwrotu pieniędzy albo ponownej dostawy towaru. Swoją drogą, Inpost nie powinien przyjąć reklamacji od kupującego, właściwą osobą do składania reklamacji jest nadawca i jak zapewne wiesz, musi mieć upoważnienie od Allegro. 

oznacz moderatorów

pulkownik66
#19 Nestor#

@uEdka  Co innego jak kupujący czeka na przesyłkę, bo gdzieś się zawieruszyła.

Tutaj jest wyraźnie napisane że odebrał.

Tak- dla świętego spokoju jako sprzedający, złożyłbym reklamację w tej sytuacji na prośbę kupującego. Dostałbym zapewne odpowiedź bardzo zbliżoną do tej co tu widać- że adresat odebrał paczkę. I na tym moja rola się kończy. Co ja mam w takim przypadku pomyśleć? Próbuje mnie orżnąć.

oznacz moderatorów

uEdka
#21 Demiurg#

@pulkownik66 nic na to nie poradzisz, takie jest prawo  Jeżeli sprzedawcy udałoby się udowodnić, że kupujący jednak odebrał przesyłkę, to może swego dochodzić w sądzie. W tym wypadku nawalił @InPost , nie powinien przyjąć reklamacji od adresata.

oznacz moderatorów

pulkownik66
#19 Nestor#

@uEdka  Może i nawalił. Ale to samo by odpisał sprzedającemu. Paczka została Doręczona.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@pulkownik66 Nikt z nas nie napisał, że byłby inny odzew InPostu tylko że sprzedający powinien zgłosić.Tak to działa.😁

oznacz moderatorów

pulkownik66
#19 Nestor#

@LEW433 Ahaaaa, bo czuję się już jakbym dwie kawy naraz wypił duszkiem🤣

TV propaganda też tak na mnie działa🤣

Najlepiej jak @Krisfortolsza  przypomni się po całej tej sprawie i powie nam jak finalnie się to skończyło

oznacz moderatorów

uEdka
#21 Demiurg#

@pulkownik66 pierwsze, co zrobiłby w takiej sytuacji każdy sprzedawca przy zgłaszaniu reklamacji, to prośba o zabezpieczenie monitoringu (tak wiem, pewnie akurat w danym momencie miał awarię 😁). Tak czy siak, musisz oddać pieniądze albo kolejne buty, a potem możesz szukać winowajcy do 🤬 śmierci. W trakcie tworzenia prawa konsumenckiego, firmy kurierskie musiały mieć bardzo dobrych lobbystów, skoro przeszła taka skwara, że to sprzedający jest odpowiedzialny za dostarczenie przesyłki 😁

oznacz moderatorów

pulkownik66
#19 Nestor#

@uEdka  Nie. wcale w tej sytuacji nie musi oddawać kasy ani wysyłać butów, bo nie jest to zaginięcie tylko ,,odebranie paczki- potwierdzone w systemie" To kupujący twierdzi że jej tam nie było.

oznacz moderatorów

uEdka
#21 Demiurg#

@pulkownik66 masz rację, ale pamiętaj, że to kupujący na Allegro. Kupujący wystąpi do POK, Allegro zapewne wypłaci mu pieniądze, sprzedający i tak dostanie po.....😁 W normalnym świecie, takie rzeczy się nie dzieją. 🙂

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

No tak i się skończyło.😁Buty lekko schodzone.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Krisfortolsza Niepotrzebnie piszesz do InPost. Brak przesyłki reklamuje się u sprzedawcy, który odpowiada przez kupującym za przesyłkę do czasu jej doręczenia. Gdy sprzedawca złoży reklamację w InPost, nie musisz czekać na jej rozpatrzenie, możesz domagać się od sprzedawcy ponownej wysyłki lub możesz odstąpić od umowy ze względu na przekroczenie terminu dostawy i domagać się niezwłocznego zwrotu wpłaty.

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawa-ogolne/odpowiedzialnosc-sprzedawcy-za-przesylke/

Gdybyś chciał odstąpić od umowy, powołaj się na art. 5431 kc.

oznacz moderatorów