anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zgubiony zwrot - InPost

1965piotr1905
#7 Wielbiciel#

Witam,

 

Sprzedający wysłał mi zły produkt (smak kazeiny). Stwierdził żebym odesłał zły produkt a on wyśle właściwy.

Tak też zrobiłem, przygotowałem przesyłkę i zwróciłem ją poprzez Zwrot Allegro (paczkomat). 

Sprzedający otrzymał towar ale stwierdził że w przesyłce znajdowały się słuchawki zamiast kazeiny. Porozumiał się z inPostem i okazało się że mój zwrot magicznie przepadł. Allegro w Dyskusji stwierdziło żebym napisał reklamację do inPostu. Tak też zrobiłem ale mam wątpliwości w jaki sposób inPost może dojść że doszło do zagubienia zwrotu i dostarczenia niewłaściwego produktu skoro po wpisaniu trackingu wygląda to tak że paczka doszła.

Mam zdjęcia przesyłki zaraz przed włożeniem do paczkomatu.

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

Paint_Box
#12 Orędownik#

@1965piotr1905Allegro Ci źle odpisało. Jeżeli masz dowód odesłania towaru i pokażesz go sprzedawcy, ten jest zobowiązany, zgodnie z art. 32 ustawy konsumenckiej, oddać Ci pieniądze nawet wtedy, gdy przesyłka zaginęła. Reklamacja zaginionej przesyłki to oddzielna procedura, która nie wstrzymuje obowiązku zwrotu wpłaty. Reklamację możesz złożyć Ty, ale możesz też scedować prawo do reklamacji u przewoźnika na sprzedawcę. Napisz o tym w Dyskusji, powołaj się na ten przepis;

Art. 32. prawa konsumenta
Obowiązki przedsiębiorcy po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy
1.
Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.
 
2.
Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
 
3.
Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
 
Niezależnie od przebiegu i skutków reklamacji, sprzedawca musi Ci oddać pieniądze niezwłocznie. Nie musisz czekać na rozpatrzenie reklamacji przez InPost. Jeśli chcesz, zacytuję tu stanowisko UOKiK w tej sprawie.
oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@Paint_Box z ilu ty kont będziesz pisać. @xyz96 , @markam43 , wszystkie konta już masz zbanowane? Pewnie za zasługi dla społeczności. 😂

oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

uEdka Konta różne, kombinatorstwo nadal  bez zmian.😄

oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

Paint_Box "od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem"

Jeżeli podajesz teksty najpierw przeczytaj ze zrozumieniem. Sprzedawca nie otrzymał zwracanej rzeczy, może o tym nie wiesz jednak słuchawki to nie są kazein.

Kupujący jako nadawca musi złożyć reklamacje u przewoźnika.

Po otrzymaniu rzeczy(kazeiny)sprzedawca powinien zwrócić pieniądze.

 

oznacz moderatorów

InPost
Ekspert InPost

@1965piotr1905 

weryfikacja zgłoszenia następuje w oparciu o kontakt Klienta.

W takich przypadkach dobrze jest, aby Klient przekazał nam jak najwięcej informacji w sprawie: opis sytuacji oraz informacje na temat zawartości i wyglądu opakowania wysyłanej przesyłki zwrotnej. Istotna będzie informacja co otrzymał, a co powinien otrzymać Odbiorca zwrotu. Na podstawie tych informacji, do oddziału obsługującego rejon adresowy Odbiorcy zwrotu wysyłane jest zgłoszenie z prośbą o odbiór błędnej zawartości oraz dalszą weryfikację. Jeśli została już zgłoszona w tej sprawie reklamacja sprawa będzie wyjaśniana w toku postępowania reklamacyjnego.

W celu kontynuowania poruszonej kwestii zachęcamy do skontaktowania się z nimi za pośrednictwem naszych kanałów:

1) czat/messenger
2) formularz kontaktowy https://inpost.pl/kontakt
3) infolinia: 722 444 000 / 746 600 000

Prosimy o przygotowanie numeru zgłoszenia reklamacyjnego.

Przykro nam z powodu zaistniałej sytuacji i przepraszamy za powstałe utrudnienia.

 

oznacz moderatorów

Paint_Box
#12 Orędownik#

@1965piotr1905Ktoś wyżej wprowadza Cię w błąd. Możesz pokazać sprzedawcy dowód odesłania rzeczy i już wtedy należy Ci się zwrot wpłaty. Sprzedawca nie musi tej rzeczy otrzymać. To jasno wynika z przepisów.

lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@Paint_Box co stanowi dowód odesłania? Chyba tylko nagranie jak klient wkłada paczkę do paczkomatu. 

oznacz moderatorów

Client:107227703
#7 Wielbiciel#

Mam dowód w postaci maila włożenia zwrotu do paczkomatu (mail od inpostu), ale w sumie nie ma w nim umieszczonych danych sprzedającego. Allegro odpisało, że skoro sprzedający nie ma paczki, nic mi się nie należy... co odpisać w takiej sytuacji?problem.png

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

A  skąd ten stary post "wyskubałeś", zwrot ze Smartem?

oznacz moderatorów

excessively-frug
#12 Orędownik#

Kiedy Allegro wprowadzi europejskie standardy i zacznie wymagać od swoich podopiecznych automatyczną wypłatę środków z konta sprzedawcy w chwili nadania przez konsumenta zwrotu w paczkomacie? 

Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich.
Andrzej Sapkowski, Krew elfów
oznacz moderatorów