anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

jeden negatyw i brak możliwości sprzedaży w SMART, uważam że to celowe usuwanie konkurencji !!!!

stylowydoom
#7 Wielbiciel#

25.06. klientka anetamj zakupiła u mnie lustro ozdobne w drewnianej ramie. Przed zakupem miała miejsce korespondencja z klientką, chciała wiedzieć więcej szczegółów , jak pomalowane jest lustro, pisaliśmy że są sprowadzane z Indii, nie jesteśmy producentem, są malowane proszkowo, pisaliśmy że nie są lakierowane, są rustykalne, potem chciała dodatkowe zdjęcia, które posłaliśmy. W końcu lustro kupiła, na drugi dzień dostała, i zaraz w dniu dostawy, jeszcze chyba dobrze się nie przyjrzała przesyłce i ku mojemu ogromnemu zdziwieniu wystawiła NEGATYW  o treści "Jakość wykonania lustra nieestetyczna, na pewno można to było lepiej dla oka wykonać" . Napisałem grzeczną prośbę o usunięcie komentarza, przecież ja jako sprzedawca zrobiłem wszystko co należało, odpisywałem na liczne maile, towar przyszedł zgodny z opisem i aukcja. Napisałem że przecież jeżeli faktycznie towar jej się nie podoba zawsze można go było zwrócić. I cisza, żadnej odpowiedzi, żadnego kontaktu, brak odpowiedzi na maile, nie odbiera telefonów, po prostu kobiety nie ma !!! a wcześniej wielce ze mną korespondowała.  

Nie było by w tym nic strasznego ale jesteśmy nową firmą i ten jeden negatyw obniżył nam ocenę do 95 % co pozbawiło nas prawa sprzedaży w SMART, przez co całkowicie nam spadła sprzedaż i z dobrze zapowiadającej się firmy zrobiła się klapa.  W czerwcu zrobiliśmy fajny obrót, z którego allegro zarobi na czysto prawie 4000 zł. prowizji , ale w lipcu już prawie nic nie sprzedajemy bo nie mamy SMARTa .  No i jak nie będzie sprzedaży to nie mam pojęcia za co zapłacimy prowizję z czerwca!!!!

Uważam że ktoś to zrobił  specjalnie, żeby wykluczyć konkurencję, jest parę firm, które handlują tymi samymi rzeczami i może komuś przeszkadzaliśmy. 

Mam pytanie czy na allegro naprawdę nie ma ochrony sprzedających, co ja mam zrobić w tej sytuacji,  moja sprzedaż się skończyła z powodu jednego negatywa. 

Posłałem do wszystkich swoich klientów prośby o oceny ale musiałbym ich dostać około 30 żeby zneutralizować 1 negatyw, a wszyscy wiedzą że klienci to maja gdzieś i w ogóle olewają wystawianie komentarzy, a allegro na tym bazuje.  Parę klientów odpisało mi na maila że są zadowoleni, ale komentarza dalej nie ma !!! 

Proszę mi pomóc, czy naprawdę dla allegro nie liczy się sprzedawca który płaci prowizję ? 

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

MescotCompany
#12 Orędownik#

Nie da rady. Musisz się z tym liczyć.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@stylowydoom Posłałem do wszystkich swoich klientów prośby o oceny To mógł być błąd bo możesz dostać kolejne negatywy 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

stylowydoom
#7 Wielbiciel#

ma mnóstwo naprawdę zadowolonych klientów, którzy nawet do mnie dzwonią mi podziękować tylko z tymi komentarzami mają jakiś problem. 

oznacz moderatorów

MescotCompany
#12 Orędownik#

"Czy na allegro naprawdę nie ma ochrony sprzedających" podobno jest tylko dla korpo

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

Niestety ,ale sporo w tym prawdy . Wszystkie atuty są w rękach klientów i to oni decydują czy twój towar jest dobry ,tani ,szybko wysłany i co gorsze mogą oceniać nawet nie odbierając towaru . Sprzedawcy regulamin nie daje atutów i sam musi walczyć z trudnymi klientami a to nie jest proste .

