Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Za kupiłem buty na allegro, wybrałem dostawe asmart w paczkomacie, paczka ruszyła w trase i została umieszczona w multi skrytce wraz z innymi smartami, gdy wyjąłem paczki to zabrakło paczki z butami, złożyłem reklamacje do in postu po 3 tygodnia dostałem wiadomość że paczka była dostarczona że KOD dostałem i że oni usługę zrealizowali. Co teraz?? Policja i zgłaszać że zostałem oszukany??
Przesylam ich odpowiedź
InPP/DOK/AM/2020/IPR10918657
[edit]
ODPOWIEDŹ NA REKLAMACJĘ IPR10918657
Szanowni Państwo,
w związku ze zgłoszoną przez Państwa reklamacją IPR10918657 dotyczącą przesyłki
638471337061031122226539 informujemy, że odbiór przesyłki przez Klienta nastąpił w dniu
25.09.2020r. Podczas odbioru przesyłki Klient dostaje informację, że w skrytce znajduje się więcej niż
jedna przesyłka. Po weryfikacji zgłoszenia stwierdzono zatem, że usługa pocztowa została
wykonana. Brak jest zatem podstaw do ustalenia odpowiedzialności Operatora, który jak wykazało
niniejsze postępowanie doręczył przesyłkę w sposób prawidłowy zgodnie z Regulaminem
świadczenia Usług przez InPost Sp. Z o. o. :
§9 3. Przesyłkę Paczkomatową uznaje się za doręczoną w momencie otwarcia skrytki Paczkomatu,
w której umieszczono Przesyłkę Paczkomatową przez osobę, która podała dane potrzebne
do otwarcia skrytki lub w momencie jej fizycznego doręczenia do uprawnionej osoby.
Usługa Przesyłka Paczkomatowa jest wykonana z chwilą umożliwienia odebrania Przesyłki
zgodnie z umową, tj. z chwilą dostarczenia Przesyłki do Paczkomatu i powiadomienia Odbiorcy
zgodnie z § 8 ust. 2.
Firma InPost nie uchyla się od odpowiedzialności odnośnie realizacji usług jednakże w tym
konkretnym przypadku - mając na uwadze powyższą analizę, nie mamy podstaw do uznania
reklamacji jako zasadnej.
Z poważaniem,
[edit]
@Krisfortolsza Czyli buty mają "właściciela'.
Nie wiem, przed ostatnio miałem podobnie z nimi ale po paru dniach paczka magicznie znalazła się na magazynie, przepraszali mnie za to a tu znowu taki klops co robić?? Na chwilę obecną zgłosiłem się do rzecznika praw konsumenta ale czy to coś da? Może policja?? Może sprawa z powództwa cywilnego?? A może allegro coś ruszy sprawę??
@Krisfortolsza powiadom sprzedającego, to on jest odpowiedzialny za dostarczenie przesyłki i to on powinien złożyć reklamację do Inpostu. Tobie powinien przesłać drugie buty albo zwrócić pieniądze 🙂
@Krisfortolsza Tak to prawda ze do czasu odbioru przesyłki za towar odpowiada sprzedawca i to co napisała@uEdka to św prawda, więc działaj w tym kierunku.
@konto zamknięte @LEW433 Co z wami? Sprzedający dostał informację że przesyłka została odebrana. Tak można jechać po sprzedających za każdym razem. Wyciągam paczkę i mówię że jej tam nie było. Tak mogę ciągnąć w nieskończoność dopóki mi tego osobiście nie wręczy.
Wcale nie zaprzeczam że tej paczki nie było, ale liiitości- dokonywać gwał..tu, na sprzedającym, który ma wyraźnie napisane że paczkę odebrano.
@pulkownik66 odpowiada i tyle, a gwałt.😁 Wiesz że to zawiłe sprawy i jakbym miał stanąć po którejś z stron to wskazałbym na "kuriera".😁
@LEW433 To dlaczego naprowadzacie kupującego w dziwną stronę? Czytałeś odpowiedź inpost-u. Paczka została doręczona- d oooo ręczona do adresata.
