anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Bezpłatne zwroty w Smart - luka dla Klientów czyli dodatkowy koszt dla Sprzedawców, jak zaradzić?

TYGRYSEK-PL
#8 Zapaleniec#

Bezpłatne zwroty w Smart - luka dla Klientów kosztem dla Sprzedawców.

Preceder coraz częściej jest wykorzystywany przez Kupujących- zakup X razy X sztuk >= 40 zł,  potem zwrotka za np. 35 zł i zero opłaty za przesyłkę po stronie klienta, za to koszty po stronie Sprzedawcy to:

- większa paczka przy wysyłce (koszt, ekologia !),

- zwrócony towar  - nie zawsze sprzedawalny lub posiadający minimalne, ale jednak ślady transportu,

- zajęty czas na odpowiedzi, na zwrot wpłaty, na śledzenie przelewów, na rozpakowywanie, składowanie itd. 

Jak można temu zaradzić? Zastrzeżenia zwrotów? Opłata dodatkowa? Zwrot w formie Vouchera? Pomysły?

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

xyz96
#21 Demiurg#

@TYGRYSEK-PL Temat poruszany tu dziesiątki razy. Nic na to nie poradzisz, klient ma prawo do zwrotu, a Allegro nie widzi niczego złego w dobieraniu towaru do Smarta, a potem zwracaniu części w celu zachowania sobie przedmiotu o małej wartości z darmową dostawą. 

Nie możesz niczego zastrzegać i stosować dodatkowych opłat. 

oznacz moderatorów

atechnik_sklep
#13 Ambasador#

Chyba uczciwiej by było gdyby darmowa przesyłka w ramach "smart" była swego rodzaju rabatem, który byłby anulowany po zwrocie części lub całości zamówienia a wtedy klient musiałby pokryć koszt przesyłki. Wyleczyłoby to niektórych kupujących z nieuczciwych praktyk, o których pisze autor wątku.

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Witaj w klubie.

Nic na to nie poradzisz - po prostu taka jest polityka serwisu Allegro. Oni na każdej takiej transakcji zarabiają, chociaż sprzedawca "jest w plecy".

Trzeba po prostu dźwigać max ceny na "drobnicę". Nie, że kupisz przedmiot za 3zł i sprzedasz do na marży 30% - z tego nic nie będzie. Trzeba go sprzedać na 6 zł - 100% narzutu.

Jak popatrzyłem na sprzedaż drobnicy w grudniu - bardzo duża ilość przesyłek - zyski mizerne. Towary za kilka - kilkanaście zł - trzeba ceny dźwigać, inaczej jest się w plecy.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

hardybejs
#12 Orędownik#

niech [edycja] darmowe zwroty i temat zniknie a tak jest wszystko niby za darmow wysyłka zwroty  -Tak powinniscie podnosic ceny aby kupcą sie nie opłacało tego robić np. więkrze pakiety nie jedna sztuka a np 10, lub wywalnie smata ze swoich ofert a będzie mniej a spokojnie a kasa mysle ta sama

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@TYGRYSEK-PL 

-zastrzeżenie zwrotów - prawnie niemożliwe przy sprzedaży firmowej

- opłata dodatkowa - jełsi korzystasz ze smart - także niemożliwa

- zwrot w formie vouchera- także niezgodny z prawem - po odstąpieniu od umowy umowe uważa sie za niezawartą wiec: towar wraca do sprzedającego a wpłata do kupującego - innej możliwości nie ma

W zasadzie możliwośc jest tylko jedna: wyliczyc sredni koszt jaki generują zwroty i proporcjonalnie podnieść ceny tak aby kosz ewentualnego zwrotu był wliczony w cene produktu.

 

oznacz moderatorów