Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Allegro Lokalnie to dobre miejsce dla Sprzedających i Kupujących!
Kupujący mogą znaleźć przedmioty jedyne w swoim rodzaju, wspierać lokalne zbiórki oraz wyszukiwać oferty w okazyjnych cenach.
Sprzedający szybko i łatwo wystawią ogłoszenie, mogą ustalić szczegóły wysyłki z Kupującym za pomocą wygodnego czatu oraz wesprzeć lokalne inicjatywy.
Na Wasze pytania odpowiadał Michał Markowski, który od wielu lat kieruje zmianami biznesowymi i produktowymi w serwisie Allegro, obecnie jako business unit manager zajmuje się rozwojem Allegrolokalnie.pl.
Dziękujemy za wszystkie pytania, a @MichalJerzy wielkie dzięki za spotkanie! Poniżej znajdziecie zapis sesji dotyczącej Allegro Lokalnie.
Jaki sens ma allegro lokalnie? Próbowałem samemu znaleźć odpowiedź, ale nie dostrzegłem ani potrzeby ani dodatkowych korzyści. Ogłoszenia na "lokalnie" mają dużo bardziej ograniczony zasięg. Więc - jaki jest tego sens? Czy "lokalnie" to zapowiedź zmian w "głównym" allegro? Np, tylko producenci i dostawcy będą mogli sprzedawać na "głównym" a "zwykły" człowiek tylko na "lokalnie". W takim przypadku straciłbym jakiekolwiek zainteresowanie allegro.pl.
Dzięki devolution za pytanie.
Od kilku lat Allegro mocno profilowało swoje usługi pod kątem wielkiej internetowej galerii handlowej. Nasi kupujący, którzy jednocześnie od czasu do czasu chcieli coś sprzedać w bezpieczny sposób zgłaszali nam, że Allegro przestaje odpowiadać na ich potrzeby – chodziło o prostotę i wygodę. Podam przykład - formularz wystawiania przedmiotu liczył 11 ekranów wraz z prośbą o podanie cenników, wagi przedmiotu, polem o wystawianiu faktury VAT, polityką zwrotów, podaniem EANu itd. Itp.
W odpowiedzi na to zbudowaliśmy w Allegro zespół, którego głównym celem jest pomoc okazjonalnym sprzedawcom, aby w wygodny sposób mogli wystawić i szybko sprzedać przedmioty z drugiej ręki. Tak powstało Allegro Lokalnie.
Allegro Lokalnie to część serwisu Allegro.pl, który jest i będzie zintegrowany z głównym serwisem. Lokalnie jest produktem z myślą o okazjonalnych sprzedających, stawia na prostotę i potrzeby zwykłych ludzi, którzy chcą coś sprzedać: bardzo mocno uproszczony formularz wystawiania, możliwość generowania etykiety inPost bez konieczności wchodzenia do skomplikowanych managerów zewnętrznych, wystawianie przez główną aplikację Allegro.pl.
Jednocześnie sprzedaż na Allegro jest dla wszystkich. Oferty i ogłoszenia wystawiane na Allegro Lokalnie są widoczne na Allegro.pl i to się nie zmieni. Sprzedający, którym bardziej odpowiada wystawianie i środowisko bardziej profesjonalne Allegro.pl mogą cały czas wystawiać w Allegro.pl. Po prostu zrobiliśmy łatwy podział – nie jesteś profesjonalnym sprzedawcą – domyślnym formularzem wystawiania jest wtedy Allegro Lokalnie (choć jeśli Ci zależy wystawisz też przez Allegro.pl formularzem dla przedsiębiorców).
Lubię opierać się na danych, a te mocno utwierdzają w słuszności takiego kroku, gdyż ostatni rok dał nam potężny wzrost ofert od nieprofesjonalnych sprzedających (i to gdy wytniemy wpływ COVIDu); oceny serwisu wśród kupujących i sprzedających NPS są bardzo wysokie, znacznie wyższe niż przez ostatnie 5 lat. To pokazuje, że pomysł, by zbudować dla okazjonalnych sprzedawców łatwiejsze i szybsze środowisko do sprzedaży na Allegro.pl trafił w dychę, teraz musimy się skoncentrować na jego rozwoju i usprawnieniach.
@MichalJerzy Lubię opierać się na danych, a te mocno utwierdzają w słuszności takiego kroku, gdyż ostatni rok dał nam potężny wzrost ofert od nieprofesjonalnych sprzedających.
