Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Wystawiłem tuner radiowy na sprzedaż przez allegro lokalnie z opcją wysyłki allegro Smart na paczkomat.
Ktoś go kupił. Wybrał tą opcję wysyłki, zapłacił za przesyłkę. Więc ją mu wysłałem na paczkomat InPost przez allegro Smart.
Dzisiaj kupujący mi dzwoni, że odebrał paczkę z paczkomatu i że jest uszkodzona. Przysłał mi zdjęcia na których widać jak karton w który był zapakowany tuner ma zmiażdżony narożnik. Na kolejnym zdjęciu widać już sam tuner który również ma uszkodzony narożnik a wysyłałem go w stanie idealnym i bez uszkodzeń działającego. No i na kolejnym zdjęciu po włączeniu tunera do sieci widać że nie świeci ekran tunera, który pewnie przez zmiażdżenie narożnika paczki uległ uszkodzeniu.
Pierwszy raz zdarzyła mi się taka sytuacja i teraz kompletnie nie mam pojęcia co z tym zrobić?
@cihyxx jeśli sprzedałeś jako osoba prywatna to reklamację itp. ogarnia kupujący, błąd to że odebrał bez zgłaszania uwag w paczkomacie, ma marne szanse na odszkodowanie 😞
Napisz mu niech zgłosi https://inpost.pl/protokol a potem reklamację https://inpost.pl/reklamacja
Dobrze. Tak mu napisze. Zobaczymy jak na to zareaguje
@cihyxx pewnie nie będzie zadowolony, to że nie zna prawa i swoich obowiązków może to być dla niego bolesne 🙂
Zgodnie z prawem przy sprzedaży niekonsumenckiej ryzyko utraty czy uszkodzenia przechodzi na kupującego w momencie przekazania paczki przewoźnikowi. Warunek że odpowiednio zapakowałeś produkt 🙂
Teraz będzie Ci reklamował, będziesz musiał podjąć jakąś decyzję. Reklamacje u przewoźnika to horror.
@cihyxx jak będzie reklamował to odczekawszy 7dni od dnia odbioru jeśli nie wnjesie reklamacji do odebrania paczki powolujesz się na prawo pocztowe art o odebraniu paczki bez zastzeżeń i odrzucasz reklamację poniewaz wedlug prawa towar był caly w momencie odbioru a uszkodzenia mechaniczne nie są objęte rękojmią
A jak wniesie reklamację w ciągu tych siedmiu dni? To co najlepiej mógłbym zrobić?
Jak zalozyl dyskusje to poinformuj go w niej ze wedlug prawa sam sklada reklamacje bo ty odpowiadasz za paczke do momentu wydania przewoznikowi i nie interesuje cie ze dotarla uszkodzona. Jak zlozy reklamacje to ja odrzuc napisz ze jako osoba prywatna nie odpowiadasz za uszkodzenia paczki w transporcie. Chyba ze zlozy reklamacje do przewoznika a ten odpisze ze byla zle zapakowana i przyjdzie z roszczeniem do ciebie
Tak zrobię. Dzięki za odpowiedź:)
Masz dowód że wysłałeś cały?