Z innej beczki- w TV mówili żeby odstąpił od umowy. Jak?- Prawnie buty zostały odebrane przez kupującego- czego dowodem jest oświadczenie InPost że usługa została wykonana.
@pulkownik66 My tu raczej nie stanowimy problemu!!!@uEdka
@pulkownik66 Zgoda, sprzedający nie zawinił, ale to do niego należy złożenie reklamacji, a kupujący ma prawo do zwrotu pieniędzy albo ponownej dostawy towaru. Swoją drogą, Inpost nie powinien przyjąć reklamacji od kupującego, właściwą osobą do składania reklamacji jest nadawca i jak zapewne wiesz, musi mieć upoważnienie od Allegro.
@konto zamknięte Co innego jak kupujący czeka na przesyłkę, bo gdzieś się zawieruszyła.
Tutaj jest wyraźnie napisane że odebrał.
Tak- dla świętego spokoju jako sprzedający, złożyłbym reklamację w tej sytuacji na prośbę kupującego. Dostałbym zapewne odpowiedź bardzo zbliżoną do tej co tu widać- że adresat odebrał paczkę. I na tym moja rola się kończy. Co ja mam w takim przypadku pomyśleć? Próbuje mnie orżnąć.
@pulkownik66 nic na to nie poradzisz, takie jest prawo Jeżeli sprzedawcy udałoby się udowodnić, że kupujący jednak odebrał przesyłkę, to może swego dochodzić w sądzie. W tym wypadku nawalił @InPost , nie powinien przyjąć reklamacji od adresata.
@konto zamknięte Może i nawalił. Ale to samo by odpisał sprzedającemu. Paczka została Doręczona.
@pulkownik66 Nikt z nas nie napisał, że byłby inny odzew InPostu tylko że sprzedający powinien zgłosić.Tak to działa.😁
@LEW433 Ahaaaa, bo czuję się już jakbym dwie kawy naraz wypił duszkiem🤣
TV propaganda też tak na mnie działa🤣
Najlepiej jak @Krisfortolsza przypomni się po całej tej sprawie i powie nam jak finalnie się to skończyło
@pulkownik66 pierwsze, co zrobiłby w takiej sytuacji każdy sprzedawca przy zgłaszaniu reklamacji, to prośba o zabezpieczenie monitoringu (tak wiem, pewnie akurat w danym momencie miał awarię 😁). Tak czy siak, musisz oddać pieniądze albo kolejne buty, a potem możesz szukać winowajcy do 🤬 śmierci. W trakcie tworzenia prawa konsumenckiego, firmy kurierskie musiały mieć bardzo dobrych lobbystów, skoro przeszła taka skwara, że to sprzedający jest odpowiedzialny za dostarczenie przesyłki 😁
@konto zamknięte Nie. wcale w tej sytuacji nie musi oddawać kasy ani wysyłać butów, bo nie jest to zaginięcie tylko ,,odebranie paczki- potwierdzone w systemie" To kupujący twierdzi że jej tam nie było.
@pulkownik66 masz rację, ale pamiętaj, że to kupujący na Allegro. Kupujący wystąpi do POK, Allegro zapewne wypłaci mu pieniądze, sprzedający i tak dostanie po.....😁 W normalnym świecie, takie rzeczy się nie dzieją. 🙂
No tak i się skończyło.😁Buty lekko schodzone.
@Krisfortolsza Niepotrzebnie piszesz do InPost. Brak przesyłki reklamuje się u sprzedawcy, który odpowiada przez kupującym za przesyłkę do czasu jej doręczenia. Gdy sprzedawca złoży reklamację w InPost, nie musisz czekać na jej rozpatrzenie, możesz domagać się od sprzedawcy ponownej wysyłki lub możesz odstąpić od umowy ze względu na przekroczenie terminu dostawy i domagać się niezwłocznego zwrotu wpłaty.
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawa-ogolne/odpowiedzialnosc-sprzedawcy-za-przesylke/
Gdybyś chciał odstąpić od umowy, powołaj się na art. 5431 kc.