Ciekawe, wiesz ile na gadane było postów ludzi którzy nie chcę wystawiać na Lokalnie - ale wystawiają BO TAM PRZEKIEROWUJE FORMULARZ WYSTAWIANIA. To jest jeden z głównych powodów wzrostu. Jakby oba linki były TAK SAMO wyeksponowane : Sprzedaj na Allegro.pl i AllegroLokalnie.pl - podejrzewam, że te numerki Lokalnie spadłyby znacząco... ot trick...
Tu przyznam rację - sam chcąc coś wystawić, bardzo długo szukałem jak to zrobić nie przez "lokalnie". Okazało się że jest taki mały ukryty link do normalnego formularza. @MichalJerzy jak liczby brały to pod uwagę?
Wiele scenariuszy było testowanych AB na ułamku ruchu. Podsumuję to tak: ludzi, którzy narzekają w Internecie jest zawsze więcej, niż tych, którzy są zadowoleni, ale siedzą cicho.
Przykłądowo, byłem obecny przy wielu zmianach layoutu serwisu Allegro.pl, każdy nowy był w opiniach gorszy od poprzedniego, najlepszy byłby ten z 1999 r. 😉
@MichalJerzy TrustPilot? 🤔
Dzień dobry. Poproszę jasno określić kierunek rozwoju Allegro jako całości. Czy ma to być coś jak Amaa, czy coś jak Ebeee ? Tworzenie Allegro Lokalnie jest formą chwytania dwóch srok za ogon? A teraz moja prywatne przemyślenia odnośnie Lokalne. Gdy po raz pierwszy otrzymałem powiadomienie to było sformułowane negatywnie poczułem się wykluczony z społeczności Allegro jak by to było jakieś miejsce zsyłki albo getto itp.
PS
Sama nazwa Lokalnie jest negatywna bo zawiera "nie" - prędzej zmienię portal na którym sprzedaje niż tam się przeniosę.
Pozdrawiam serdecznie Piotr
Dream_2012 , dzięki za pytanie!
Jasny kierunek rozwoju Allegro Lokalnie:
@MichalJerzy Mnie i chyba nie tylko mnie nazwa Lokalnie kojarzyło się od początku jako sprzedaż wyłącznie w pobliżu, tylko z odbiorem osobistym a nie jako szeroka platforma do sprzedaży na aukcjach z licytacją dla szerszego grona kupujących.
Kiedy na tym całym allegroLokalnie będzie można wystawiać sprzedajacemu oceny?? Bo oszustów to jest co nie miara
Jako, że sprzedający muszą być zweryfikowani, aby wystawić na Allegro Lokalnie, a transakcje zawiera się online (albo Kupujący wpłacił i wyślesz przedmiot, albo nie wpłacił i nie wysyłasz), a w jakiś krytycznych wyjątkach - całość objęta jest POKiem, czyli albo dostaniesz przedmiot, albo zwrócimy ci pieniądze - z bezpieczeństwem jest całkiem dobrze. Pamiętajmy historię danego użytkownika możemy sprawdzić - to wszystko są użytkownicy Allegro.pl.
Bywają napięte sytuacje w transakcjach zawieranych poza Allegro - "na gębę", czy też "na chata". Od wielu lat ostrzegamy przed tym, pracujemy też nad rozwiązaniami by uszczelnić ten kanał komunikacji.
Myślimy nad systemem ocen, ale takim, który jednocześnie jest bardziej zrozumiały niż "78% poleca tego użytkownika" (to dużo, mało,?). Mamy różne koncepcje, stąd zwłoka. Jednocześnie widzimy, że coraz mniej kupującym chce się oceniać transakcje po zakupie więc musimy to uwzględnić w naszych projektach.
Kiedyś traktowałem system ocen jako wyznacznik jakości Sprzedawcy … do czasu … Natrafiłem na przypadek, w którym po mojej Neutralnej ocenie Sprzedawcy (z powodu bardzo długiego czasu realizacji zamówienia, przekraczającego terminy ustalone w Allegro), ten wystawił mi Negatywną (jako Kupującemu). Otrzymałem też od niego odpowiedź prywatną, że jeżeli wycofam swoją ocenę, on wycofa swoją - ewidentny szantaż.
Zgłosiłem sprawę do Allegro, aby uzyskać pomoc w wycofaniu niesłusznie otrzymanej oceny - rzetelnie opisałem całą sytuację, ba nawet załączyłem korespondencję z nieuczciwym Sprzedawcą. Ale w odpowiedzi od Was otrzymałem komentarz „że Allegro nie wchodzi w spory prywatne” … Po tym wszystkim przestałem traktować system ocen, jako wyznacznik, bo jeżeli nad nim sami nie panujecie, nie jest dużo wart 😉
@Tharkun Ile lat temu to było? ( bo wiesz że Sprzedawca NIE MOŻE wystawić komentarza ? )
No fakt "ładnych" parę lat temu 😉 ... Nie mniej od tego czasu przestałem całkowicie wystawiać komentarze, chyba że ktoś mnie o to bezpośrednio poprosi. Podejście do mojego indywidualnego problemu przez obsługę Allegro zraziło mnie do tego systemu i przestałem go używać. Takich osób może być więcej i dlatego teraz jest tak, jak opisuje MichalJerzy, że ludzie nie są chętni na wystawianie opinii.