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Trudno coś doradzić bo każdy patrzy na to z boku, Allegro wysyła przypomnienia o wystawieniu komentarzy także kupujący o tym wiedzą na bieżąco, jeżeli nie masz pewności co do oceny kującego to nie wysyłaj próśb bo może zadziałać odwrotnie. Jak wiesz kto to zrobił to .....poszukaj po adresie możesz coś skojarzysz.😥

oznacz moderatorów

Skill_Player
#14 Krzewiciel#

Prosił bym o nie straszenie, że za prośby o potrzebne komentarze można dostać negatywa. Prosiłem nie raz i albo wystawili pozytywa albo olali temat.

Możesz dopisać sobie w "o sprzedającym" formułkę w której uprzejmie prosisz klienta o wystawienie komentarza.

Mnie zastanawia z opisu całej sprawy jedna rzecz:

"W czerwcu zrobiliśmy fajny obrót, z którego allegro zarobi na czysto prawie 4000 zł. prowizji , ale w lipcu już prawie nic nie sprzedajemy bo nie mamy SMARTa . No i jak nie będzie sprzedaży to nie mam pojęcia za co zapłacimy prowizję z czerwca!!!!"

 

Jakoś nie rozumiem tego co przeczytałem 😂  Macie do zapłaty 4k zł prowizji czyli musieliście zrobić niezły utarg. I co, nie było z tego żadnego dochodu dla firmy aby zapłacić bieżące rachunki?

Co do SMARTa to możecie oferować darmową dostawę od jakiejś kwoty, mniejszy przychód ale można tym też zdobyc klienta.

oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@stylowydoom, przykro mi, że spotkała Cię taka sytuacja. Natomiast kupujący ma prawo do subiektywnej opinii. 

Przy kwalifikacji do Smart! bierzemy pod uwagę unikalne oceny z ostatnich 12 miesięcy. Twój obecny wynik to 96% - w ostatnich 12 miesiącach uzyskałeś 25 unikalnych ocen transakcji z czego 1 była negatywna (24/25*100%=96%). 

Wskaźnik poleceń obliczamy tak:
liczba unikalnych ocen pozytywnych/liczba wszystkich unikalnych ocen * 100%. Aby mieć Smart! potrzebujesz co najmniej 98%. Trzymam kciuki za to, abyś szybko zyskał nowe, pozytywne oceny. 🙂

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

Skill_Player
#14 Krzewiciel#

@mr_oma  ale po co te wyliczanki?

Zróbcie tak, że komentarze po 3msc są wystawiane automatycznie jako pozytyw, wtedy kiedy klient nie zgłasza po tym czasie problemów z towarem.

Tylko tyle i aż tyle.

oznacz moderatorów

stylowydoom
#7 Wielbiciel#

Z całym szacunkiem, ale dokładnie wiem jak jest obliczana ocena ,  tak jak zaznaczyłem w opisie jesteśmy na allegro pod  tą nazwą od 2 miesięcy dlatego mamy tak mało komentarzy. Sprzedaję na allegro od prawie 7 lat, poprzedni sklep miał 100 % zadowolonych klientów, zmieniliśmy właściciela firmy i musieliśmy tym samym zmienić nazwę sklepu, ponieważ allegro robiło mnóstwo problemów z przeniesieniem firmy na innego właściciela. 

Doskonale wiem jak rozmawiać z klientami,  wiem jak rozpatrywać reklamacje, nigdy nikomu nie odmówiłem  odebrania zwrotu czasem z banalnych powodów, zwracam wpłaty w terminie bez zająknięcia, a potem trafia się taki klient, który  w ogóle nie chce rozmawiać,  to mnie denerwuje, ten brak pomocy ze strony allegro, zawsze rozkładają ręce i radź sobie sam, a powinno im zależeć na tym żeby sprzedający tez był zadowolony.  

 

oznacz moderatorów

MescotCompany
#12 Orędownik#

@mr_oma 

Na pewno mu się przyda, jak wszystkie jego oferty polecą na dół... Na pewno szybko to odrobi

oznacz moderatorów