Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
Zauważyłem bardzo nieprzyjemny proces w zwrotach od allegro. Miałem ostatnio kilka zwrotów produktów (każdy z powodu "nie odpowiada mi") no i wszystko fajnie odesłano mi nienaruszony produkt taki jaki wysłałem, dokonałem od razu zwrotu środków i otrzymałem zwrot prowizji od Allegro. Teraz pytanie moje jak odzyskać pieniądze od InPost za przesyłki Smart! allegro skoro to my sprzedający za to płacimy?
Trochę bez przesady aby za te zwroty nie otrzymać pieniędzy. Jak płacę za kogoś przesyłkę mając smart 7,49 to z jakiej racji ja mam darować takiej osobie czy allegro, inpostowi ten koszt? Czy da się to jakoś odzyskać?
@KL0CKOVE, obawiam się, że nie do końca rozumiem - dlaczego przewoźnik miałby zwrócić Ci środki za zwrot w ramach Allegro Smart? To usługa, która umożliwia skorzystanie z darmowej dostawy kupującemu. Natomiast zasady rozliczenia Smart! ze sprzedającymi opisaliśmy tutaj.
Skoro Państwo jako Allegro zwracacie prowizje za przedmioty to dlaczego ja jako osoba która sprzedała produkt i opłaciłem prowizję u Was plus prowizję Smart którą również płaci się u Was na allegro, mam być na minusie przez kogoś komu się odwidziało i on tego nie chce jednak? No takie bardzo słabe. Teraz aktualnie jestem 20 zł w plecy na samych zwrotach gdzie mam w sprzedaży produktu zaznaczone BRAK ZWROTÓW. Oczywiście mogę odmówić zwrotu, ale logiczne, że wtedy dzięki "super" udoskonaleniom strony allegro otrzymam negatywną opinię za coś takiego... a to, że ja jestem na minusie nikogo nie interesuje.
Usługa wykonana opłata pobrana.
@KL0CKOVE nie , nie da się , to jest Twój koszt , który zdecydowałeś się ponieść udostępnając zwroty w ramach ,,smart ,,
No właśnie kwestia opiera się o to, że mam "Brak zwrotów". Także tego nie rozumiem dlaczego w ogóle ktoś może dokonać zwrotu skoro nie mam opcji możliwości dokonywania zwrotów.
@KL0CKOVE czy masz zwroty czy nie mas to nie ma najmniejszego znaczenia to pewnie z dopłat do smarta allegro pokrywa koszt ,, bezpłatnych zwrotów ,, , ja na przykład mam zwroty , a za nie płacą / przynajmniej powinni / Twoi klienci .
@KL0CKOVE, jeśli udostępniasz Smart! musisz również udostępniać zwroty (nawet z kontem zwykłym). Wynika to z regulaminu usługi.
Droga Pani, możliwość odstąpienia od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni i zwrot towaru sprzedawcy, wynika z ustawy o prawach konsumenta. Smart wymyślony przez Allegro nie ma tu nic do rzeczy. Problem w tym, że to Allegro oferuje darmowe zwroty w niektórych opcjach dostawy (nie tylko przesyłek smart) , a nie sprzedawca.
Więc skoro Allegro zwraca prowizję naliczoną od kosztu dostawy w przypadku przesyłek płatnych z opcją darmowego zwrotu, to dlaczego nie zwraca prowizji pobranej od przesyłek smart z opcją darmowego zwrotu?
Czekam na merytoryczną odpowiedź
Skoro udostępniasz darmowe wysyłki dla klientów Smart, to akceptujesz regulamin tej usługi jak napisała @mr_oma a tam jest zapis o darmowym zwrocie od klienta. Nie ważne, że jest zaznaczone "BRAK ZWROTÓW".
Sprzedajesz jako osoba prywatna, nie udostępniaj Smarta, nie ma takiego obowiązku i nie musisz przyjmować zwrotów. Poza tym wiem, że przy przedmiotach do 50 zł jak klient ma nadać zwrot, iść na Pocztę, wypisać kwit, zapłacić i nadać bez możliwości odzyskania tej opłaty to 90% machnie ręką bo mu się nie chce. Jak ma zwrot gratis w ramach Smart to zwraca **piiip**oły za 1,49 zł i nic z tym nie zrobisz.
Ale wiem, Smart przyciąga klientów, więc masz to zaznaczone, więc trzeba sobie przekalkulować, czy ma to sens. U nas akurat ma sens i śmiejemy się przez łzy 😂
Uważam podobnie jak ty, że Allegro bezprawnie zarabia na sprzedających i nie zwraca kosztów prowizji naliczonej od przesyłek smart w przypadku zwrotu towaru przez klienta.
Z bólem przełknęłam prowizję od przesyłek smart, bo przecież kupujący płacą abonament za darmowe przesyłki, dlaczego sprzedający mają się jeszcze do tego dokładać. Ale skoro to podnosi moją sprzedaż, to ok zgodziłam się z regulaminem. Płaczę i płacę.
Ale jeśli chodzi o zwroty sytuacja wygląda nieco inaczej. Zgodnie z regulaminem to Allegro oferuje darmowe zwroty, ja jako sprzedawca w opcjach dostawy mam zaznaczone, zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, że koszty zwrotu ponosi kupujący.
Wobec tego uważam, że w przypadku zwrotu całego zamówienia, a nie jednej rzeczy, Allegro powinno zwrócić sprzedawcy prowizję naliczoną od przesyłki smart.
Jeśli Allegro nie pochyli się nad tym problemem, proponuję potrącać prowizje z wpłat od kupujących.