Na Allegro Lokalnie jest dużo oszustów i naciągaczy. Czy planujecie jakoś to ukrócić albo ułatwić zgłaszanie podejrzanych wiadomości? Ja np. zgłosiłem kilka tutaj i konta zostały zablokowane, ale później dostałem tyle tych wiadomości, że niektórych nawet nie zgłaszałem.
Dzięki henio9998 za pytanie!
Wiemy, że od jakiegoś czasu niechciane wiadomości (często kapitanów okrętów z Nigerii) są uciążliwym problemem. Pracujemy nad tym - zabezpieczenia wprowadziliśmy w listopadzie 2020 i w lutym 2021 i skala spadła o kilkadziesiąt procent. Mamy kolejne pomysły, ale musimy tutaj uważać, by nie utrudnić komunikacji normalnym ludziom, którzy chcą zwyczajnie zapytać o przedmiot i jego szczegóły.
Nawet się zastanawiałem czy coś napisać ...ale to CAŁE Lokalnie jest do zaorania. To Dziki Zachód ( albo Bliski Wschód ). Tylko dwie rzeczy :
1. Czy docelowo macie zamiar wywalić wszystkie licytacje, prywatnych sprzedających oraz nie-EANowe kategorie ( jak Antyki i Kolekcje) na Lokalnie? Bo tak to teraz wygląda.
2. To automatyczne odświeżanie aukcji niesprzedanych powoduje masę problemów ( przejrzyj watki na forum) - bo ludzie zapominają, a tu BACH! i sprzedaż po np 6 mies od wystawienia ( a rzeczy dawno nie ma ).
Dzięki za uwagę pinsplash, cieszę się, że mimo tak zdecydowanej opinii, jednak drążysz temat w tych dwóch szczegółach.
1. Czy docelowo macie zamiar wywalić wszystkie licytacje, prywatnych sprzedających oraz nie-EANowe kategorie ( jak Antyki i Kolekcje) na Lokalnie? Bo tak to teraz wygląda.
Pytasz chyba o Allegro.pl - i choć jestem odpowiedzialny za Allegro Lokalnie odpowiem za moich kolegów i koleżanki z Allegro.pl: nie mamy zamiaru wywalać licytacji, ani prywatnych sprzedających, ani nieEANowych kategorii. Wszystkie te rzeczy są super i fajnie, że Allegro.pl je posiada, bo to wielka korzyść dla serwisu.
2. To automatyczne odświeżanie aukcji niesprzedanych powoduje masę problemów ( przejrzyj watki na forum) - bo ludzie zapominają, a tu BACH! i sprzedaż po np 6 mies od wystawienia ( a rzeczy dawno nie ma ).
Temat nie jest prosty. Allegro Lokalnie nie pobiera opłaty, jeśli kupujący nie zapłacił za przedmiot wybierając płatności online. Ogólnie nie doszło wtedy do sprzedaży, dlatego nie ściągamy takiej oferty jako zakończonej (ściągamy z listingu, aby dać czas do zapłaty kupującemu). Wielu sprzedających wystawia przedmiot i czeka spokojnie, aż go sprzeda. I choć większość sprzedaje się w ciągu tygodnia, to niektóre znajdują swoich nabywców nawet po tygodniach lub miesiącach z happy endem (płatność i wysyłka). Wydaje się, że tutaj sam mechanizm jest ok. tylko powinniśmy komunikować to w inny sposób np. nie informować o sprzedaży, gdy nie nastąpiła zapłata, aby nie robić zamieszania u sprzedającego. Badamy to, przyglądamy się, znamy te sytuacje.
@MichalJerzy Część druga uzupełnienie - opiszę może mój case. Chciałem coś kupić, a niestety pokazywało że jest to dostepne tylko na Lokalnie u jednej osoby. Napisałem z pytaniem o stan rzeczy i dostałem opis że wystawiła to przed Świętami Bożego Narodzenia ( 6 mies ! temu) i dawno tego nie ma ! W ogóle nie wiedziała że ta aukcja się odświeża. TU JEST PROBLEM - sprzedający nie maja tej świadomości. Gdybym nie zapytał i kliknął kup teraz oraz zapłacił od razu - byłoby masę problemów z odzyskiwaniem pieniędzy itp...