Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupujący korzystając z Allegro Smart zapłacił za przedmiot, ale z niewiadomego powodu nie odebrał paczki z paczkomatu. Paczka wróciła do nadawcy. Co dalej z mojej strony?? Mam 14 dni na zwrot wpłaty, ale interesuje mnie kogo przewoźnik obciąży kosztami zwrotu?? Nie mogę nimi obciążać klienta, bo on tych kosztów nie poniósł.
Darmowy zwrot w ramach Allegro Smart dla jednej przesyłki funkcjonuje pod warunkiem wypełnienia formularza zwrotu i nadania kodu do paczki. Tego zabrakło.
Przejawiały się już podobne tematy, nie miałam dotąd takiej sytuacji, stąd pytanie.
@kontaktD Zwrot jest zawsze darmowy, czy Smart czy nie Smart, czy z formularzem czy bez.
To w takim układzie z mojej strony, zwracam wpłatę kupującemu , składam wniosek do Allegro o zwrot prowizji i koniec tematu?
@kontaktD A kontaktowałaś się z kupującym? Nie spiesz się tak ze zwrotem wpłaty, odezwij się do klienta albo poczekaj na kontakt z jego strony. Tym bardziej, że przesyłka została opłacona z góry.
kontaktD inpost nie obciąży Cię zwrotem , ale ze zwrotem środków powstrzymaj się do otrzymania dyspozycji od kupującego . Samo nie podjęcie przesylki nie jest jednoznaczne z odstąpieniem od umowy .
@kontaktD Klient odstąpił od umowy? Jeśli nie, czekaj na odstąpienie lub kontakt z jego strony. Może będzie chciał ponowną wysyłkę na swój koszt. Powrót paczki jest bezpłatny, a nawet gdyby był płatny dla Ciebie, klient zawierając umowę Smart ma bezpłatny zwrot po odstąpieniu od umowy przed odebraniem towaru. Nie ma obowiązku odstępować przez formularz Allegro, można inaczej.
Klient nie odezwał się, tym samym nie odstąpił od umowy.
Jednak gdyby nie zrezygnował z zakupu to on ponosi koszty transportu, albo rezygnuje z tego i musi dokonać ponownego zakupu, by mieć przesyłkę darmową na Smarcie. Dobrze rozumiem?
@kontaktD Bardzo dobrze 😊
To wobec tego czekam na dalszy ciąg wydarzeń!
Bardzo dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam. Marzena
Przesyłki są za darmo.
jak się skontaktujesz z kupującym - to najlepsza opcja to odstąpienie od umowy i kolejny zakup.
Tylko teraz pytanie - co się dzieje z kosztem przesyłki pobranym przez All od przesyłki SMART? Czy w przypadku odstąpienia od umowy jest on zwracany?