anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot nieodebranej z paczkomatu paczki i co dalej?

kontaktD
#10 Popularyzator#

Kupujący korzystając z Allegro Smart zapłacił za przedmiot, ale z niewiadomego powodu nie odebrał paczki z paczkomatu. Paczka wróciła do nadawcy. Co dalej z mojej strony?? Mam 14 dni na zwrot wpłaty, ale interesuje mnie kogo przewoźnik obciąży kosztami zwrotu?? Nie mogę nimi obciążać klienta, bo on tych kosztów nie poniósł.

Darmowy zwrot w ramach Allegro Smart dla jednej przesyłki funkcjonuje pod warunkiem wypełnienia formularza zwrotu i nadania kodu do paczki. Tego zabrakło. 

Przejawiały się już podobne tematy, nie miałam dotąd takiej sytuacji, stąd pytanie.

 

 

 

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@kontaktD  Zwrot jest zawsze darmowy, czy Smart czy nie Smart, czy z formularzem czy bez.

 

_____________
Kama
oznacz moderatorów

kontaktD
#10 Popularyzator#

To w takim układzie z mojej strony, zwracam wpłatę kupującemu , składam wniosek do Allegro o zwrot prowizji i koniec tematu?

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@kontaktD  A kontaktowałaś się z kupującym? Nie spiesz się tak ze zwrotem wpłaty, odezwij się do klienta albo poczekaj na kontakt z jego strony. Tym bardziej, że przesyłka została opłacona z góry.

_____________
Kama
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

kontaktD inpost nie obciąży Cię zwrotem , ale ze zwrotem środków powstrzymaj się do otrzymania dyspozycji od kupującego . Samo nie podjęcie przesylki nie jest jednoznaczne z odstąpieniem od umowy .

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@kontaktD Klient odstąpił od umowy? Jeśli nie, czekaj na odstąpienie lub kontakt z jego strony. Może będzie chciał ponowną wysyłkę na swój koszt. Powrót paczki jest bezpłatny, a nawet gdyby był płatny dla Ciebie, klient zawierając umowę Smart ma bezpłatny zwrot po odstąpieniu od umowy przed odebraniem towaru. Nie ma obowiązku odstępować przez formularz Allegro, można inaczej.

 

oznacz moderatorów

kontaktD
#10 Popularyzator#

Klient nie odezwał się, tym samym nie odstąpił od umowy.

Jednak gdyby nie zrezygnował z zakupu to on ponosi koszty transportu, albo rezygnuje z tego i musi dokonać ponownego zakupu, by mieć przesyłkę darmową na Smarcie. Dobrze rozumiem?

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@kontaktD  Bardzo dobrze 😊

_____________
Kama
oznacz moderatorów

kontaktD
#10 Popularyzator#

To wobec tego czekam na dalszy ciąg wydarzeń!

Bardzo dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam. Marzena

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Przesyłki są za darmo.

jak się skontaktujesz z kupującym - to najlepsza opcja to odstąpienie od umowy i kolejny zakup.

Tylko teraz pytanie - co się dzieje z kosztem przesyłki pobranym przez All od przesyłki SMART? Czy w przypadku odstąpienia od umowy jest on zwracany?

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów