anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot SMART, Sprzedający nie chce zorganizować przesyłki zwrotnej

paju28
#7 Wielbiciel#

Witam,
zakupiłem towar z opcją Allegro Smart, zwrot także darmowy z Allegro Smart.

paju28_0-1669649639395.png

 


Wypełniając formularz zwrotu wybrałem "odstąpienie bez podania przyczyny", a w opcji wysyłki brakuje możliwości wskazania paczkomat/kurier - jest tylko wysyłka własna.
Nic nie klikałem więcej i zapytałem Sprzedawcę o wygenerowanie etykiety do kuriera/paczkomatu/poczty.
Sprzedawca upiera się, że mam wysłać na własny koszt. Adres do zwrotu - Chiny. Czytając regulamin, jasno jest wskazane, że Sprzedawca zobowiązał się do zorganizowania przesyłki zwrotnej.
(art. III ust. 6 lit. c): https://allegro.pl/regulaminy/regulamin-uslugi-allegro-smart-jD4xM390DU3

Mało tego, Sprzedawca napisał, że zwróci pieniądze po otrzymaniu przesyłki.
Moim zdaniem powinien zwrócić pieniądze w ciągu 14 dni od momentu odstąpienia od umowy (tak przynajmniej prawi UOKIK:

"Do zachowania 14-dniowego terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Jeżeli konsument nie uczyni tego w przepisowym czasie, odpowiada przed przedsiębiorcą za skutki swojej zwłoki, ale nie rzutuje to na skuteczność samego rozwiązania umowy w wyniku złożonego oświadczenia o odstąpieniu od niej (czyli opóźnienie zwrotu nie wpływa na skuteczne rozwiązanie umowy).

Termin zwrotu towaru nie obowiązuje, jeżeli sprzedawca zobowiązał się, że sam go odbierze od konsumenta."

 

Co sądzicie?

oznacz moderatorów
36 ODPOWIEDZI 36

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@paju28: mozesz spróbować coś ugrać w ECK. Osobiście nie korzystałem bo nie musialem ale zalezy jak Ty jestes zdeterminowany. Jakby co ja jestem 😉

oznacz moderatorów

paju28
#7 Wielbiciel#

Na razie napisałem do UOKiK. Zobaczymy co odpiszą. Dzięki za poradę 🙂

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

musisz zrozumieć 1 rzecz na 90% gadasz z chińczykiem który nie zna polskiego i używa translatora więc ani nie do końca cię rozumie, ani nie do końca wie co ustawił na allegro, a tym bardziej nie zna prawa polskiego;
jak znasz angielski to napisz mu po angielsku o co ci chodzi dopisując odpowiednie paragrafy z prawa polskiego, używaj zdań prostych bo translator rozjedzie kontekst do tego stopnia że dalej nie będzie rozumiał. Zrozum też że jeśli za bardzo przyciśniesz albo allegro zablokuje mu konto to on zamknie tą sprzedaż a na pewno ma jeszcze z 10 kont porejestrowanych osobno więc dla niego nie będzie to problem niemniej zostanie nieściągalny bo co monit mu przyślesz z allegro lub sam komornika mu podeślesz?

oznacz moderatorów

paju28
#7 Wielbiciel#

Odpowiedzi Sprzedawcy to jedno, ale mnie bardziej martwią odpowiedzi konsultantów Allegro... Jakby chcieli to dawno pomogliby Sprzedającemu zorganizować zwrot i byłoby po temacie. Mija 14 dni od zgłoszenia, więc czekam na zwrot pieniędzy.

oznacz moderatorów

biosorcerer
#15 Entuzjasta#

Mleko się wylało czy jakoś tak, nie lepiej było zapłacić ciut więcej i zamówić od polskiego dostawcy... Ewentualni na portalu Chińczyków - tam oddali by Ci kasę i było by po problemie - tak myślę...

oznacz moderatorów

paju28
#7 Wielbiciel#

To nie chodziło o taniej... Ofertę/aukcję przeczytałem dokładnie i wyraźnie jest napisane, zwrot za darmo. Inaczej bym tego nie kupił, więc teraz wszystko w rękach Allegro jak się zachowa i czy wyjaśni ze Sprzedawcą. Może się okazać, że takie oferty nie powinny być nigdy oznaczone jako Smart, Jeśli tak to oznaczałoby, że weryfikacja Allegro nie zadziałała i niestety, ale będą musieli to odkręcić. Kasę przecież też otrzymam, jak nie bezpośrednio od Sprzedawcy to przez AllegroProtect.

