anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nowy HIT allegro smart! Opłata za podjazd przekierowanej paczki.

LunaAtelier
#2 Obserwator#

Po wysłaniu paczki jak zwykle klient ją przekierował - została naliczona dopłata. Po czym allegro naliczyło mi opłatę za podjazd dla tej drugiej etykiety. 

NUMER NADANIA:

0000018743790L

NAZWA USŁUGI DODATKOWEJ:

Zlecenie odbioru (dot. jednorazowego zlecenia 3 lub mniej paczek)

KOD:

DPD_N1_PODJAZD

IDENTYFIKATOR ZAMÓWIENIA:

IDENTYFIKATOR KUPUJĄCEGO:

 

PRZEWOŹNIK:

DPD


Ktoś z was też to miał ? Da się to skutecznie zareklamować czy tak samo jak z przekierowaniem mam ścigać klienta za to ze kurier musiał podjechać po paczkę do magazynu DPD? Jak wyjaśnić tą opłatę klientowi XD ? 

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

Ziolko39
#21 Demiurg#

@LunaAtelier Niestety klienci nie liczą się z tym, że za przekierowanie paczki Ty musisz zapłacić > oni dostają info, że dla nich to za darmo > przerabiałem to z Inpostem i DPD > pozostaje Ci tylko "ściganie" klienta > a dalej to już zależy od niego > jedni się poczuwają i zwracają, inni olewają, bo uważają, że im się należy > zależy na kogo trafisz. Żadne reklamacje w firmie kurierskiej nie odniosą skutku > szkoda czasu > klient przekierował > Ty płacisz.

oznacz moderatorów

LunaAtelier
#2 Obserwator#

A spotkałeś się kiedyś z tym że do tego doliczyli ci opłatę za podjazd dla tej nowej etykiety? 

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@LunaAtelier Tak, musiałem za to zapłacić > oczywiście nie do DPD > tylko pośrednik doliczył do rachunku

@kostas11 Tylko jak mają policzyć tą opłatę klientowi > w mailu o przesyłce jest napisane o "możliwości bezpłatnego przekierowania paczki do punktu > tylko nikt nie informuje odbiorcy, że za to przekierowanie płaci nadawca.  Ja osobiście miałem przez kilka lat 2 czy 3 takich "przekierowujących", z czego 2 po napisaniu do nich maila przeprosiło i zwróciło koszty. 

 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Ziolko39 tak jak ma to np. inpost za przedłużenie paczki https://inpost.pl/pomoc-jak-przedluzyc-termin-odbioru-paczki-w-paczkomacie , klient płaci jak ma ochotę, a tak troszku to nie fer bo nie wiesz ilu w miesiącu Ci przekieruje i często jesteś w plecy 😞 wiem że jest to jasno w regulaminie dla sprzedawców ale zastanawiam się czy to nie narusza jakiś praw i może warto było by to zgłosić do UOKIK  tak samo jak zgłosili InPosta 🙂

https://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=18121

  • Brak dopłat za weryfikację wymiarów przesyłki.

InPost pobierał opłatę (3,68 zł) za weryfikację gabarytów przesyłki. Naliczał ją po realizacji usługi. Dotyczyło to takich sytuacji, gdy nadający przesyłkę konsument przekazał do wysyłki paczkę o wymiarach innych niż deklarował. Przedsiębiorca w 2022 r. rozpocznie wprowadzanie zmian, rezygnując z pobierania takiej opłaty.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@kostas11 Tylko Inpost inaczej traktuje przekierowanie > bo wtedy obciąża nadawcę > a inaczej przedłużenie odbioru > wtedy płaci odbiorca. Wiem, że to jest chore, ale inpost w mailu w dniu odbioru podaje info o bezpłatnej (dla klienta) możliwośi przekierowania do punktu. DPD zresztą też. Tylko nikt nie napisze, że za te "widzimisie" klienta płaci nadawca. 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Ziolko39 tak inpost ma darmowe i tego nie dolicza sprzedawcy ale tu jest tylko w obrębie dzielnicy lub do paczkomatu 🙂

Sam dużo nadaję inpostem i nigdy nic nie doliczali a były przekierowania kurier - paczkoamt oraz kurier - ulicę dalej bez problemu 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@kostas11 No to zmienili na lepsze, bo jeszcze rok temu płaciłem za przekierowanie do paczkomatu > dlatego przestałem korzystać z Inpostu.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@LunaAtelier to jest jeden z powodów dla których nie korzystam z DPD ale proponuje to zgłosić do UOKiK bo wedle mnie opłata jest pobierana bezprawnie, bo powinno to być na zasadzie że jak klient chce to se sam opłaca 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów