Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
jeśli Klient kupi towar za 90 zł w programie SMART i wybierze przesyłkę kurier DPD, to ma dostawę gratis, natomiast Sprzedawca ponosi na rzecz Allegro koszt 4,99 zł.
Następnie jeśli Klient zwróci towar (w programie SMART gratis) Sprzedawca ma obowiązek zwrócić pełen koszt towaru czyli 90 zł.
Mam pytania:
Co się dzieje z kwotą 4,99 zł, którą Sprzedawca został obciążony za wysyłkę towaru do Klienta?
Czy ta kwota w momencie odebrania zwrotu od Klienta oraz zwrócenia mu pieniędzy jest oddawana przez Allegro na rzecz Sprzedawcy, czy Sprzedawca jest stratny na całej operacji o te 4,99 zł?
Czy jest to zgodne z ustawą o zwrotach konsumenckich? (gdzie sprzedawca nie ponosi żadnych strat z tytułu zwrotu)
Z poważaniem
Kibelkowy Oprawca
Nie jest zwracana.
Dlaczego?
Dlatego że kupujący ma prawo do zwrotu konsumenckiego, a kto miałby Ci tą kasę zwrócić?
@mk-metal_inox Jest to opłata za usługę która została wykonana. Trzeba to po prostu wliczyć w koszty.
Dlatego że to ty fundujesz kupującemu smarta dostawę za darmo
Nie jest zwracana i to nie koniec.
Zerknij sobie w rozliczenia z Allegro - czy przypadkiem nie opłacasz paczki zwrotnej do Siebie 😉
JAK DPD to może być jeszcze opłata 13,99 zł za powrót więc tracisz 18,98 zł razem na takim zakupie
Jeżeli zgodnie z ustawą, sprzedający nie może być stratny przy realizacji zwrotu kupującemu,
to czy dobrze rozumiem że allegro jawnie działa sobie wbrew ustawie?
Natomiast opłata za przesyłkę zwrotną może być doliczana, czyli może ale nie musi?
Czy jest jakiś sposób aby to kontrolować? Lub domagać się zwrotu za opłatę za transport?
@mk-metal_inox Tzw. dopłata do SMARTa to opłata za usługę - usługa została wykonana więc chcąc nie chcąc - zapłacić trzeba.
Mam już komplet informacji, dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam i życzę Wszystkim udanych transakcji.
O jakim zapisie w ustawie mówisz ? Jest zapis, ale dotyczy konsumenta, nie przedsiębiorcy. To znaczy Kupujący nie może ponosić kosztów z tytułu zwrotu (ALE zgodnego z ustawą - nie mówimy o zmniejszeniu wartości przedmiotu z tytułu użytkowania/sprawdzenia wykraczającego poza to, co Kupujący mógłby zrobić na miejscu w sklepie, czyli: ingerencje, rysy, uszkodzenia, usunięcie folii zabezpieczających, zabrudzenia i ślady użytkowania itp.).
Ty, jako przedsiębiorca, musisz zwrócić Kupującemu całą wpłatę, ale za wysyłkę możesz zwrócić kwotę najniższej dostawy w danej ofercie. To znaczy: jeśli Kupujący zamówi dostawę kurierem za 25zł (a masz dostępną również dostawę listem poleconym za 8zł), to możesz zwrócić 8zł za dostawę oraz pełny koszt przedmiotu. Zawsze będziesz stratny na zwrotach. Nie ważne czy SMART czy nie.
Oczywiście jak zwrócisz pomniejszoną kwotę to skończy się to dyskusją, negatywem, awanturą. Witamy na Allegro. Powodzenia! (to nie ironia)
ps. dolicz do ceny przedmiotów często zwracanych jakiś koszt na pokrycie ewentualnych strat. Tyle możesz zrobić - po prostu podnieść koszt dla Kupujących. Ludzie nie rozumieją, że za pewne wygody i uprawnienia koniec końców płacą sami...bo gdzieś to trzeba wliczyć. Tak samo koszt opakowań - zazwyczaj po zwrocie kartony nie nadają się do ponownej wysyłki, a to 3-9zł sztuka.
Poczekaj jeszcze na takie sytuacje: kupujący biorą po 6 sztuk przedmiotu tylko po to, żeby zaraz po odebraniu zrobić zwrot pięciu (bo musieli dobić do SMART, a wcale tyle nie potrzebują). Ja po prostu dzwonię i pytam, żeby od razu wysłać jedną sztukę i zrobić zwrot nadpłaty, bo i tak to wróci, a jeszcze zapłacę za zwrot. Tak więc czasami koszt dodatkowych opłat przekracza wartość samego przedmiotu...
piszesz nieprecyzyjnie i wprowadzasz w błąd
kupujący ponosi koszta odesłania towaru
dlatego sprzedawca zwraca koszta wysyłki
tak mówi dyrektywa unijna
na tym się można przejechać (telefon czy aby na pewno pakowac 6, a może 1 wystarczy). Jak trafisz na złośliwca, to po otrzymaniu 1 szt otworzy dyskusje ze nie dostal pelnego zamowienia.