Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Klient otworzył dziś dyskusję, w której pisze, że przesyłka wyjęta z paczkomatu była pusta bez zawartości. Była to przesyłka allegro smart. Co zrobić w takiej sytuacji? Przy paczkomacie jest monitoring, jednak InPost umywa ręce. podają tylko, że można złożyć reklamację. Zgłosić na policję? jednak w zasadzie powinien to zrobić Kupujący, nie Sprzedawca. Czy ktoś zetknął się z podobnym problemem?
RicambiOriginal
Jeśli jest o co to zawalczyć można , ale zacząłbym od grzecznego kontaktu telefonicznego , ot taka zwykła pogadanka .... niemniej po zachowaniu klienta powinieneś wyciągnąć właściwy wniosek .
Reklamację do Inpost złożyć trzeba , być może niezbyt staranne spakowanie spowodowało tą sytuację , miałem coś podobnego i wyobraź sobie produkt się znalazł . Wiem ,że to mało eko , ale aktualnie każda paczka wychodzi ode mnie w strechu , a koperta obciągnięta taśmą .
Trochę wątków tu już było na ten temat, sprzedawca odpowiada za towar do chwili doręczenia, kupujący zgłasza brak towaru więc musisz mu dostarczyć zakupiony towar, składaj reklamację do InPostu a klientowi wyślij towar. Po dyskusji zapewne złoży wniosek do POK, jak otrzyma zwrot(zapewne otrzyma) możliwe że będziesz miał kłopot.
=PUSTA PACZKA- stary numer jak świat
@RicambiOriginali Reklamację kupującego musisz rozpatrzyć w ciągu 14 dni. Odpowiadasz za przesyłkę do czasu, aż on ją otrzyma, także za uszkodzenia, braki itp. Jeśli ją uznasz, oddaj mu pieniądze lub wyślij towar ponownie. Zanim ją odrzucisz, powinieneś mu udowodnić, że otrzymał towar. Reklamację w InPost składa sprzedawca, a kupujący reklamuje braki u sprzedawcy, bo z nim zawierał umowę na zakup i dostawę towaru. Kupujący nie musi czekać na rozpatrzenie reklamacji sprzedającego, złożonej w InPost.
Powiedz klientowi że paczki są pakowane pod monitoringiem - wtedy zawartość przesyłki szybko się znajdzie.
Spokojnie. Sytuacja to na pewno jest dla ciebie stresująca, ale spokojnie.
Przerabiałem już takie sytuacje kilka razy i tylko raz zdarzyło się, że klient do końca, w zaparte szedł, że w skrytce paczkomatu nie było jego paczki. Cudownym trafem inni rezygnowali zaraz po tym jak Inpost przedstawił oficjalne stanowisko dotyczące takiej reklamacji.
1. Status przesyłki jest jako doręczony. Nie możesz wysłać klientowi ponownie towaru, ponieważ paczka została doręczona. Wyobraź sobie, że wysłałeś klientowi najnowszego iPhona za 5-6 tyś zł. I co, klient napisze ci, że skrytka była pusta i ty od razu w zębach niesiesz mu nowy telefon? NIE!.
2. Musisz niezwłocznie złożyć reklamację w Inpost i czekać na jej rozpatrzenie. Otrzymasz oficjalne pismo drogą elektroniczną, zawierające stanowisko Inpost w tej sprawie. Jest niewielkie prawdopodobieństwo, że reklamacja zostanie uznana. Najprawdopodobniej (99% pewności) otrzymasz odpowiedź, że na podstawie
§9 pkt.3 Regulaminu świadczenia usługi „Paczkomaty 24/7” przez InPost Paczkomaty Sp. z o.o
"Przesyłkę Paczkomatową uznaje się za doręczoną w momencie otwarcia
skrytki Paczkomatu, w której umieszczono Przesyłkę Paczkomatową przez
osobę, która podała dane potrzebne do otwarcia skrytki lub w momencie jej
fizycznego doręczenia do uprawnionej osoby w przypadku gdy doręczenie jest
dokonywane w Oddziale odbiorczym, POP, Mobilnym Paczkomacie lub
bezpośrednio u Odbiorcy. Usługa Paczkomaty 24/7 jest wykonana z chwilą
umożliwienia odebrania Przesyłki zgodnie z Regulaminem, co następuje z
chwilą dostarczenia Przesyłki do Paczkomatu i powiadomienia Odbiorcy
zgodnie z § 8 ust. 2 lub dostarczenia Przesyłki do innego punktu, stosownie do
postanowień § 9 ust. 16 i 17, lub doręczeniu w sposób wskazany w § 9 ust. 4
Regulaminu.
Co na to Allegro? Allegro nie może zarzucić ci niczego. Paczka została doręczona prawidłowo - masz na to dowód w postaci stanowiska Inpost.
W takiej sytuacji Allegro zwróci przez POK kupującemu cenę, bez konsekwencji dla ciebie.
