Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dziękujemy za udział w webinarze Pytasz i wiesz!
W tym wątku znajdziecie zapis pytań i odpowiedzi Ekspertów Allegro dotyczących realizacji zamówień z produktami niebezpiecznymi w One Fulfillment.
Poznajcie Ekspertów!
[Pytanie z webinaru]
Co to Allegro One Fulfillment i jak działa?
Usługa One Fulfillment by Allegro jest dla sprzedających, którzy chcą optymalizować koszty i rozwijać swój biznes. Gdy oddajesz logistykę w dobre ręce, korzystasz nie tylko Ty, ale też Twoi klienci.
Masz z głowy obsługę zamówień, a my dostarczamy je następnego lub nawet tego samego dnia. One Fulfillment poprawia rentowność biznesu, zwiększa konkurencyjność i podnosi poziom zadowolenia Twoich klientów.
[Pytanie z webinaru]
Co to są produkty niebezpieczne?
Produkt niebezpieczny to:
- przedmiot lub towar, który nie zapewnia bezpieczeństwa jakiego można od niego oczekiwać przy uwzględnieniu jego normalnego zużycia;
- produkty niebezpieczne charakteryzują się właściwościami, które mogą doprowadzić do nagłego i niebezpiecznego zdarzenia (np. pożar, zatrucie ludzi lub środowiska, zniszczenia mienia, śmierć);
- mogą wymagać szczególnych warunków przechowywania czy transportu, które są uregulowane w przepisach prawnych;
- definicje produktu niebezpiecznego są zależne od rodzaju przepisów.
[Pytanie z webinaru]
Jakie są rodzaje produktów niebezpiecznych?
Rodzaje produktów niebezpiecznych to chemikalia, paliwa, aerozole, baterie litowo-jonowe, ale też produkty użytku codziennego takie jak środki czystości, wytłoki roślin oleistych UN 1386 oraz wyroby perfumeryjne.
[Pytanie z webinaru]
Jakie są produkty niebezpieczne których klasyfikacja może być dla nas zaskakująca?
Spotykamy się z produktami niebezpiecznymi na co dzień, nie zawsze zdajemy sobie sprawę, że są tak traktowane. Są to np. tabletki do zmywarek, perfumy i wody toaletowe, wytłoki roślin oleistych, czysta bawełna czy mączka z kryla (pokarm dla ryb).
[Pytanie z webinaru]
Jak rozpoznać produkty niebezpieczne?
Produkt trzeba przede wszystkim dokładnie obejrzeć (zarówno produkty jednostkowe jak i kartony zbiorcze), uwagę należy zwrócić na piktogramy. Producenci i dostawcy produktów niebezpiecznych mają obowiązek dostarczyć kartę charakterystyki produktu (w języku kraju, w którym jest dystrybucja tego produktu) taką kartę można też sprawdzić na stronach internetowych producentów.
Przykłady piktogramów i produktów:
[Pytanie z webinaru]
Jakie są wymagania prawne dla obsługi produktów niebezpiecznych?
Wymagania zależą od rodzaju przepisów. Mogą dotyczyć magazynowania czy transportu towarów niebezpiecznych. Trzeba brać pod uwagę m.in. europejskie rozporządzenia chemiczne CLP, REACH, umowę ADR, przepisy przeciwpożarowe krajowe lub normy np. NFPA lub FM Global, a także przepisy BHP.
[Pytanie z webinaru]
Co mi grozi za nieprzestrzeganie przepisów dot. produktów niebezpiecznych?
Mogą to być kary finansowe wynikające z ustawy o przewozie towarów niebezpiecznych, konsekwencje prawne w przypadku awarii z udziałem towarów niebezpiecznych, czy brak wypłaty ubezpieczenia.
[Pytanie z webinaru]
Skąd dowiedzieć się co oznacza dany piktogram?
Wzory piktogramów chemicznych i ich znaczenie można znaleźć w przepisach CLP.
Wzory nalepek transportowych w umowie dotyczącej przewozu drogowego towarów niebezpiecznych (umowa ADR) dostępne są tutaj.
[Pytanie z webinaru]
Czy na kartach charakterystyki piktogramy również są widoczne?
Tak, piktogramy są widoczne w kartach charakterystyki.
[Pytanie z webinaru]
Co mam zrobić jak zobaczę piktogram na produkcie?