oznacz moderatorów

biosorcerer
#15 Entuzjasta#

No ale @paju28 , powiedz mi jak to jest. Mamy XXI wiek, ludzie prawdopodobnie zaczną latać na księżyc a Ty wierzysz, że będziesz miał darmowy zwrot do Chin... Nie zrozum mnie źle proszę, nie jest moją intencją Cię obrazić czy poniżyć. Po prostu uważniej czytaj opis oferty. Niech to będzie nauczką na przyszłość i chciał bym, aby ta sprawa zakończyła się dla Ciebie pomyślnie, na prawdę 😊

oznacz moderatorów

paju28
#7 Wielbiciel#

No to nie rozumiem logiki. Ludzie latają na księżyc, a przedsiębiorca z Chin nie umie sobie ogarnąć zwrotu? Allegro nie umie pomóc zorganizować przesyłki, skoro wzięło na klatę opisywanie aukcji tego Sprzedawcy jako Smart, gdzie jest jak byk napisane "ZWROT ZA DARMO". Ja tam myślałem najzwyczajniej: "O z Chin leci i jeszcze SMART jest, o to już sobie ogarnęli zwroty, pewnie do jakiegoś punktu w Polsce czy Europie. Super! Jakiś postęp u Sprzedawców z Chin"

oznacz moderatorów

biosorcerer
#15 Entuzjasta#

Przedsiębiorca z Chin bardzo poważa Allegrowego SMARTA - włączył się to jest. A skoro 'się włączyło' to aby nie rugać logiki, ktoś za to włączenie odpowiada... Idąc dalej tym tokiem rozumowania - trzeba znaleźć właściciela włącznika - a nie - czekaj - on jest znany. 

A tak pisząc poważnie - przyznaję Ci w 100% rację, Allegro powinno wywiązać się z umowy i zorganizować zwrot. Skoro jest deklaracja to dobre relacje biznesowe wymagają tego, aby się z niej wywiązywać. I ponownie przyznaję Ci rację.

oznacz moderatorów

paju28
#7 Wielbiciel#

Słuchaj biosorcerer, mnie uderzyło to, że napisałeś, żebym uważniej czytał opisy ofert. Cieszę się, że się zgadzasz. Będę monitował jak to dalej się potoczy.

oznacz moderatorów

biosorcerer
#15 Entuzjasta#

@paju28 , nie miałem złych intencji. Po prostu dziwi mnie, że Allegro nic z tym do tej pory nie zrobiło i trzeba jasno napisać raz jeszcze że to ich wina. Z drugiej strony u mnie zawsze zapala się czerwone światło kiedy widzę ofertę z Chin czy innej Azji. Tak na prawdę to Ty jesteś poszkodowanym w tej sytuacji i jak wynika z naszej korespondencji, jest to wynikiem twojego zaufania do świata i ludzi - to dobrze świadczy o człowieku. Na prawdę mam nadzieję, że ta sprawa zakończy się dla Ciebie korzystnie. I przepraszam raz jeszcze, że wyrwałem Cię ze strefy komfortu moim pisaniem.

oznacz moderatorów

paju28
#7 Wielbiciel#

biosorcerer, szacun za kulturę i sposób w jaki piszesz posty.
Sprawa zakończyła się tak, że Sprzedający zaproponował 60% zniżki, więc się zgodziłem. Myślę, że to korzystne zarówno dla Sprzedającego jak i dla mnie.
Nie wiem czy moderatorzy  (@ko_alka ) to przeczytają, ale chciałbym, aby na przyszłość Allegro nie oznaczało jako Smart ofert, które nie mogą być zwrócone na warunkach Smart. Dziwi mnie również fakt, że konsultanci wymijająco odpisują w dyskusji i nie chcą pomóc zorganizować przesyłki Sprzedającemu w takiej sytuacji...

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@paju28 nie uczyli Cię, że się nie "wali kupy we własne gniazdo"? 😉

oznacz moderatorów

paju28
#7 Wielbiciel#
 

Ciekawe co masz na myśli...

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@paju28: trochę niejasno napisałem. Moje w/w stwierdzenie dotyczyło Twojej wypowiedzi: "Dziwi mnie również fakt, że konsultanci wymijająco odpisują w dyskusji i nie chcą pomóc zorganizować przesyłki Sprzedającemu w takiej sytuacji...?"

Mniej więcej: „Zły to ptak, co własne gniazdo kala" (nie mogę napisać wprost) ale chodzi o to, ze pracownik jakies firmy nie bedzie na nią narzekać lub dzialac przeciwko firmie.

oznacz moderatorów

LITWINCZUK
#7 Wielbiciel#

Minęło pół roku - jak zakończyła się ta sprawa?

oznacz moderatorów

paju28
#7 Wielbiciel#

Jak przeczytasz jeszcze raz wiadomość z dnia 08-12-2022 22:35 to znajdziesz odpowiedź

oznacz moderatorów