Być może nie 100% moja odpowiedź dotyczy twojego problemu... ale może skorzystasz z niej w przyszłości.
to się zdarza
niestety w inpoście jest bałagan
prawdopodobnie przesyłka trafiła do innej skrytki
jak inny otwierający jest uczciwy to zostawi przesyłkę w skrytce lub skontaktuje się z odbierającym
ty pisz reklamacje do inpostu i poproś by zrobił to także kupujący
a także złóż reklamację do allegro bo to ich system wysyłek
@pinsplash masz mnie 🙂
tak samo mówili przez telefon u mnie kupujący w podobnych sytuacjach
stąd moja wypowiedź
a ile razy ja otwierając skrytkę maiłem inną przesyłkę razem ze swoją to już nie wspomnę
zostawiałem te przesyłki ale takich sytuacji było dużo
@RicambiOriginali napisz kupującemu to co napisał @pinsplash
@RicambiOriginali Czy klient od razu zgłosił to Inpostowi? Przy odbiorze aplikacja lub paczkomat pyta czy wszystko ok z przesyłką. Jeżeli nie to znaczy, ze wtedy poświadczył nieprawdę.
Klient napisał, że nie było możliwości zgłoszenia nieprawidłowości w menu paczkomatu. Klient odmówił zgłoszenia sprawy na policję. Sprzedajemy na Allegro od wielu lat i nigdy nie było takiego problemu. Normalnie bym odpuścił i wysłał klientowi kolejny komplet świec, jednak dwa tygodnie temu próbowano od nas wyłudzić takie same świece przez nasz sklep internetowy. Jakoś nie wierzę w takie zbiegi okoliczności.
@RicambiOriginali Jak to nie było możliwości? Czy zglosił awarię paczkomatu Inpostowi ( bo to awaria)?
Ja miesiąc temu otwieram skrytkę aby nadać paczkę, a tam inna paczka już siedzi. Patrze w domu a to telefon samsung który normalnie kosztuje 2500zł. Fajnie że inpost robi takie prezenty. Kiedyś inpost rozdawał ciasteczka Oreo, a teraz w trafiło na mnie że dostałem telefon. Ciekawe co jeszcze uda mi się w trafić 🙂
Najpierw musisz dokładnie napisać o co Ci chodzi.
Zacznijmy od najprostszych rzeczy. Z tego co piszesz wynika, że klient odebrał przesyłkę z paczkomatu i otrzymał jedynie puste pudełko bez zamówionego towaru.
W takim przypadku są jedynie 3 możliwości.
1. Wysłałeś kupującemu pustą paczkę - z zasady to wykluczam, aczkolwiek spotkałem się sam z takim przypadkiem, gdy paczkę odebrała teściowa kupującej i stwierdziła, że była "wypchana" samą folią. Bez towaru.
2. Odbiorca otrzymał "naruszoną " przesyłkę- co powinien zgłosić bezpośrednio przy odbiorze lub w najbliższym punkcie InPost.
3. Po prostu klient usiłuje zrobić z Ciebie "jelenia"
W otwartej przez kupującego dyskusji musisz jakoś się ustosunkować w ciągu 14 dni. Allegro to uznaje jako reklamację. Na podstawie Twoich informacji - rozpatrz reklamację negatywnie.
Uzasadnienie (bardzo poste i logiczne):
- żaden sprzedawca nie jest na tyle "chory umysłowo", żeby odważyłby się wysłać pustą paczkę do klienta - chyba to jest normalne, biorąc pod uwagę następstw takiego czynu
To bardzo zastanawiające, że z tego wątku usunięto obszerną dyskusję, w której padło wiele argumentów działających na korzyść kupującego, który naprawdę mógł pustą paczkę otrzymać. Większość pozostawionych wypowiedzi działa na jego niekorzyść.
@xyz96 Bo toczysz z paroma sprzedawcami wojenki w odpowiedziach, więc moderatorzy to usuwają. Zresztą sam nie raz prowokujesz ich do takich reakcji, więc czego oczekujesz? Że moderacja będzie Cię traktować ulgowo? Dbają o porządek i bardzo dobrze.
@Client:94057046 Nie, to sprzedawcy napadają na mnie, ponieważ nie podobają się im moje posty, działające na korzyść kupujących. Tak dzieje się zawsze. Ty też od pewnego czasu napadasz, przy każdej możliwej okazji, próbując mnie pouczać. Teraz na przykład podoba Ci się, że zniknęło wiele wypowiedzi w obronie kupującego, który mógł nie otrzymać towaru.
@xyz96 Gdybyś tylko nie mieszał tych wypowiedzi z pyskówkami w stronę innych, to moderatorzy pewnie by ich nie usunęli... hmm, ciekawe.
Jesteś taki sam jak ci sprzedawcy, syndrom ofiary robi swoje.