Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Po wysłaniu paczki jak zwykle klient ją przekierował - została naliczona dopłata. Po czym allegro naliczyło mi opłatę za podjazd dla tej drugiej etykiety.
NUMER NADANIA:
0000018743790L
NAZWA USŁUGI DODATKOWEJ:
Zlecenie odbioru (dot. jednorazowego zlecenia 3 lub mniej paczek)
KOD:
DPD_N1_PODJAZD
IDENTYFIKATOR ZAMÓWIENIA:
IDENTYFIKATOR KUPUJĄCEGO:
PRZEWOŹNIK:
DPD
Ktoś z was też to miał ? Da się to skutecznie zareklamować czy tak samo jak z przekierowaniem mam ścigać klienta za to ze kurier musiał podjechać po paczkę do magazynu DPD? Jak wyjaśnić tą opłatę klientowi XD ?
@LunaAtelier Niestety klienci nie liczą się z tym, że za przekierowanie paczki Ty musisz zapłacić > oni dostają info, że dla nich to za darmo > przerabiałem to z Inpostem i DPD > pozostaje Ci tylko "ściganie" klienta > a dalej to już zależy od niego > jedni się poczuwają i zwracają, inni olewają, bo uważają, że im się należy > zależy na kogo trafisz. Żadne reklamacje w firmie kurierskiej nie odniosą skutku > szkoda czasu > klient przekierował > Ty płacisz.
A spotkałeś się kiedyś z tym że do tego doliczyli ci opłatę za podjazd dla tej nowej etykiety?
@LunaAtelier Tak, musiałem za to zapłacić > oczywiście nie do DPD > tylko pośrednik doliczył do rachunku
@kostas11 Tylko jak mają policzyć tą opłatę klientowi > w mailu o przesyłce jest napisane o "możliwości bezpłatnego przekierowania paczki do punktu > tylko nikt nie informuje odbiorcy, że za to przekierowanie płaci nadawca. Ja osobiście miałem przez kilka lat 2 czy 3 takich "przekierowujących", z czego 2 po napisaniu do nich maila przeprosiło i zwróciło koszty.
@Ziolko39 tak jak ma to np. inpost za przedłużenie paczki https://inpost.pl/pomoc-jak-przedluzyc-termin-odbioru-paczki-w-paczkomacie , klient płaci jak ma ochotę, a tak troszku to nie fer bo nie wiesz ilu w miesiącu Ci przekieruje i często jesteś w plecy 😞 wiem że jest to jasno w regulaminie dla sprzedawców ale zastanawiam się czy to nie narusza jakiś praw i może warto było by to zgłosić do UOKIK tak samo jak zgłosili InPosta 🙂
https://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=18121
InPost pobierał opłatę (3,68 zł) za weryfikację gabarytów przesyłki. Naliczał ją po realizacji usługi. Dotyczyło to takich sytuacji, gdy nadający przesyłkę konsument przekazał do wysyłki paczkę o wymiarach innych niż deklarował. Przedsiębiorca w 2022 r. rozpocznie wprowadzanie zmian, rezygnując z pobierania takiej opłaty.
@kostas11 Tylko Inpost inaczej traktuje przekierowanie > bo wtedy obciąża nadawcę > a inaczej przedłużenie odbioru > wtedy płaci odbiorca. Wiem, że to jest chore, ale inpost w mailu w dniu odbioru podaje info o bezpłatnej (dla klienta) możliwośi przekierowania do punktu. DPD zresztą też. Tylko nikt nie napisze, że za te "widzimisie" klienta płaci nadawca.
@Ziolko39 tak inpost ma darmowe i tego nie dolicza sprzedawcy ale tu jest tylko w obrębie dzielnicy lub do paczkomatu 🙂
Sam dużo nadaję inpostem i nigdy nic nie doliczali a były przekierowania kurier - paczkoamt oraz kurier - ulicę dalej bez problemu 😞
@kostas11 No to zmienili na lepsze, bo jeszcze rok temu płaciłem za przekierowanie do paczkomatu > dlatego przestałem korzystać z Inpostu.
@LunaAtelier to jest jeden z powodów dla których nie korzystam z DPD ale proponuje to zgłosić do UOKiK bo wedle mnie opłata jest pobierana bezprawnie, bo powinno to być na zasadzie że jak klient chce to se sam opłaca 🙂