Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, zapomniałam zaznaczyć opcję faktury przy zamówieniu i napisałam do sprzedawcy czy może mi wystawić tą fakturę i że mogę odesłać paragon jednak mi odmówił czy faktycznie jest do niemożliwe? Pozdrawiam
@Client:41824484 potrzebujesz fakturę czyli domniemam jesteś przedsiębiorcą i nie znasz podstawowych przepisów . Oczywiście , że nie można . Bierzesz od razu , albo wcale .
@Client:41824484 już prawie dwa lata jest ten przepis, wszędzie informacja w sklepach, kasach samoobsługowych itp. że o fakturę trzeba trąbić od razu, w przypadku wystawienia paragonu, nie ma opcji zamiany na fakturę 😞
A jeśli jest to paragon imienny a nie fiskalny?
@Client:41824484 paragon to paragon, chyba że jest na nim nip kupującego ?
Nie właśnie nie ma
@Client:41824484 A moim zdaniem jest to teoretycznie możliwe, natomiast wątpię czy sprzedający się zgodzi.
Trzeba kupić ponownie, sprzedający wystawi fakturę. I teraz wystarczy zrezygnować z odbioru zakupu, ale żeby sprzedający nie był stratny wystarczy zapłacić mu podatek VAT. Bo Vat musi sprzedawca odprowadzić do skarbowego.
W ten sposób jest faktura i urząd skarbowy zaspokojony. Ale to kosztuje.
Ludzie, skąd wy się bierzecie? Ponad dwa lata jak zmieniły się przepisy, a co chwile się taki trafia. Zgodnie z prawem jeżeli na paragonie nie ma NIPu, to do takiego paragonu nie można wystawić faktury. Jeżeli sprzedawca to zrobi, to złamie prawo, albo musi coś nakombinować. Jedyna opcja to, jak już pisał poniżej @br. , to anulowanie zamówienia i zamówienie ponownie. Jednak to się wiąże z kosztami dla sprzedawcy. W innym przypadku pozostaje liczyć na dobrą wolę sprzedawcy.
Ja rozumiem, że można to przeoczyć, nie zauważyć, że się nie zaznaczyło faktury, ale bez przesady, warto też pomyśleć o drugiej stronie, czyli sprzedawcy - sprzedawca ponosi niestety tego koszty...
Tylko jedno pytanie czy to ma być faktura na firmę, czy osobę prywatną