anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Pomysł dotyczący obsługi zwrotów Allegro Smart!

unko_pl
#7 Wielbiciel#

Hej allegro!

Chciałbym zaproponować dobre rozwiązanie, które ukróci proceder cwaniaczenia z przesyłkami SMART. Chodzi o sytuację, gdzie klient do jakiegoś drobiazgu za parę złotych dokłada zbędnego mu towaru, tylko po to aby uzyskać ponad 40 zł (i oczywiście wiążącą się z tym darmową przesyłkę) po czym resztę towaru zwraca.

Rozwiązanie jest proste – wystarczy że takiemu „Januszowi” doliczy się normalny koszt przesyłki w przypadku, gdy łączna wartość pozostałego po zwrocie zamówienia, będzie niższa nić 40 zł i różna od 0 zł.

Taki koszt przesyłki mógłby trafić na konto przedsiębiorcy, lub możemy się nim podzielić, bo w tej chwili to nie dość, że traci się czas na pakowanie zbędnych rzeczy, kurierzy niepotrzebnie jeżdżą z nadmiarowymi zwrotami, trzeba poświęcić czas i energię na obsługę tych zwrotów, to jeszcze się do tego interesu trzeba dokładać.

Naliczony koszt przesyłki proponuję potrącać od kwoty do zwrotu, i zwracać kupującemu jedynie [kwora zwrotu] - [koszt przesyłki], a w przypadku kiedy różnica ta wyjdzie ujemna to nic nie oddawać (chociaż takich przypadków jest znikoma ilość).

oznacz moderatorów
18 ODPOWIEDZI 18

xyz96
#21 Demiurg#

A ja proponuję eliminację "smart straganiarzy", którzy po zwrocie towaru próbują oddać kupującemu tylko 1 zł, bo przez lupę lub pod mikroskopem znaleźli na przedmiocie jedną ryskę. 

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@xyz96 

Konsumenci też mają lupy, więc się nie dziw.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Kasiulki2 Konsumenci ich nie potrzebują, ustawodawca dał im prawo do rezygnacji bez podawania jakiejkolwiek przyczyny. 

oznacz moderatorów

unko_pl
#7 Wielbiciel#

Daj palec, a urwą Ci całą rękę...

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@xyz96 

Ależ potrzebują - jeśli od odbioru zamówienia minęło 14 dni, albo jeśli nie ma możliwości darmowego zwrotu...

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Kasiulki2 Nie potrzebują. Po 14 dniach nie mają prawa do zwrotu, a darmowy zwrot udostępnia im sam sprzedawca. Reklamacja to co innego i sprzedający nie ma obowiązku jej uznać. Natomiast oddawanie po zwrocie 1 zł za towar wart kilkaset zł, bo jest ryska widoczna przez wirtualny mikroskop, to zwykłe januszostwo do kwadratu. 

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@xyz96 

Jeśli Ty to piszesz dosłownie, to tak - jest to januszostwo i na dodatek działanie mające na celu obejście prawa.

Wydaje mi się jednak, że sytuacja jest czysto teoretyczna. Allegro za pośrednictwem POK szybko ustawiłoby takiego janusza do pionu😊

oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@Kasiulki2  @xyz96 a czy dobieranie do smarta, a następnie zwracanie zbędnych zakupów, żeby nie wydać kilku złotych na przesyłkę, to nie jest przypadkiem januszostwo?🤔 A nie, to racjonalne oszczędzanie😁 Jak dla mnie jest to zwykłe nadużywanie przywileju zwrotu i nie ma nic wspólnego z definicją zwrotu konsumenckiego. 

oznacz moderatorów

unko_pl
#7 Wielbiciel#

Tak... tacy też piszą: "Proszę o produkt nowy zgodnie z opisem, w oryginalnym opakowaniu, nie ze zwrotu. Niestety niektórzy sprzedają używane jako nowe i jestem na to czuły." Po czym zwracają z rozerwanym opakowaniem i negatyw, za to że nie dostaną pełnego zwrotu za towar.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@unko_pl jest to problem , ale nie pozostaje nic jak wrzucić w koszty i dalej idąc w marżę . Klient może odstąpić od umowy w każdym przypadku i nie ma możliwości udowodnienia ,że jest to działanie celowe .

oznacz moderatorów

unko_pl
#7 Wielbiciel#

Tak, ale w normalnym przypadku, jak klient kupi towarów za 100 zł + 10 zł kosztów przesyłki, to jak zwróci towar za 99 zł to nadal kosztu przesyłki się mu nie zwraca.

A w przypadku allegro SMART to nie dość prowizję od tej złotówki zapłacisz prowizję (mocno naciągając załóżmy, że zarobisz 0,49 zł), to jeszcze w większości przypadków musisz zapłacić za przesyłkę 3,99 zł. Czyli do takiej transakcji dopłacasz 3,50 zł. O zmarnowanym czasie na obsługę tego już nie wspominając – bo tu tracisz jeszcze więcej.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

unko_pl podnieś ceny do takiego poziomu abyś był zadowolony .

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Ale wtedy uczciwa konkurencja go wyeliminuje z rynku. 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

i ta uczciwa konkurencja ostatecznie też podniesie ceny bo zyskowność przekroczy cieką czerwoną linię .

oznacz moderatorów

unko_pl
#7 Wielbiciel#

Ale po co wszyscy mają płacić więcej za cwaniaków? Jak tych ostatnich można chociaż w większości wyeliminować.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

unko_pl masz na myśli ,,nieaktywnych,, ? ..... hmmmm rób jak uważasz .

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

I wtedy sytuacja wróci do normy. Ludzie zaczną znowu kupować w normalnych sklepach, jak dawniej, a nie kota w worku na podstawie obrazków. 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

są zbyt leniwi 

oznacz moderatorów