Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dziękujemy za udział w webinarze z serii Pytasz i wiesz! W tym wątku znajdziecie zapis pytań i odpowiedzi, jakie pojawiły się podczas webinaru dotyczącego Sprzedaży międzynarodowej na Allegro.
Kwestię Sprzedaży międzynarodowej przybliży Wam ekspert Allegro, Marcin Godlewski.
@Alle-MarcinG , Business Development Director, jest odpowiedzialny za międzynarodowy rozwój Allegro i ekspansję na nowe rynki.
Wcześniej przez 12 lat pełnił funkcje zarządcze w średnich i dużych organizacjach międzynarodowych m.in. jako Dyrektor Wykonawczy w Avon prowadząc biznes Moda i Dom o sprzedaży 1,5 mld USD na 35 rynkach. Budował i prowadził międzynarodowe funkcje marketingowe i analityczne dla całego obszaru EMEA. Doświadczony w zarządzaniu złożonymi międzynarodowymi zespołami. Członek Rad Nadzorczych spółek wychodzących za granicę Polski lub planujących znaczący rozwój międzynarodowy.
Zachęcamy do zadawania pytań!
[Pytanie z webinaru]
Co Allegro robi, żeby zaistnieć na innych rynkach i na których obecnie koncentruje swoje wysyłki, biorąc pod uwagę, że inne marketplace’y są bardziej powszechne/rozpoznawalne? Czy to nie jest tak, że klientami Allegro są Polacy mieszkający za granicą?
Udostępnienie w tym roku Allegro.pl w różnych językach i z opcją płatności w euro było jednym z pierwszych kroków internacjonalizacji serwisu. W kolejnych krokach planujemy ruszyć ze zlokalizowanymi serwisami Allegro dedykowanymi na rynki czeski i słowacki. Aspiracją Allegro jest zostanie liderem sprzedaży e-commerce w Europie Środkowej, a zlokalizowane serwisy są jednym z kluczowych elementów mających pomóc to osiągnąć. Owszem, z naszej oferty jak najbardziej korzystają Polacy mieszkający za granicą, ale dane pokazują, że to tylko część naszej klienteli, a dzięki dobrym doświadczeniom stają się naszymi ambasadorami na rynkach zagranicznych.
[Pytanie z webinaru]
Czy Allegro zakłada promowanie serwisu w innych krajach? W Polsce robi to świetnie, o Allegro każdy słyszał, ale w innych krajach EU jest bardzo mało rozpoznawalne - chyba, że wśród Polaków tam mieszkających, no ale to chyba mało.
Allegro planuje rozszerzenie swojego modelu marketplace w regionie, zaczynając w przyszłym roku od Czech, a następnie Słowacji. Częścią strategii Allegro wejścia na nowe rynki jest promocja w różnych kanałach dotarcia do lokalnych klientów - z pewnością poinformujemy o dokładnym starcie platformy i jej promocji.
[Pytanie z webinaru]
Czy uruchomienie sprzedaży na rynku czeskim ogranicza się stricte do rynku czeskiego, czy obejmie też rynek słowacki?
Na początek skupiamy się na dedykowanych rozwiązaniach dla rynku czeskiego. Rozwiązania na rynek słowacki planowane są w następnej kolejności po uruchomieniu narzędzi dla Czech. Do tego czasu sprzedaż na Słowację możliwa jest poprzez udostępnienie na swoich ofertach na allegro.pl metody dostawy na Słowację - w takim wypadku oferty te zostaną zaprezentowane klientom w anglojęzycznej wersji allegro.pl
[Pytanie z webinaru]
Czy i kiedy będzie możliwość sprzedaży na platformie MALL poprzez allegro?
Na ten moment nie planujemy udostępnienia masowo takiego rozwiązania ze względu na inny profil działania platformy Mall.cz. Obecnie skupiamy się na przygotowaniu rozwiązań dla sprzedających w ramach platformy Allegro i umożliwienie sprzedaży poprzez domenę allegro.cz w przyszłym roku.
[Pytanie z webinaru]
Czy (i jeśli tak, to kiedy) Allegro uruchomi możliwość exportu (1 do 1) ofert z konta Allegro na Mall?
Dodając ofertę(y) do eksportu zyskujecie pewność, że będzie ona/one dostępne w danym kraju, gdy tylko Allegro rozpocznie w nim działalność.
[Pytanie z webinaru]
Czy sprzedając za granicę musimy pytać o zgodę producenta?
Każdy sprzedawca na platformie Allegro jest odpowiedzialny indywidualnie za umowy z producentami - Allegro jako strona trzecia nie ingeruje w warunki umów z producentami.
[Pytanie z webinaru]
Czy warto próbować ekspansji międzynarodowej tylko z częścią asortymentu? Niektórzy producenci mają własne wizje sprzedaży w każdym kraju i nie zezwalają na odsprzedaż poza terenem Polski. W naszym wypadku dotyczy to około połowy sprzedawanego asortymentu.
O wszelkich oferowanych przez Allegro udogodnieniach w wysyłce zagranicznej dowiesz się tutaj. Pamiętaj, że do sprzedaży zagranicznej wystarczy Ci aktywne konto na Allegro i towary, które chcesz sprzedawać za granicę. Wysyłki międzynarodowe są dostępne jako opcja wysyłki w ramach Allegro Standard - wysyłka z Polski za granicę. Nie musisz też przygotowywać tłumaczeń swoich ofert - możemy zrobić to za Ciebie. Nie musisz także indywidualnie negocjować umowy - wysyłka za granicę dostępna jest w ramach narzędzia Wysyłam z Allegro.
[Pytanie z webinaru]
Czy są jakieś rodzaje produktów, których sprzedaż na zagraniczne rynki jest szczególnie ryzykowna?
W pierwszej kolejności polecamy zapoznać się z ograniczeniami produktowymi obowiązującymi w Polsce - w wielu przypadkach te regulacje są tożsame z innymi krajami w UE. W temacie regulacji specyficznych dla danego kraju polecamy skorzystać z profesjonalnej porady prawnej ze względu na odpowiedzialność sprzedawcy w tym zakresie.
[Pytanie z webinaru]
Zauważyliśmy, że od wysyłek zagranicznych jest pobierana wyższa prowizja niż normalnie. Jest jakiś cennik?
Prowizja dla paczek zagranicznych naliczana jest w sposób identyczny do paczek wysyłanych do Polski. Szczegóły obliczania prowizji są dostępne tutaj.
[Pytanie z webinaru]
Czy wszystkie kraje, w których Allegro udostępnia sprzedaż wymagają rejestracji w systemie segregacji odpadów?